ERF
search
accessibility

Projektne aktivnosti

Projektni sastanak ERASMUS + projekta „Digital platform for secondary school teachers on adolescent risk behaviours“
Projektni sastanak ERASMUS + projekta „Digital platform for secondary school teachers on adolescent risk behaviours“
U Zagrebu (Hrvatska) 2. i 3. travnja 2025 . godine sastali su se predstavnici sedam organizacija iz pet zemalja EU koje sudjeluju u Erasmus+ projektu „Digital platform for secondary school teachers on adolescent risk behaviours“ . Ovaj projekt je zajednička inicijativa Instituta UTRIP (Slovenija), Laboratorija za prevencijska istraživanja, Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu (Hrvatska) i pet škola: Šolski center Rogaška Slatina (Slovenija), Škola za grafiku, dizajn i medijsku produkciju (Hrvatska), IES Profesor Tierno Galván (Španjolska), Vilniaus kunigaikscio Gedimino progimnazija (Litva) i Ringsted Ny Friskole (Danska). Projekt je sufinanciran iz Erasmus+ programa Europske unije. #schoolteacherslearning
07.04.2025
Projekt
Projekt "Alati za moderno doba" osvojio SABRE AWARDS EMEA priznanje
Projekt ' Alati za moderno doba ' kojeg Hrvatski Telekom provodi u suradnji sa Sveučilištem u Zagrebu Edukacijsko-rehabilitacijskim fakultetom (ERF) uz voditeljstvo prof. dr. sc. Nevena Ricijaša proglašen je najboljim u kategoriji 'Telekomunikacije' na dodjeli nagrada SABRE Awards EMEA 2025 , održanoj 2. travnja u Londonu. 'Alati za moderno doba' su nacionalni preventivni program osmišljen kako bi djeci i mladima pružio alate za sigurnije, zdravije i osobno odgovorno korištenje digitalnih tehnologija. Ovaj preventivni program provodi se u osnovnim školama diljem Hrvatske. Cilj programa je osnažiti i razviti socioemocionalne vještine djece koje su bitne za odgovorno ponašanje djece u digitalnom okruženju, a dosad je obuhvaćeno više od 5600 učenika šestih, sedmih i osmih razreda, te je educirano preko 355 voditelja iz više od 150 škola. 
07.04.2025
U emisiji
U emisiji "Dobro jutro, Hrvatska" emitiran prilog o Atollo projektu
Sveučilište u Zagrebu Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet je partner na projektu Atollo u sklopu kojeg se izrađuju i vrednuju digitalno obrazovni sadržaji namijenjeni učenicima sa složenim obrazovnim potrebama . Budući će projekt pridonijeti poboljšanju učenja i poučavanja, prepoznata je važnost predstavljanja široj publici. U ponedjeljak, 24. ožujka 2025. godine u emisiji "Dobro jutro, Hrvatska" emitiran je prilog o Atollo projektu . U prilogu je o projektu govorila voditeljica projekta Kristina Ferara Blašković i koordinatorica projekta za tim Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta izv. prof. dr. sc. Sonja Alimović .
25.03.2025
Završen projekt Burnout Free
Završen projekt Burnout Free
U siječnju 2025. godine završio je trogodišnji Erasmus+ projekt 'Burnout of Professionals and Parents with Children with Disabilities: Prevention, common challenges and mutually empowering methodologies and practices in Early Child Intervention Services' . Koordinator projekta je Amimoni ‐ Panhellenic Association of parents and friends of visually impaired people with additional handicaps iz Grčke, a voditeljica projekta za ERF bila je izv. prof. dr. sc. Sonja Alimović. Iz istraživanja je proizašla publikacija Report on Burnout: Literature Review & Survey on Needs Assessment . Na temelju dobivenih rezultata osmišljen je program edukacije stručnjaka koji rade u ranoj intervenciji u djetinjstvu te praktične aktivnosti za roditelje s ciljem prevencije sagorijevanja: Training Material & Content for Professionals & Parents. U sklopu materijala nalazi se priručnik za edukatore stručnjaka iz rane intervencije, priručnik za same stručnjake te za roditelje. Materijal za stručnjake je namijenjen njihovoj edukaciji, a sastoji se od aktivnosti raspoređene u pet modula koji čine cjelovitu edukaciju. Po završetku edukacije provodi se ispit na temelju kojeg polaznik dobiva certifikat. Program je certificiran, a i sve četiri sudionice projekta s ERF-a certificirane su za provođenje ove edukacije. Osim pisanih materijala i edukacije, iz projekta je proizašla i video igra za roditelje i stručnjake. Svi su materijali objedinjeni i dostupni na EACD (European Association of Service providers for Persons with Disabilities) knowledge hub . Više o projektu možete pročitati na poveznici: www.burnout free.eu .
