ERF
search
accessibility

Uvod u logopediju

Šifra: 130734
ECTS: 4.0
Nositelji: doc. dr. sc. Blaženka Brozović
Izvođači: doc. dr. sc. Blaženka Brozović - Vježbe u praktikumu
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Metodičke vježbe 15
Vježbe iz stranog jezika 15
Vježbe rekreacije 15
Kliničke vježbe 15
Vježbe u praktikumu 15
Diskusijske skupine 15
Auditorne vježbe 15
Laboratorijske vježbe 15
Lektorske vježbe 15
Vježbe tjelesnog odgoja 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta
Ovim predmetom želi se dati okvir područja djelovanja i rada logopeda. Uz povijesni pregled razvoja logopedije kao struke i znanstvene grane, cilj je osigurati studentu bazična znanja o vrstama govorno jezičnih poremećaja, o stručnoj terminologiji, standardima i principima (etička načela) profesionalnog rada s osobama koje imaju različite vrste komunikacijskih poteškoća.
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4 10 ishoda učenja)
Razumjeti osnove komunikacijskih procesa
Prepoznati i opisati vrste jezično govornih poremećaja.
Prepoznati i povezati uzroke s jezično govornim poremećajima.
Razumijeti i objasniti etička načela struke.
Uočavanje i prepoznavanje značaja i dosega logopedske znanosti.
Primijeniti stečena znanja u daljnjem stručnom i akademskom obrazovanju.
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave
Razvoj logopedije
Određenje logopedije kao znanstvene discipline grane i ogranci u logopediji Interdisciplinarni suodnosi u području logopedije.
Standardi u logopediji (ASHA)
Uloga i odgovornost logopeda
Etički kodeks u logopediji
Terminologija u logopediji
Komunikacijski modeli
Klasifikacije i određenje govorno jezičnih poremećaja
Etiologija komunikacijskih poremećaja
Govorni poremećaji
Poremećaji glasa
Jezični poremećaji
Oštećenje sluha
Prevencija govorno jezičnih poremećaja
Logopedija na internetu
Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu
Ispit znanja odvijat će se kroz dva kolokvija i mogućeg usmenog ispita. Kolokviji su obvezni.
Konačna ocjena bit će izračunata kao zbir bodova ostvarenih na pismenim kolokvijima (dva kolokvija), studentskim vježbama te zalaganju na nastavnim jedinicama.
Termini kolokvija:
Prvi kolokvij: 25.11.2015.
Drugi kolokvij: 20.1.2016.
Ishodi učenja:
  1. Opisati uredan komunikacijski i jezično-govorni razvoj te usvojenost predvještina i vještina čitanja i pisanja.
  2. Objasniti etička načela u logopedskom radu.
Literatura:
  1. Communitation Sciences and Disorders: An Introduction, Pearson education, , Justice, M., Laura, , 2006.
  2. Introduction to Communication Science and Disorders Singular Publishing Group, , Minifie, F. D., , 1994.
  3. Introduction To Communication Disorders, , Owens, R., Metz, D., Haas, A., , 2000.
  4. Govorne poteškoće i njihovo uklanjanje, , Škarić, I, Mladost, Zagreb., 1988.
  5. Govorne poteškoće i njihovo uklanjanje, , Škarić, I., Zagreb, Mladost, 1988.
  6. Govorni poremećaji : izgovor, , Vuletić, D., Zagreb, Školska knjiga, 1987.
  7. Autistični poremećaj, , Bujas-Petković, Zagreb, Školska knjiga., 1995.
  8. Najčešći poremećaji jezično-govorne komunikacije djece predškolske dobi, , Andrešić D, sur., , 2009.
  9. The Golden Rule as a Clinical Practice Guide, , Duchan, J.,, , 2003.
  10. Kako pišu djeca s poteškoćama u čitanju, , Farago, E., Napredak, 2005.
1. semestar
Obavezni predmet - Redovni studij - Logopedija
Termini konzultacija:

Uvod u logopediju