ERF
search
accessibility

Teorije prevencije I

Šifra: 93883
ECTS: 2.0
Nositelji: izv. prof. dr. sc. Miranda Novak
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta
Ciljevi kolegija: upoznati studente s teorijskim osnovama prevencije problema u ponašanju i rizičnih ponašanja djece i mladih
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta
Kompetencije koje će student kroz kolegij moći razviti:
Koristiti recentnu stručnu terminologiju i pojmovna određenja iz prevencijske znanosti
Kritički prosuditi povijesne činjenice i kontekst razvoja prevencije
Odabrati i obraniti argumente za zagovaranje preventivne prakse i prevencijskih istraživanja
Demonstrirati poznavanje i razumijevanje raznih modela prevencije
Povezati razine i kontinuum rizika s ishodima u ponašanju djece i mladih
Integrirati naučeno u odabiru preventivnih strategija, razina prevencije, modela te programa prevencije rizičnih ponašanje djece i mladih u praksi
Kritički ocijeniti razine kojima pripadaju pojedini preventivni programi
Integrirati razne teorijske pristupe na kojima se temelji razumijevanje razvoja djece i mladih
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave
Nastava se izvodi tjedno (2P+0S+0V) po sljedećim temama:
datum
tema
7.10.2015.
Uvodno predavanje Definicija prevencije i povijesni pregled razvoja prevencije
14.10.2015
Pojmovi u riziku i rizična ponašanja
21.10.2015.
Pojmovi mentalno zdravlje, pozitivno mentalno zdravlje, promocija mentalnog zdravlja
28.10.2015.
Razine preventivnih intervencija i intervencijski modeli prevencije
4.11.2015.
Razine preventivnih intervencija i okolinski pristup
11.11.2015.
Preventivni pristupi internaliziranim problemima u ponašanju i učinkoviti programi
18.11.2015.
Preventivni pristupi eksternaliziranim problemima u ponašanju i učinkoviti programi
25.11.2015.
Teorijska polazišta prevencije: koncept rizičnih i zaštitnih čimbenika
2.12.2015.
Teorijska polazišta prevencije: koncept razvojnih prednosti i koncept pozitivnog razvoja
9.12.2015.
Teorijska polazišta prevencije: razvojna psihopatologija
16.12.2015
Teorijska polazišta prevencije: socijalno emocionalno učenje
23.12.2015
Teorijska polazišta prevencije: otpornost
13.1.2016
Teorijska polazišta prevencije: koncept promocije mentalnog zdravlja
20.1.2016
Kolokvij
Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu
Način polaganja ispita:
Putem dva kolokvija ili pismenog ispita. Uvjet za izlazak na ispit je redovito pohađanje nastave (moguće je izostati sa maksimalno dva termina, s ispričnicom ili bez).
Ispit je moguće položiti putem kolokvija. Ukoliko se ispit polaže putem kolokvija, potrebno je oba kolokvija napisati pozitivno. Ukupnu ocjenu čini prosjek ocjena na svakom pojedinačnom kolokviju.
Završnom, pismenom, ispitu pristupaju svi studenti koji nisu izašli na jedan od kolokvija i ili nisu dobili pozitivnu ocjenu na oba kolokvija.
U završnu ocjenu ulazit će procjena aktivnosti tijekom nastave koja će se bodovati.
Ishodi učenja:
  1. Kritički ocijeniti etiološke i fenomenološke značajke specifičnih problema u ponašanju na lokalnoj, nacionalnoj i internacionalnoj razini u određenom razdoblju   
  2. Poticati kreiranje javnih politika usmjerenih poboljšanju kvalitete življenja pojedinaca, grupa i zajednica
  3. Zagovarati prava i najbolji interes korisnika i ranjivih skupina u društvu te poticati korisnike i druge stručnjake na taj pristup
  4. Razvijati nove i prilagoditi postojeće modele participacije korisnika u svim procesima koji ih se tiču, osim kad je to zakonski ograničeno
  5. Procijeniti obilježja i intervencijske potrebe korisnika primjenjujući suvremene, znanstveno i klinički utemeljene, instrumente/ procedure 
  6. Procijeniti obilježja zajednice/specifičnog intervencijskog okruženja u svrhu procjene rizika za razvoj problema u ponašanju i potencijala za njihovo rješavanje korištenjem standardiziranih stručnih/znanstvenih instrumenata/postupaka
  7. Istražiti jesu li postojeće stručne politike i zakonska rješenja prikladan stručni okvir za zadovoljenje intervencijskih potreba korisnika (pojedinaca/ grupa/zajednica)