21.03.2025
Održan Kick-off sastanak projekta Kvaliteta života osoba starije odrasle dobi s problemima vidnog funkcioniranja
Održan Kick-off sastanak projekta Kvaliteta života osoba starije odrasle dobi s problemima vidnog funkcioniranja
Dana 20. prosinca 2024. godine održan je kick-off sastanak projekta „Kvaliteta života osoba starije odrasle dobi s problemima vidnog funkcioniranja“ financiranog od Hrvatske zaklade za znanost na pozivu IP-2024-05 n akojem su prisustvovali svi članovi projektnog tima. Kroz prezentaciju projekta, članovi su ponovili planirane ciljeve i radni plan cijelog projekta. Dogovorene su prve aktivnosti s naglaskom na rokove izvršavanja svakog pojedinog koraka, a obzirom na nadolazeće blagdane, prve projektne aktivnosti planirane s ispitanicima istraživanja, započet će sredinom siječnja. Tijekom tri godine ispitat će se vidno funkcioniranje, osobna zdravstvena pismenost i kvaliteta života osoba starije odrasle dobi. S osobama u kojih se otkrije problem vidnog funkcioniranja provest će se Program podrške za poboljšanje kvalitete života osoba starije odrasle dobi s problemima vidnog funkcioniranja. U sklopu programa će se uvježbavati korištenje vida sa i bez optičkih i neoptičkih pomagala, poboljšati osobna zdravstvena pismenost te vještine orijentacije i kretanja kao i samostalnosti u svakodnevnim vještinama, a sve s ciljem poboljšanja kvalitete života. Aktivnosti projekta će pridonijeti razumijevanju problema vidnog funkcioniranja osoba starije odrasle dobi, s posebnim osvrtnom na probleme procesiranja vidne informacije, odnosno probleme vidnog funkcioniranja uzrokovane neurološkim smetnjama. Rezultati ispitivanja razine zdravstvene osobne pismenosti, neovisnosti i samoprocjene kvalitete života će pridonijeti boljem razumijevanju međusobne povezanost navedenih varijabli, što će dati bazu novim istraživanjima, kao i primjenu u praksi. Stručni, primijenjeni doprinos projekta će biti osmišljen i vrednovan Program podrške za poboljšanje kvalitete života osoba starije odrasle dobi s problemima vidnog funkcioniranja , koji će pridonijeti boljoj podršci ovim osobama.
07.01.2025
Potpisan Ugovor o uvjetima, namjeni i nadzoru korištenja potpore za projekt "Kvaliteta života osoba starije odrasle dobi s problemima vidnog funkcioniranja"
Dana 19. prosinca 2024. s Hrvatskom zakladom za znanost potpisan je Ugovor o uvjetima, namjeni i nadzoru korištenja potpore za projekt IP-2024-05-2162 pod nazivom " Kvaliteta života osoba starije odrasle dobi s problemima vidnog funkcioniranja ". Projektne aktivnosti počinju 20. prosinca 2024., a trajat će tri godine. Tijekom ove tri godine ispitat će se vidno funkcioniranje, osobna zdravstvena pismenost i kvaliteta života osoba starije odrasle dobi. S osobama u kojih se otkrije problem vidnog funkcioniranja provest će se Program podrške za poboljšanje kvalitete života osoba starije odrasle dobi s problemima vidnog funkcioniranja. U sklopu programa će se uvježbavati korištenje vida sa i bez optičkih i neoptičkih pomagala, poboljšati osobna zdravstvena pismenost te vještine orijentacije i kretanja kao i samostalnosti u svakodnevnim vještinama, a sve s ciljem poboljšanja kvalitete života. Aktivnosti projekta će pridonijeti razumijevanju problema vidnog funkcioniranja osoba starije odrasle dobi, s posebnim osvrtnom na probleme procesiranja vidne informacije, odnosno probleme vidnog funkcioniranja uzrokovane neurološkim smetnjama. Rezultati ispitivanja razine zdravstvene osobne pismenosti, neovisnosti i samoprocjene kvalitete života će pridonijeti boljem razumijevanju međusobne povezanost navedenih varijabli, što će dati bazu novim istraživanjima, kao i primjenu u praksi. Stručni, primijenjeni doprinos projekta će biti osmišljen i vrednovan Program podrške za poboljšanje kvalitete života osoba starije odrasle dobi s problemima vidnog funkcioniranja, koji će pridonijeti boljoj podršci ovim osobama.
