ERF
search
accessibility

Logopedska dijagnostika

Šifra: 130824
ECTS: 5.0
Nositelji: prof. dr. sc. Jelena Kuvač Kraljević
Izvođači: izv. prof. dr. sc. Jasmina Ivšac Pavliša - Seminar
prof. dr. sc. Jelena Kuvač Kraljević - Seminar
dr. sc. Marina Olujić Tomazin - Seminar

izv. prof. dr. sc. Maja Cepanec - Predavanja

dr. sc. Ana Matić Škorić - Kliničke vježbe

dr. sc. Ana Matić Škorić - Auditorne vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Metodičke vježbe 7
Vježbe iz stranog jezika 7
Vježbe rekreacije 7
Kliničke vježbe 7
Vježbe u praktikumu 7
Diskusijske skupine 7
Auditorne vježbe 7
Laboratorijske vježbe 7
Lektorske vježbe 7
Vježbe tjelesnog odgoja 7
Metodičke vježbe 8
Vježbe iz stranog jezika 8
Vježbe rekreacije 8
Kliničke vježbe 8
Vježbe u praktikumu 8
Diskusijske skupine 8
Auditorne vježbe 8
Laboratorijske vježbe 8
Lektorske vježbe 8
Vježbe tjelesnog odgoja 8
Seminar 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta:
Osigurati znanja i vještine potrebne za provođenje procjene u području jezika, govora i komunikacije s ciljem postavljanja dijagnoze i oblikovanja logopedskog nalaza.

Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja):
Nakon odslušanog kolegija, studenti će moći:
oblikovati i provesti procjenu u području jezičnih, komunikacijskih i govornih poremećaja i teškoća;
postaviti dijagnozu;
napisati logopedski nalaz integrirajući informacije o jeziku, govoru i komunikaciji kao i kliničke informacije prikupljene od drugih stručnjaka;
poznavati dijagnostičke mjerne instrumente ;
kritički prosuditi nalaze.

Ocjenjivanje i vrednovanje studenata:
Konačna ocjena proizlazi iz bodova prikupljenih na dva kolokvija tijekom semestra i završnog ispita koji se sastoji od pisanja nalaza. Kolokvij predstavljaju miješani tip pismenog ispita, odnosno pismeni ispit s različitim vrstama zadataka: zadatci nadopunjavanja, zadatci s alternativnivnim i višestrukim odgovorima ili zadatci esejskog tipa.
Završni ispit izravno provjerava one ishode koji se odnose na pisanje nalaza integrirajući prikupljene podatke u dijagnostičkom postupku te podatke koje su prikupili drugi stručnjaci, postavljenje dijagnoze te iznošenja mišljenje i daljnjih preporuka. Ispit se piše na računalu te se vrednuje strukturiranost nalaza i njegova sadržajna smislenost kao i pravopis i stil pisanja.
Na svakom kolokviju student može prikupiti do 20 bodova (ukupno do 40 bodova) i do 30 bodova na završnom ispitu (10 % odnosi se na jezik i stil, 20% na strukturiranost i 70% na sadržaj).
Ishodi učenja:
  1. Integrirati kliničke informacije radi planiranja i provedbe logopedske procjene.
  2. Primijeniti etička načela u logopedskom radu.
  3. Koristiti suvremene tehnologije u planiranju i provedbi logopedskog rada.
  4. Predlagati rješenja iz područja komunikacije, slušanja, jezika, govora i glasa te čitanja, pisanja, hranjenja i gutanja osobama unutar i izvan profesionalnog okruženja zastupajući stručno mišljenje.
  5. Primijeniti komunikacijske vještine u organizaciji i vođenju stručnoga tima.
  6. Kritički prosuditi interdisciplinarne stručne i znanstvene sadržaje u svrhu primjene suvremenih spoznaja u području logopedije.
Literatura:
  1. Motor speech disorders: diagnosis and treatment., , Freed, D., Plural Publishing Inc., 2020.
  2. A Coursebook on Aphasia and Other Neurogenic Language Disorders., , Hegde, M., Cengage, 2006.
  3. Diagnosis in speech-language pathology., , Tomblin, B. J., Morris, H. L., Spriestersbach, D. C., Singular Publishing Group, 2000.
  4. Assessment in speech-language pathology: A resource manual, , Shipley, K.G., McAfee, J.G., Delmar Learning., 2004.
  5. A Guide to Clinical Assessment and Professional Report Writing in Speech-Language Pathology., , Stein-Rubin, C., Fabus, R., Slack Incorporated, 2018.
3. semestar
Obavezni predmet - Redovni studij - Logopedija
Termini konzultacija:

Logopedska dijagnostika