ERF
search
accessibility

Sociopedagoški aspekti oštećenja sluha

Šifra: 39331
ECTS: 3.0
Nositelji: doc. dr. sc. Marina Milković
Izvođači: doc. dr. sc. Marina Milković - Seminar

doc. dr. sc. Iva Hrastinski - Predavanja
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Seminar 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta
Ciljevi predmeta
Predmet upoznaje studente sa suvremenim pristupom osobama s invaliditetom i ulogom društva u kreiranju invaliditeta, s naglaskom na oštećenja sluha.
Bavi se pitanjima odgoja i obrazovanja u društvenom kontekstu te obitelji i njenom ulogom.
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja)
Studenti će moći:
razlikovati terminologiju u području invaliditeta te povezati glavne ideje socijalnog modela
izdvojiti nacionalne i međunarodne dokumente, kao i prava osoba s invaliditetom
razlikovati specifične potrebe obitelji djece s teškoćama i osoba s invaliditetom obzirom na
različite situacije i razdoblja životnog ciklusa
razlikovati strategije učenja gluhih i čujućih učenika te njihove osobitosti u kognitivnom funkcioniranju
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave
Modeli pristupa invaliditetu; Značajni dokumenti u području invaliditeta
Povijesni pregled razvoja područja; Terminološka određenja
Obitelj; Komunikacija; Podrška
Strategije učenja; Odnos poučavanja i učenja
Učenje i socioemocionalni razvoj
Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu
Vrednovat će se ocjenama od 2-5 samostalni zadaci i završni ispit (pismeni).
U samostalnim zadacima vrednovat će se organizacija, sadržaj, jezik i pravopis.
Samostalni zadaci predavat će se u elektronskom obliku preko sustava Merlin, u kojem će se vršiti i sva komunikacija sa studentima.
Ishodi učenja:
  1. Opisati djelovanje rizičnih čimbenika za nastanak odstupanja u slušanju, komunikaciji, jeziku, glasu, govoru, čitanju, pisanju, hranjenju i gutanju.
  2. Objasniti načela rane intervencije.
  3. Objasniti etička načela u logopedskom radu.
  4. Objasniti osobitosti nastavnog procesa u poučavanju djece s teškoćama u slušanju, komunikaciji, jeziku, govoru, čitanju, pisanju i računanju.
  5. Tumačiti obilježja kulture Gluhih.
  6. Izvesti plan poticanja slušanja, komunikacijskog i jezično-govornog razvoja te pismenosti u funkciji asistenta u obiteljskom okruženju i odgojno-obrazovnim institucijama kod osoba kod kojih je obavljena logopedska procjena.
Literatura:
  1. Teaching deaf learners: Psychological and developmental foundations., , Knoors, H., & Marschark, M., Oxford University Press., 2014.
  2. Evidence based practice in educating deaf and hard of hearing children, , Marschark, M., Spencer, P. E., Adams, J., & Sapere, P., , 2011.
  3. Od teškoća do kaleidoskopa mogućnosti, , Dulčić, A., Pavičić Dokoza, K., Bakota, K., Šimunović, Z., Koščec, G., , 2013.
  4. Djeca oštećena sluha: priručnik za roditelje i udomitelje, , Dulčić, A., Kondić, Lj., Alinea Zagreb, 2002.
4. semestar
Logopedija, 4. semestar - Redovni studij - Logopedija

6. semestar
Logopedija, 4. semestar - Redovni studij - Logopedija
Termini konzultacija:

Sociopedagoški aspekti oštećenja sluha