07.01.2025
Održan Kick-off sastanak projekta Pre-VISOR
Održan Kick-off sastanak projekta Pre-VISOR
Dana 19. prosinca 2024. uspješno je održan kick-off sastanak projekta "Rani bihevioralni markeri razvojnih odstupanja vidno-prostorne obrade i vidno-motoričke integracije u nedonoščadi (Pre-VISOR)"  financiranog od Hrvatske zaklade za znanost na pozivu IP-2024-05. Sastanku su prisustvovali svi članovi interdisciplinarnog, međunarodnog projektnog tima: prof. dr. sc. Ruža Grizelj i izv. prof. dr. sc. Nada Sindičić Dessardo (Klinički bolnički centar Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Zagreb), prof. Mirna Kostović-Srzentić (Zdravstveno veleučilište Zagreb), prof. Pasquale Anthony della Rosa (San Raffaele Scientific Institute, Milano), izv. prof. dr. sc. Cristina Fernandez-Baizan (University of La Rioja, Španjolska), dr. sc. Vedran Jurdana (Tehnički fakultet Sveučilišta u Rijeci) i s naše sastavnice izv. prof. dr. sc. Sonja Alimović, dr. sc. Ana-Marija Bohaček, Andrea Paulik i voditeljica doc. dr. sc. Ana Katušić. Voditeljica projekta predstavila je osnovne ciljeve, opseg i vremenske okvire projekta. Kick-off sastanak postavio je temelje za uspješan početak trogodišnjeg projekta čije će se aktivnosti fokusirati na definiranje ranih bihevioralnih markera specifičnih kognitivnih odstupanja, analiziranjem odrednica spontanog motoričkog i vidnog ponašanja u vrlo nedonošene dojenčadi.
07.01.2025
Održan završni skup EU projekta Digi-ID PLUS
Održan završni skup EU projekta Digi-ID PLUS
U srijedu, 11. prosinca 2024. održan je završni skup EU projekta Digi-ID PLUS , na kojem je ERF bio partner od 2022. do 2024. godine. Projekt punog naziva „ Obrazovanje u digitalnim vještinama kao potpora boljem zdravlju i socijalnoj uključenosti odraslih osoba s intelektualnim teškoćama “ sufinancirao je EIT Health, a voditeljica projekta bila je dr. Esther Murphy iz Trinity College Dublin u Irskoj.
12.12.2024
Istraživačka radionica u okviru projekta  P.R.O.T.E.C.T.
Istraživačka radionica u okviru projekta P.R.O.T.E.C.T.
Dr. John Geldhof  ( College of Health, Oregon State University , SAD), održao je istraživačku radionicu za članove projektnog tima „Testiranje 5c modela pozitivnog razvoja mladih: tradicionalno i digitalno mobilno mjerenje (P.R.O.T.E.C.T.)“ koji se financira sredstvima Hrvatske zaklade za znanost, voditeljica projekta je izv. prof. dr. sc. Miranda Novak .  Istraživačka radionica pod nazivom „Višerazinske metode analize podataka“ održana je na Edukacijsko-rehabilitacijskom fakultetu 24. i 25. listopada 2024. godine. Petodnevni posjet  prof. Geldhofa iskorišten je i za dogovaranje nastavka suradnje te zajedničkog objavljivanja radova. Istraživački interes dr. Geldhofa obuhvaća područje pozitivnog razvoja mladih, a osim što istražuje kako se adaptivni razvojni ishodi mijenjaju tijekom života, surađuje s brojnim međunarodnim timovima u istraživanju kros-kulturalnih razlika. Posjet kolege Geldhofa od iznimnog je značaja za projektni tim jer je izv. prof. dr. sc. Geldhof jedan od autora skale kojim se mjeri 5C model pozitivnog razvoja (primjenjuje se i u P.R.O.T.E.C.T. studiji) a kako je trenutno na projektu u planu prikupljanje četvrte točke podataka, stečena znanja, sugestije i smjernice vrlo su vrijedna. Po završetku radionice, 25. listopada, dr. Geldhof je održao i javno predavanje na temu „Conceptualizing Positive Youth Development: Longitudinal Perspectives“ . Ovom su predavanju prisustvovali doktorandi i istraživači ne samo s Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta, već i s drugih visokoškolskih i istraživačkih ustanova, a posebno se ističe i posjet izv. prof. dr. sc. Ane Kozine i njezine asistentice Tine Pivec sa slovenskog Pedagoškog instituta. Mrežna stranica projekta:  Testiranje 5c modela pozitivnog razvoja mladih: tradicionalno i digitalno mobilno mjerenje (P.R.O.T.E.C.T.)
