ERF
search
accessibility

Uvod u komplementarne terapije

Šifra: 23427
ECTS: 3.0
Nositelji: prof. dr. sc. Renata Martinec
Izvođači: prof. dr. sc. Renata Martinec - Seminar
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Seminar 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta
Usvajanje spoznaja o različitim metodama u okviru komplementarnih suportivnih terapija u području edukacije i rehabilitacije.
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja) prepoznati osnovne teorijske i praktične odrednice različitih metoda u okviru komplementarnih terapija odabrati prikladne metode komplementarnih terapija prema specifičnom stanju /ili kliničkoj slici
primijeniti osnovne pristupe u okviru pojedinih metoda komplementarnih terapija osmišljavati terapijskih programa
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave
Biopsihosocijalni model u okviru suvremenih holističkih pristupa u edukaciji, terapiji i rehabilitaciji.
Nutricionizam
Aromaterapija
Tehnike opuštanja
Ayurvedska medicina
Kreativna vizualizacija
Desenzibilizacija i reprocesiranje pokretima očiju
Alexander tehnika
Terapija dodirom/terapijska masaža.
Kreativna terapija
Ex-Gen terapija.
Rekreativni programi
Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu
U okviru kolegija vrednuje se i ocjenjuje:
pismeni ispit u okviru dva kolokvija, kolokviji su obavezni
napisani seminarski rad i prezentacija seminarskog rada.
Ishodi učenja:
  1. Objasniti različite modele i programe u zajednici utemeljene edukacije i rehabilitacije za djecu s teškoćama u razvoju i osobe s invaliditetom.
  2. Provesti, uz superviziju, edukacijsko-rehabilitacijske programe i postupke u cilju unapređenja funkcionalnog razvoja (sposobnosti, znanja i vještina), zadovoljavanja individualnih potreba i ostvarenja kvalitete življenja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom.
  3. Provesti, uz superviziju, evaluaciju edukacijsko-rehabilitacijskih programa i postupaka
  4. Objasniti osnove transdisciplinarne profesionalne suradnje i ulogu edukacijskog rehabilitatora u sustavima odgoja i obrazovanja, profesionalne rehabilitacije i zapošljavanja, socijalne skrbi i zdravstva.
  5. Procijeniti etičke izazove u struci i zastupati profesionalna i etička načela.
  6. Primjenjivati profesionalnu terminologiju u skladu sa suvremenim konceptima u području edukacijske rehabilitacije.
  7. Planirati profesionalni i osobni razvoj kroz nastavak obrazovanja u struci i srodnim profesionalnim područjima.
Literatura:
  1. Biopsihosocijalni model i uvod u sofrologiju / Biopsychosocial Model and Introduction into Sophrology. U "Art and Science in Life Potential Development / Umjetnost i znanost u razvoju životnog potencijala", , Prstačić, M., Sabol, R., Kraljević, N., Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu i Hrvatska udruga za psihosocijalnu onkologiju, 2002.
  2. Značaj i uloga alternativne medicine u liječenju, Hrana u zdravlju i bolesti, znanstveno-stručni časopis za nutricionizam i dijetetiku, , Selma, D., Bosnić, T., Osmanović, S., , 2012.
  3. Aromaterapija, Planetopija, , Ivaniš, M., Zagreb, 2006.
  4. Ekstaza i geneza, , Prstačić, M., Medicinska knjiga, Zagreb, 2003.
  5. Umijeće disanja, , Zi, N., V.B.Z., Zagreb, 2005.
  6. Enciklopedija aromaterapije, masaže i yoge, , McGilvery, Reed, J., Mehta, M., Leo-Commerce, Rijeka, 1997.
1. semestar
Obavezni predmet - Redovni studij - Rehabilitacija
Termini konzultacija:

Uvod u komplementarne terapije