Centar za podršku studentima i razvoj karijera (CARPO)
Centar za podršku studentima i razvoj karijera (CARPO) je ustrojstvena jedinica na Sveučilištu u Zagrebu Edukacijsko-rehabilitacijskom fakultetu.
CARPO nudi usluge u tri područja – vještine upravljanja karijerom, briga o vlastitom mentalnom zdravlju i akademske vještine.
U sklopu svakog od navedenih područja organiziramo predavanja, radionice, individualna i grupna savjetovanja, okrugle stolove i slično! Uz to, posebno smo orijentirani na podršku u prilagodbi na studij za naše brucoše te im svake godine organiziramo Q&A radionicu na kojem studenti viših godina upoznaju brucoše sa svim „čarima“ studentskog života, od akademskih izazova do izazova u području izgradnje socijalne mreže, upoznavanja s gradom i sl. Također, provodimo i mentorske programe u kojima se studenti s viših godina (mentori) kroz jedan semestar druže s brucošima i pružaju im dodatnu podršku u prilagodbi.
U području brige o vlastitom mentalnom zdravlju studentima nudimo mogućnost besplatnog savjetovanja/psihoterapije koju, pod supervizijom, provode edukanti različitih psihoterapijskih škola.
Uz navedene aktivnosti, ove akademske godine uveli smo zabavne sadržaje poput Book cluba, filmskih večeri na ERF-u, piknika i drugih sadržaja.
Osim druženja na našem Fakultetu (i možda na nekim drugim lokacijama), sa studentima smo povezani i online putem, preko društvene mreže Instagram (https://www.instagram.com/carpo.erf, mrežne stranice Centra (u izradi) te emaila - carpo@erf.unizg.hr.
Dakle, trudili smo se razviti brojne usluge kako bismo mogli odgovoriti na različite potrebe naših studenata.
Stoga, dragi studenti, obratite nam se s povjerenjem! Tu smo zbog vas i za vas!
CARPO tim
Kontakt:
voditeljica Centra: izv. prof. dr. Ivana Maurović
Savjetovalište za studente Sveučilišta u Zagrebu
Savjetovalište pruža ključnu podršku kroz individualne i grupne tretmane, edukacije za studente i osoblje, uz tim stručnjaka iz psihologije i psihijatrije. Usluge su besplatne i lako dostupne. Studenti se mogu javiti telefonom ili putem e-pošte.
Briga o sebi nije znak slabosti, već ulaganje u vlastiti osobni razvoj i dobrobit. Imajte na umu da niste sami – tu smo za vas. Traženje pomoći hrabar je korak prema zdravijem i uravnoteženijem životu.
Kontakt:
Poštanska adresa: Ul. Radoslava Cimermana 88, zgrada SEECEL-a (4. kat)
Telefon: +385 (0)1 4698 - 100
E-pošta: savjetovaliste@unizg.hr
Detaljnije informacije o Savjetovalištu dostupne su na mrežnoj stranici Sveučilišta u Zagrebu.
Ured za studente Sveučilišta u Zagrebu
Ured pokriva aktivnosti koje uključuju informiranje studenata, pružanje podrške u rješavanju pravnih pitanja vezanih uz studiranje, financijsku potporu putem stipendija, suradnju sa studentskim organizacijama, provedbu studentskih izbora, podršku podzastupljenim skupinama te brojne druge aktivnosti usmjerene na svladavanje akademskih izazova.
Detaljnije informacije dostupne su na mrežnoj stranici Sveučilišta u Zagrebu.