19.11.2024
UNIC4ER - realiziran projekt 'CommMD - Communication of Children with Multiple Disabilities’
UNIC4ER - realiziran projekt 'CommMD - Communication of Children with Multiple Disabilities’
U okviru projekta UNIC4ER financirane su suradničke inicijative u području društveno angažiranog istraživanja. Jedna od financiranih aktivnosti je bila i 'CommMD - Communication of Children with Multiple Disabilities’ koju je vodila izv. prof. dr. sc. Sonja Alimović. Profesorica Alimović boravila je od 14. do 18. studenog 2023. na University of Oulu u Finskoj, te od 4. do 8. ožujka 2024. na Liege University u Belgiji . U Finskoj su hrvatski predstavnici posjetili četiri škole s različitim programima, dječji vrtić u općini i vrtić na Sveučilištu Oulu, koji služi i kao radionica za studente predškolskog odgoja. Održani su sastanci s ravnateljima škola i vrtića, gdje je predstavljen projekt i razmijenjena iskustva o obrazovnim i rehabilitacijskim praksama u finskim i hrvatskim školama. Tijekom posjeta Liègeu u Belgiji, hrvatski predstavnici Zagreba sudjelovali su na predavanjima o uključivanju učenika s teškoćama u školski sustav te predstavili obrazovni sustav (pravni okvir i organizaciju) u Hrvatskoj. Prezentacija se posebno fokusirala na obrazovanje djece s MD-om. Studente sa Sveučilišta u Liègeu zanimali su programi rane intervencije u djetinjstvu i primjena specifičnih pristupa u obrazovanju i rehabilitaciji djece s MD-om. Ovaj projekt imao je za cilj uspostaviti suradnju između partnera koji rade s djecom s višestrukim teškoćama (MD) i prikupiti preliminarne podatke o komunikaciji djece s MD i njihovih odraslih komunikacijskih partnera u različitim okruženjima. Intervju s izv. prof. dr. sc. Sonjom Alimović dostupan je na sljedećoj poveznici: Interview with Dr. Sonja Alimović - UNIC4ER Seed Fund
07.05.2024
Aktivnosti na Erasmus+ projektu DigiEdu4SEN
Aktivnosti na Erasmus+ projektu DigiEdu4SEN
Sveučilište u Zagrebu Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet sudjeluje kao partner u Erasmus+ projektu " Building Digital Education Environment forLearners with Special Education Needs"  koji traje od 1. siječnja 2024 do 31. kolovoza 2026. godine. Glavni cilj projekta je mapirati programe koji se provode u ustanovama za odgoj i obrazovanje u Europi, izraditi Smjernice za razvoj digitalnog sadržaja za učenike s teškoćama u razvoju te na temelju toga izraditi inkluzivne digitalne obrazovne sadržaje. Voditeljica projekta za ERF je izv. prof. dr. sc. Sonja Alimović. Više o aktualnim događanjima na projektu pročitajte u  priopćenju za javnost .
