ERF
search
accessibility

Laboratorij za istraživanje ranih motoričkih ponašanja - LIRMP

Laboratorij za istraživanje ranih motoričkih ponašanja (LIRMP) osnovan je 2022. kao okosnica i nastavnica uspostavljene interdisciplinarne, znanstveno-istraživačke suradnje između Edukacijsko–rehabilitacijskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu i Znanstvenog centra izvrsnosti za temeljnu, kliničku i translacijsku neuroznanost (ZCI-Neuro) Hrvatskog instituta za istraživanje mozga Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu.

Aktivnosti laboratorija usmjereni su istraživanju:

  1. Obilježja spontanog motoričkog ponašanja u nedonošene dojenčadi i donošene dojenčadi bez i s čimbenicima neurorizika
  2. Povezanosti ranih obrazaca motoričkih i okulomotoričkih funkcija s perinatalnim biomarkerima
  3. Povezanosti kvalitete ranog motoričkog ponašanja i kasnijeg razvojnog ishoda u ranom djetinjstvu
  4. Uloge specifičnih komponenti motoričkog razvoja s ostalim razvojnim vještinama
  5. Uloge djetetu usmjerenih pokreta u ranom učenju kod djece tipičnog i atipičnog razvoja
  6. Funkcionalnog profila djece rane razvojne dobi s cerebralnom paralizom

Voditeljica Laboratorija: 

doc. dr. sc. Ana Katušić
 

Članovi Laboratorija:

dr. sc. Ana-Marija Bohaček 


izv. prof. dr. sc. Sonja Alimović 


Andrea Paulik, mag. rehab. educ., asistentica

Vanjski suradnici Laboratorija:
prof. emeritus Mijna Hadders Algra, University of Groningen, Nizozemska
prof.  Anthony-Pasquale della Rosa, San Rafaele University, Milan, Italija
Hrvoje Gudlin, mag. fizioterapije
Jasminka Gagula, mag. fizioterapije

Popis predmeta čija se nastava izvodi u laboratoriju:

  • Rana razvojna rehabilitacija (prijediplomski studij edukacijske rehabilitacije)
  • Praktikum iz rane razvojne rehabilitacije (prijediplomski studij edukacijske rehabilitacije)
  • Rani razvojni integracijski program za djecu s neurorizikom (poslijediplomski specijalistički studij Rana intervencija u edukacijskoj rehabilitaciji)
  • Praktikum iz ranih razvojnih integracijskih programa za djecu s neurorizikom (poslijediplomski specijalistički studij Rana intervencija u edukacijskoj rehabilitaciji)
  • Rano otkrivanje neurorazvojnih poremećaja (poslijediplomski doktorski studij Neuroznanost)
  • Razvojna neurobiologija (poslijediplomski doktorski studij Neuroznanost)

Projektne aktivnosti

  1. 2022.  -  2025. Perinatalni biomarkeri normalnog i abnormalnog razvoja mozga kod nedonoščeta prikazano strukturnom i difuzijskom magnetskom rezonancijom; voditelj prof.dr.sc. Milan Radoš, Hrvatski institut za istraživanje mozga Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu (voditeljica za ERF: doc.dr.sc. Ana Katušić)
  2. 2022. – 2024.  Eksperimentalna i klinička istraživanja hipoksijsko-ishemijskog oštećenja mozga u perinatalnoj i odrasloj dobi; voditelj: prof.dr.sc. Miloš Judaš ZCI- Neuro (voditeljica za ERF: doc.dr.sc. Ana Katušić)

Publikacije proizašle iz aktivnosti Laboratorija

  1. Katušić, A., Bohaček, A-M., Gojmerec, T. (2024). The complexity of early motor behaviour in infancy is related to minor neurological dysfunction at 2 years of age. ERFCON Book of Proceedings.
  2. Gagula, J., Katušić, A. (2023). The quality of fidgety movements and motor outcome at 2 years of age in preterm born children with perinatal brain injury. Journal of Applied Health Sciences, 9(2), 173 – 145.
  3. Canini, M., Katušić, A., Išasegi, I., Oprandi, C. Kostović, I. Baldoli, C., della Rosa, PA. (2023). Maternal Anxiety-Driven Modulation of Fetal Limbic Connectivity Designs a Backbone Linking Neonatal Brain Functional Topology to Socioemotional Development in Early Childhood. Journal of Neuroscience Research 101(9):1484-150
  4. Bohaček, A.-M.,  Cepanec, M. (2023). “It's not just what we say or do, but how we say and do it”: A review of studies on infant-directed modifications. Hrvatska Revija Za Rehabilitacijska Istraživanja, 59(2), 81–98.
  5. Katušić, A., Žunić Išasegi, I., Predrijavac, N., Raguž, M., Ćaleta T., Seitz S., Radoš M., Kostović I. (2022). Linking integrity of visual pathways trajectories to visual behavior deficit in very preterm infants. Infant Behavior and Development 67

Diseminacija rezultata znanstveno-istraživačkih aktivnosti na međunarodnim konferencijama

  1. 36th annual meeting of European Academy of Childhood Disability - EACD 2024, Brugge, Beligija
  2. Conference of Multimodality in Early Intervention. University of Warwick, Warwick, Velika Britanija, 2024
  3. 35th annual meeting of European Academy of Childhood Disability - EACD 2023, Ljubljana, Slovenija
  4. 2. međunarodni kongres Prenatalna i postnatalna podrška roditeljima. Zagreb, 2023.

Proizašli studentski radovi

  1. Galić, K., Josipović, P., Mustak, I., Pocintela, L. (2024). Koliko dobro razumijemo vidno funkcioniranje djece i mladih s cerebralnom paralizom? Ispitivanje pouzdanosti hrvatske inačice Klasifikacijskog sustava vidnog funkcioniranja. Zagreb: Sveučilište u Zagrebu, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet – rad nagrađen Rektorovom nagradom
  2. Mijajleski, P. (2022). Učestalost istovjetnih pokreta usmjerenih djetetu u interakciji majke i djeteta (Diplomski rad). Zagreb: Sveučilište u Zagrebu, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet.
  3. Vrban, B. (2022). Opseg pokreta usmjerenih djetetu u interakciji majke i djeteta (Diplomski rad). Zagreb: Sveučilište u Zagrebu, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet.

Prijevod i validacija instrumenata procjene

  1. Standardizirana neurorazvojna procjena dojenčadi - SINDA
  2. Beery-Buktenica razvojni test vidno-motoričke integracije - Beery VMI
  3. Test grubih motoričkih funkcija – Izvješće obitelji - GMFM-FR
  4. Predverbalni upitnik vidnog funkcioniranja - PreViAs
  5. Instrument za procjenu hipertonije - HAT
  6. Klasifikacijski sustav vidnog funkcioniranja za djecu s cerebralnom paralizom - VFCS