Kontakt:
Telefon: +385 (0)1 4564 271
E-pošta: studenti@unizg.hr
Potpora studentima s invaliditetom
Studenti s invaliditetom su (prema Pravilniku o organizaciji i djelovanju Ureda za studente s invaliditetom Sveučilišta u Zagrebu (2007) i Pravilniku o izmjenama i dopunama Pravilnika o organizaciji i djelovanju Ureda za studente s invaliditetom (2013)) svi studenti koji zbog bolesti, oštećenja ili poremećaja, bez obzira na rješenje o utvrđenom postotku tjelesnog oštećenja HZMO-a odnosno nalaz i mišljenje o stupnju oštećenja funkcionalnih sposobnosti ZOSI-ja, imaju stalne, povremene ili privremene teškoće u realizaciji svakodnevnih akademskih aktivnosti (studenti s oštećenjima vida i sluha, motoričkim poremećajima, kroničnim bolestima, psihičkim poremećajima i bolestima, specifičnim teškoćama učenja (disleksija, disgrafija, diskalkulija), studenti s ADHD-om, studenti s autizmom i studenti s drugim zdravstvenim teškoćama koje mogu negativno utjecati na tijek studija).
Ured za studente s invaliditetom Sveučilišta u Zagrebu
Ured pruža podršku svim studentima koji zbog bolesti, oštećenja ili poremećaja, bez obzira na postotak ili stupanj oštećenja, imaju stalne, povremene ili privremene teškoće u realizaciji svakodnevnih akademskih aktivnosti.
Detaljnije informacije o oblicima i mreži podrške studentima s invaliditetom dostupne su na mrežnoj stranici Sveučilišta u Zagrebu te u prezentaciji Potpora studentima s invaliditetom na Sveučilištu u Zagrebu (2025.).
Kontakt:
Lokacija: Studentsko naselje "Stjepan Radić", Jarunska 2 (prizemlje 12. paviljona)
Telefon: +385 (0)1 4564 405
Mobitel: +385 (0)99 4593 578
E-pošta: uredssi@unizg.hr
Koordinatorica za studente s invaliditetom ERF-a
prof. dr. sc. Lelia Kiš-Glavaš
Vrijeme konzultacija: prema dogovoru putem e-maila.
Informiranje i savjetovanje studenata s invaliditetom:
potrebno se e-mailom najaviti koordinatorici i dogovoriti susret uživo ili online
Predstavnica studenata s invaliditetom ERF-a
Lana Mihoković
e-mail: lana.mihokovic@stud.erf.hr
Pravo prilagodbe u nastavi i prilikom provjere stečenih ishoda učenja
Na Sveučilištu u Zagrebu, pa tako i na Edukacijsko-rehabilitacijskom fakultetu, studenti s invaliditetom imaju pravo na prilagodbe u nastavi i prilikom provjere stečenih ishoda učenja. Individualizirani prijedlog prilagodbi izrađuje koordinatorica za studente s invaliditetom, a odobrava prodekan za studije i studente. Ako vam je potrebna prilagodba u bilo kojem času tijekom trajanja studija kontaktirajte koordinatoricu za studente s invaliditetom.
Kolegij "Vršnjačka potpora studentima s invaliditetom"
Sveučilište u Zagrebu osigurava vršnjačku potporu studentima s invaliditetom u akademskom okruženju u okviru sveučilišnog izbornog kolegijaVršnjačka potpora studentima s invaliditetom. Radi se edukaciji vršnjaka za kvalitetno pružanje vršnjačke potpore njihovim kolegama s invaliditetom u realizaciji svakodnevnih akademskih aktivnosti (npr. potpora pri dolasku na fakultet i kretanju po prostoru, u predavaonice, kabinete, knjižnice, referade i sl.; potpora pri rješavanju nekih administrativnih procedura; potpora pri “hvatanju” bilješki s predavanja; potpora u realizaciji vježbi; verbalni opisi vizualno prezentiranih sadržaja; objašnjavanje pojmova; zajednički rad na akademskim zadacima, provjera pisanih zadaća, prisutnost u stresnim situacijama, informiranje i usmjeravanje, potpora u različitim socijalnim situacijama (npr. posredovanje u komunikaciji), osobna potpora prema potrebi (odlazak u restoran, sanitarne prostorije...).