26.04.2024
Održane završne radionice u okviru projekta ATTEND
Održane završne radionice u okviru projekta ATTEND
U sklopu projekta " Podrška ostvarivanju jednakih mogućnosti u obrazovanju za učenike s teškoćama u razvoju – ATTEND ", tijekom veljače i ožujka 2024. godine održan je niz refleksivnih radionica pod nazivom " Primjena asistivne tehnologije i ozbiljne igre u svakodnevnom radu ". Ove radionice su održali projektni partneri sa Sveučilišta u Zagrebu Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta i Fakulteta elektrotehnike i računarstva, te nositelj projekta Carnet. Polaznici radionica, odgojno-obrazovni djelatnici ustanova dionica projekta ATTEND, imali su priliku prezentirati primjere dobre prakse korištenja nabavljenih AT sredstava iz svojih ustanova. Također, sudionici su imali mogućnost isprobati novu ozbiljnu igru nazvanu ukljUČILICA te raspraviti o mogućnostima njezinog korištenja s ciljem ostvarivanja inkluzivnih uvjeta obrazovanja. Na kraju radionica, polaznici su sudjelovali u aktivnosti  (samo)refleksije na različite aktivnosti provedene u sklopu projekta. U okviru projekta ATTEND suradnici sa ERF-a i FER-a razvili su velik broj edukacijskih materijala koji su dostupni za korištenje svima zainteresiranim za područje asistivne tehnologije i njezine primjene u sustavu odgoja i obrazovanja. Materijalima možete pristupiti koristeći AAI identitet, a dostupni su na sljedećim poveznicama: ATTEND e-tečaj: Vodič do ostvarenja jednakih mogućnosti za učenike s teškoćama u razvoju (platforma Loomen) ATTEND webinari (platforma Meduza) ATTEND radionice (platforma Edutorij) Ozbiljna igra ukljUČILICA ,  razvijena u okviru projekta ATTEND, namijenjena je djeci školskog uzrasta. Ova ozbiljna igra ima za cilj prikazati izazove s kojima se susreću djeca s teškoćama u razvoju u svakodnevnom životu te na koje načine asistivna tehnologija može pomoći u njihovom svladavanju. ukljUČILICA je dostupna na sljedećim poveznicama: za Android uređaje za iOS uređaje
19.03.2024
Znanstveni skup
Znanstveni skup "Korištenje suvremenih tehnologija u istraživanjima adolescencije" 15. veljače 2024. na ERF-u
U četvrtak, 15. veljače 2024. godine na Sveučilištu u Zagrebu Edukacijsko-rehabilitacijskom fakultetu održat će se znanstveni skup “Korištenje suvremenih tehnologija u istraživanjima adolescencije” . Generacija adolescenata u svijetu broji više od 1.8 milijardi mladih te je najveća u povijesti. Odrastanje je danas obilježeno brojnim društvenim i ekonomskim krizama, klimatskim promjenama te kompleksnim čimbenicima u okruženju koji dovode do raznih individualnih razvojnih putanji. Ukoliko želimo odgovoriti na sve potrebe mladih danas, potrebno je promišljati o suvremenim metodama i korištenju tehnologije u istraživanjima adolescencije i u našem domaćem kontekstu. Odgovore o individualnim razlikama u životnim pričama adolescenata mogu nam dati razne metode uzorkovanja svakodnevnog iskustva te kombiniranje fizioloških mjerenja s tradicionalnim mjerama ljudskog razvoja. Ovim skupom voljeli bismo započeti dijalog u području, povezati domaće znanstvenike koji imaju iskustva u raznim studijama adolescencije uz pomoć tehnologije, ali i inspirirati neka buduća istraživanja i projekte. Skup će se održati u dvorani Plitvice u zgradi Nastavno-kliničkog centra Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta, Kampus Borongaj (Borongajska cesta 83f, Zagreb) prema programu . Sudjelovanje na znanstvenom skupu je u potpunosti besplatno te je dio aktivnosti Uspostavnog HRZZ projekta Testiranje 5c modela pozitivnog razvoja mladih: tradicionalno i digitalno mobilno mjerenje (P.R.O.T.E.C.T. UIP-2020-2852) . Skup je namijenjen svim doktorandima te istraživačima koji se žele upoznati s metodologijom uzorkovanja iskustva, momentarne procjene, dnevničkih studija te primjene fizioloških i ambulatornih mjera u području adolescencije i šireg ljudskog razvoja. Prijave na skup su obavezne pa Vas molimo za prijavu putem sljedeće poveznice: Korištenje suvremenih tehnologija u istraživanjima adolescencije (15.2.2024.) Radujemo se susretu s Vama! Tim projekta P.R.O.T.E.C.T.
02.02.2024