ERF
search
accessibility

Teškoće učenja

Šifra: 32658
ECTS: 4.0
Nositelji: prof. dr. sc. Ana Wagner Jakab
Izvođači: prof. dr. sc. Ana Wagner Jakab - Seminar

prof. dr. sc. Ana Wagner Jakab - Kliničke vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Metodičke vježbe 15
Vježbe iz stranog jezika 15
Vježbe rekreacije 15
Kliničke vježbe 15
Vježbe u praktikumu 15
Diskusijske skupine 15
Auditorne vježbe 15
Laboratorijske vježbe 15
Lektorske vježbe 15
Vježbe tjelesnog odgoja 15
Seminar 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta
Stjecanje temeljnih znanja o razvoju područja istraživanja teškoća učenja, uzroka specifičnih karakteristika, mogućih rizika za razvoj teškoća nasocio-emocionalnom planu.
Znanje o položaju djece i osoba s teškoćama učenja u eko sustavima koji ih okružuju (obitelj-škola posao-vršnjaci).
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja)
definiranje teškoća učenja i poremećaja pažnje i hiperaktivnosti (ADHD)
opisivanje značajki teškoća učenja i ADHD-a
objasniti glavna povijesna razdoblja, autore i nalaze u području istraživanja teškoća učenja
opisivanje i prepoznavanje specifičnih potreba djece i odraslih s teškoćama učenja u obiteljskom i školskom okruženju
prepoznavanje temeljnih značajka i rizika u socio-emocionalnom razvoju djece s teškoćama učenja
opserviranje i izvještavanje o klimi u inkluzivnim razredima i grupama
opisivanje teme povezane s područjem teškoća učenja i ADHD-om kroz seminarski rad s pokazivanjem adekvatnog znanja u načelima akademskog pisanja
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave
Pratiti će se aktivnost studenata na nastavi, studenti će ocijeniti kvalitetu vježbi,
ali će i mentori sa vježba ocijeniti svakog pojedinog studenta opisnom i brojčanom ocjenom,
seminarski radovi će se ocjenjivati i sve to zajedno uzet će se u obzir kroz konačnu ocjenu na usmenom ispitu.
Ishodi učenja:
  1. Razlikovati značajke urednog razvoja djece, mladih i odraslih u odnosu na značajke razvoja djece, mladih i odraslih s oštećenjima vida, s motoričkim poremećajima, s kroničnim bolestima, s intelektualnim teškoćama, s teškoćama učenja, s deficitom pažnje i hiperaktivnim poremećajem, s poremećajima iz autističnog spektra, s višestrukim teškoćama i s drugim razvojnim i stečenim teškoćama funkcioniranja različitih uzroka (u daljnjem tekstu: djeca s teškoćama u razvoju i osobe s invaliditetom)
  2. Objasniti stupnjeve potreba za podrškom djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom, u skladu sa značajkama njihovog funkcioniranja
  3. Objasniti različite modele i programe u zajednici utemeljene edukacije i rehabilitacije za djecu s teškoćama u razvoju i osobe s invaliditetom
  4. Objasniti osnove transdisciplinarne profesionalne suradnje i ulogu edukacijskog rehabilitatora u sustavima odgoja i obrazovanja, profesionalne rehabilitacije i zapošljavanja, socijalne skrbi i zdravstva
  5. Analizirati stanja i potrebe za osiguravanjem pristupačnosti socijalne skrbi, zdravstva, odgoja i obrazovanja, profesionalne rehabilitacije i zapošljavanja, radi izjednačavanja mogućnosti i socijalnog uključivanja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom
  6. Zagovarati potrebe i prava djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom u području socijalne zaštite, zdravstvene zaštite, odgoja i obrazovanja, profesionalne rehabilitacije i zapošljavanja te neovisnog življenja u zajednici
  7. Procijeniti etičke izazove u struci i zastupati profesionalna i etička načela
Literatura:
  1. : Learning disabilities foundations, , Hallahan, Lloyd, Kauffman, Weiss, Martinez, Pearsons, 2005.
  2. Learning Disabilities, , Bender W.,N., Bender W.,N., .
3. semestar
Obavezni predmet - Redovni studij - Rehabilitacija
Termini konzultacija:

Teškoće učenja