  8. Razviti intervencije na principima osnaživanja pojedinaca, skupina i zajednica, socijalnog uključivanja (inkluzije) i multikulturalnosti
  9. Evaluirati procese i učinke intervencija s pojedincima, grupama i zajednicama tijekom provedbe i po završetku intervencije te rezultate koristiti za unaprjeđenje intervencija
  10. Razviti na teoriji i znanstvenoj metodologiji utemeljeno istraživanje specifičnih obilježja populacije korisnika, okruženja i intervencija
Literatura:
  1. Određenje, prevencija i tretman poremećaja u ponašanju djece i mladih, , Koller-Trbović, N., Žižak, A., Bašić, J., , 2001.
  2. Teorije prevencije: Prevencija poremećaja u ponašanju i rizičnih ponašanja djece i mladih, , Bašić, J., , 2009.
  3. Prevencijska istraživanja i prevencijska praksa, , Bašić, J., , 2005.
  4. Djeca i mladi u riziku, , Bašić, J, Ferić, M., , 2004.
  5. Teorije prevencije: Prevencija poremećaja u ponašanju i rizičnih ponašanja djece i mladih, , Bašić, J., , 2009.
  6. Teorije prevencije: Prevencija poremećaja u ponašanju i rizičnih ponašanja djece i mladih, , Bašić, J., Zagreb: Školska knjiga, 2009.
  7. Prijedlog pristupa rizičnim ponašanjima i poremećajima u ponašanju djece i mladih, , Bašić, J., Žižak, A., Koller-Trbović, N., , 2004.
  8. Od primarne prevencije do ranih intervencija, , Bašić, J., Ferić, M., Kranželić, V., , 2001.
  9. Teorije prevencije: Prevencija poremećaja u ponašanju i rizičnih ponašanja djece i mladih, , Bašić, J., , 2009.
  10. Internalizirani problemi kod djece i adolescenata: obilježja i mogućnosti prevencije, , Novak, M., Bašić, J., , 2008.
  11. Preventivne strategije, , Mihić, J., Bašić, J., , 2008.
  12. Teorije prevencije: Prevencija poremećaja u ponašanju i rizičnih ponašanja djece i mladih, , Bašić, J., , 2009.
  13. Teorije prevencije:, Teorije prevencije: Prevencija poremećaja u ponašanju i rizičnih ponašanja djece i mladih. Zagreb: Školska knjiga. Podpoglavlja: Koncept razvojnih prednosti i Koncept pozitivnog razvoja, Bašić, J., , 2009.
  14. Razvojna psihopatologija: normalan razvoj koji je krenuo krivim putem, , Vulić-Prtorić, A., , 2001.
  15. PATHS, , Novak, M., Vorkapić Jugovac, G., Šiljan Bembić, H., , 2010.
  16. Teorije prevencije: Prevencija poremećaja u ponašanju i rizičnih ponašanja djece i mladih. Zagreb: Školska knjiga. podpoglavlje: Koncept otpornosti, Teorije prevencije: Prevencija poremećaja u ponašanju i rizičnih ponašanja djece i mladih. Zagreb: Školska knjiga. podpoglavlje: Koncept otpornosti
    i
    Teorije prevencije: Prevencija poremećaja u ponašanju i rizičnih ponašanja djece i mladih. Zagreb: Školska knjiga. podpoglavlje: Koncept promocije mentalnog zdravlja, Bašić, J., , 2009.
  17. Je li u Hrvatskoj mentalno zdravlje politički problem, , Novak, M., Petek, A., Ljetopis socijalnog rada, .
  18. Dopunska, Preporučena literatura:
    Barry, Margaret M. (2001). Promoting Positive Mental Health: Theoretical Frameworks for Practice. International Journal of Mental Health Promotion, 3 (1), 25-34.
    Barry, Margaret M. (2007). Building capacity for effective implementation of mental health promotion. Australian e-Journal for the Advancement of Mental Health 6(2): 1-9.
    Catalano, R.F., Berglund, M.L., Ryan, J.A.M:, Lonczak, H.S., Hawkins, D.J. (2002). Positive Youth Development: Research Findings in Positive Youth Development Programs. Department of Health and Human Services, Office of the Assistant Secretary for Planning and Evaluation, and the National Institute for Child Health and Human Development, 1-24 str.
    Coie, J.D., Watt, N.F., West, S.G., Hawkins, J.D., Asarnow, J.R., Markman, H.I., Ramey, S.L., Shure, M.B., Long, B. (1993). The Science of Prevention: A Conceptual Framework and Some Direction for National Research Program. American Psychologist, 48, 10, 1013-1021.
    Herrman, H., Jané-Llopis, E. (2012). Status of Mental Health Promotion. Public Health Reviews 34 (2), 1-21., , , .
5. semestar
Obavezni predmet - Redovni studij - Socijalna pedagogija
Termini konzultacija:

Teorije prevencije I