Kolegij ima za cilj postići sljedeće ishode učenja:
- održavati kvalitetne socijalne kontakte u kontekstu vršnjačke potpore
- ispitati društveni kontekst i vlastite stavove/vrijednosti prema osobama s invaliditetom
- prepoznati etičke izazove u pružanju vršnjačke potpore
- argumentirati primjenjivost socijalne politike u neposrednom radu s osobama s invaliditetom
- izraditi planove rada za pružanje vršnjačke potpore
- pružiti vršnjačku potporu studentu/ici s invaliditetom u akademskom okruženju
Kolegij je dostupan za upis svim studentima sa svih sastavnica sveučilišta (fakulteta i akademija) te sa svih razina studija (prijediplomskoj, diplomskoj i poslijediplomskoj) svaki semestar (i zimski i ljetni) kroz tri modela (A, B, C):
- Model A. Pripremna radionica i Pružanje vršnjačke potpore
5 ECTS bodova: 2 ECTS boda pripremna radionica (edukacija) + 3 ECTS boda realizacija vršnjačke potpore tijekom jednog semestra (ostvarivanje ECTS bodova potvrđuje se s „položio/la”. Rad studenata se ne ocjenjuje.) - Model B. Pružanje vršnjačke potpore
3 ECTS boda: realizacija vršnjačke potpore tijekom jednog semestra (preduvjet: prethodno završen model A ili C; ostvarivanje ECTS bodova potvrđuje se s „položio/la”. Rad studenata se ne ocjenjuje.) - Model C. Pripremna radionica
2 ECTS boda: pripremna radionica/edukacija (dosegnute kompetencije studenata prate se kroz aktivnost sudjelovanja na pripremnoj radionici i kroz usmeni ispit, te se ocjenjuju ocjenom.)
Priručnici o prilagodbi akademskih aktivnosti potrebama studenata s invaliditetom
U sklopu Tempus projekta "Edukacija za izjednačavanje mogućnosti na hrvatskim sveučilištima – EduQuality" izrađeni su sljedeći priručnici o prilagodbi akademskih aktivnosti potrebama studenata s invaliditetom:
- Opće smjernice
- Prostorna pristupačnost
- Pristup informacijama i uslugama
- Izvođenje nastave i ishodi učenja
- Mentorstvo i konzultacije
- Međunarodna mobilnost studenata
- Slobodno vrijeme
- Psihosocijalne potrebe studenata
Studentice i studenti iz ranjivih i podzastupljenih skupina
Sveučilište u Zagrebu Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet prepoznaje važnost unaprjeđenja uvjeta studiranja studenata iz ranjivih i podzastupljenih skupina i stoga već dugi niz godina radi na kreiranju inkluzivnog akademskog okruženja i podrške studentima, posebice studentima s invaliditetom. Danas se podrška svim našim studentima, s posebnim naglaskom na one u nepovoljnom položaju, provodi kroz aktivnosti posebne ustrojstvene jedinice Sveučilišta u Zagrebu Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta usmjerene osnaživanju akademskih kompetencija, kompetencija upravljanja karijerom te brige o mentalnom zdravlju i dobrobiti studenata, Centra za podršku studentima i razvoj karijera (CARPO-a). U narednom razdoblju obvezujemo se na daljnje jačanje socijalne dimenzije visokog obrazovanja kao i još snažnije poticanje jednakosti, inkluzije i pravičnosti. Također, nastavit ćemo kontinuirano pratiti potrebe svih naših studenata te pravovremeno na njih reagirati, ali i raditi na kreiranju specifičnih propisa i postupaka u skladu s podzastupljenim i ranjivim skupinama studenata koji se po prvi puta pojavljuju u našem društvu odnosno izazovima s kojima ćemo se, eventualno, susretati. Smjestit ćemo inkluziju u središte svega što radimo tako što ćemo ugraditi ravnopravnost i raznolikost u naše organizacijske strukture, procese i procedure te osigurati da „živimo” naše vrijednosti u praksi. Imajući na umu da inkluzivno obrazovanje nije ishod, već proces, neprestano ćemo ga revidirati i ponovno razmatrati i aktivno se suočavati s novim pitanjima i izazovima. Ključan element procesa stvaranja inkluzivnog obrazovanja biti će i izravna suradnja sa samim studentima iz ranjivih i podzastupljenih skupina, kako bi sve poduzete mjere bile sukreirane i u najvećoj mogućoj mjeri usklađene sa stvarnim potrebama studenata.