ERF
search
accessibility

Teorijske osnove socijalnopedagoških intervencija

Šifra: 89944
ECTS: 4.0
Nositelji: izv. prof. dr. sc. Ivana Maurović
Izvođači: izv. prof. dr. sc. Ivana Maurović - Seminar
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Seminar 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta
Pripremiti studente za razumijevanje i vrednovanje pristupa, modela i teorija na kojima se temelje intervencije za osobe s problemima u ponašanju.
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta:
Nakon što odslušaju i polože predmet studenti će moći:
komentirati pristupe i modele intervencija argumentirajući ih iz perspektive teorija o razvoju problema u ponašanju i teorija o promjeni ponašanja
analizirati ključna obilježja intervencija i povezati ih s obilježjima populacije
kategorizirati intervencije obzirom na vrstu, ciljeve, mjesto na kontinuumu intervencija
istražiti, analizirati i pismeno ocijeniti obilježja kontinuuma intervencija u svojoj lokalnoj sredini
argumentirati značenje motivacije za promjenu u funkciji učinkovitosti intervencije
povezati značenje odnosa pomagača i korisnika s intervencijskim potrebama i ciljevima, standardima stručnog i etičkog djelovanja
povezati načine praćenja kvalitete evaluacije intervencija s ciljevima intervencija i djelatnošću različitih (nadležnih) institucija i resora
raščlaniti i komentirati etičke dileme vezano uz primjenu intervencija koristeći Etički kodeks socijalnih pedagoga
razviti vrijednosne stavove prema ljudskom životu, potrebama korisnika, kvaliteti intervencija i profesionalnoj odgovornosti stručnjaka
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave
SADRŽAJ PREDAVANJA:
Klasični, moderni i postmoderni pristup interveniranja društva prema populaciji djece i mladih s problemima u ponašanju
Ključne teorije i intervencijski modeli
Pojam značenje i definicija intervencija za djecu i mlade u riziku
Kontinuum intervencija
Svrha i ciljevi socijalnopedagoških intervencija
Osnovna obilježja intervencija
Kriteriji za izbor intervencija
Ciljevi, funkcije i faze socijalnopedagoških intervencija
Promjene i kontekst promjene
Međuljudski odnos kao intervencijski kontekst
Korisnička i druge neprofesionalne perspektive
Standardi kvalitete i evaluacija intervencija
Etika i etička pitanja u pomažućim profesijama
Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu
Ocjenjivanje se vrši zbrajanjem bodova koje je student ostvario kroz izradu i prezentiranje seminarskog rada i provjeru znanja tako da:
Grupni seminarski rad i predstavljanje istog nosi do 1,5 bod
Aktivno sudjelovanje na nastavi nosi 0,5 boda
Provjera znanja 1 (kolokvij) nosi do 4 boda
Provjera znanja 2 (kolokvij) nosi do 4 boda
Odnos bodova i ocjena:
9,1 do 10 bodova izvrstan
8,1 do 9 bodova vrlo dobar
7,1 do 8 bodova dobar
6,5 do 7 bodova dovoljan
manje od 6,5 bodova nedovoljan
Ishodi učenja:
  1. Zastupati najbolje interese ciljane populacije.
  2. Komunicirati informacije, ideje i njihova rješenja stručnoj i općoj javnosti na pisani ili usmeni način koristeći stručnu terminologiju
  3. Analizirati cijeli kontinuum socijalnopedagoških intervencija za opću i specifične populacije.
  4. Procijeniti obilježja intervencijskog okruženja u svrhu učinkovite provedbe intervencija.
  5. Djelovati u skladu s etičkim principima i suvremenim standardima struke.
Literatura:
  1. Teorijske osnove intervencija: socijalnopedagoška perspektiva, , Žižak, A., , 2010.
  2. Spremnost na promjenu kod mladih s problemima u ponašanju. U: Zaštita prava i interesa djece s problemima u ponašanju, , Ratkajec Gašević, G., , 2012.
  3. Poludnevni tretman na kontinuumu intervencija, , Žižak, A., , 2006.
  4. Etički kodeks istraživanja s djecom, , Ajduković, M. i Kolesarić, V., , 2003.
  5. Pedagoške mjere u kontekstu prevencije problema u ponašanju učenika, , Bouillet, D., , 2012.
  6. Izdani: zlostavljana djeca su odgovornost svih nas. Zagreb: Društvo za psihološku pomoć. Poglavlja: Uspostavljanje odnosa sa zlostavljanom djecom, Motivacijski rad s roditeljima (str. 295-306)., Killen, K., , 2011.
  7. Samoiskaz djece i mladih s rizikom u obitelji i/ili ponašanju o doživljaju društvenih intervencija, , Koller Trbović, N. i Žižak, A., , 2006.
  8. Prevencija u zajednici kao odgovor na lokalne specifičnosti U: Zaštita prava i interesa djece s problemima u ponašanju, , Mataga Tintor, , 2012.
4. semestar
Obavezni predmet - Redovni studij - Socijalna pedagogija
Termini konzultacija:

Teorijske osnove socijalnopedagoških intervencija