ERF
search
accessibility

Hrvatski znakovni jezik 202

Šifra: 130846
ECTS: 3.0
Nositelji: doc. dr. sc. Marina Milković
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Metodičke vježbe 30
Vježbe iz stranog jezika 30
Vježbe rekreacije 30
Kliničke vježbe 30
Vježbe u praktikumu 30
Diskusijske skupine 30
Auditorne vježbe 30
Laboratorijske vježbe 30
Lektorske vježbe 30
Vježbe tjelesnog odgoja 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Cilj je predmeta proširiti osnovni vokabular stečen na HZJ 1 te razvijati vještine produciranja znakova, razumijevanja sadržaja i interaktivne komunikacije na HZJ. Studenti će usvojiti osnovna znanja o strukturi znakovnog jezika; fonologija. Upoznat će se s kulturom i karakteristikama zajednice gluhih kroz povijest.

Studenti će:
- pokazati odgovarajuću razinu poznavanja rječnika i gramatike HZJ-a te pokazati svijest i poštovanje prema zajednici i kulturi Gluhih
- razumjeti i interpretirati sadržaje prezentirane na HZJ o različitim temama, prenijeti različite informacije, koncepte i ideje u različite svrhe na HZJ-u
- razlikovati i definirati glavna obilježja fonologije u HZJ-u
- primjeniti pravila transkripcije u znakovnim jezicima
Ishodi učenja:
  1. Objasniti ustroj hrvatskog jezika te osnovne lingvističke metode i teorije.
  2. Apply a form of manual communication in accordance with the communication situation and individual communication, hearing and language-speech characteristics of the person.
  3. Objasniti etička načela u logopedskom radu.
  4. Tumačiti obilježja kulture Gluhih.
  5. Izvesti plan poticanja slušanja, komunikacijskog i jezično-govornog razvoja te pismenosti u funkciji asistenta u obiteljskom okruženju i odgojno-obrazovnim institucijama kod osoba kod kojih je obavljena logopedska procjena.
  6. Primijeniti oblik manualne komunikacije sukladno komunikacijskoj situaciji te individualnim komunikacijskim, slušnim i jezično-govornim obilježjima osobe.
  7. Explain the structure of the Croatian language and basic linguistic methods and theories.
  8. Explain the ethical principles in speech-language pathology work/practice.
  9. Interpret the characteristics of the Deaf culture.
  10. Implement a plan to foster hearing, communication and language development and literacy as an assistant in the family environment and educational institutions for persons who have undergone speech therapy assessment.
Literatura:
  1. Sign Language: The study of deaf people and their language, , Kyle, J. G., Woll, B., Cambridge University Press, 1985.
  2. Linguistics of American Sign Language, , Valli, C. & C. Lucas., SignDownPress, 1992.
  3. Uvodni seminar o komunikaciji s osobama oštećena sluha, , Zimmerman, A., Zagreb, 1986.
  4. Phonological parameters in Croatian Sign Language, , Šarac Kuhn, N., Alibašić Ciciliani, T. i R. B. Wilbur., Sign Language & Linguistics, Vol. 9, 1-2, 2006.
  5. Seeing voices: a journey into the world of deaf, , Sachs, O., , 1991.
  6. Language in motions: Exploring the nature of sign, , Schein, J. D., Stewart, D. A., Washington DC, 2002.
6. semestar
Logopedija, 6. semestar - Redovni studij - Logopedija
Termini konzultacija:

Hrvatski znakovni jezik 202