ERF
search
accessibility

Suradnja

Šifra: 130767
ECTS: 3.0
Nositelji: prof. dr. sc. Anamarija Žic Ralić
Izvođači: Marijana Vrankić Pavon, mag. rehab. educ. - Vježbe u praktikumu
prof. dr. sc. Anamarija Žic Ralić - Vježbe u praktikumu
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 15
Metodičke vježbe 30
Vježbe iz stranog jezika 30
Vježbe rekreacije 30
Kliničke vježbe 30
Vježbe u praktikumu 30
Diskusijske skupine 30
Auditorne vježbe 30
Laboratorijske vježbe 30
Lektorske vježbe 30
Vježbe tjelesnog odgoja 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta:
Stjecanje znanja i kompetencija za suradnju sa stručnjacima i roditeljima djece s teškoćama u razvoju u cilju unapređenja procesa inkluzije.

Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja):
Primijeniti znanja o konzultaciji, timskom radu i suradnji s roditeljima prilikom unapređenja procesa inkluzije, rješavanja problema
i pružanja podrške djeci s teškoćama u razvoju i njihovim obiteljima.
Prezentirati svoje zaključke, znanja iz područja edukacijske rehabilitacije i argumente na jasan i nedvosmislen način
prilikom suradničkih aktivnosti u cilju unapređenja procesa inkluzije, preveniranja razvoja sekundarnih teškoća i
socijalne isključenosti, rješavanja problema i pružanja podrške djeci s teškoćama u razvoju i njihovim obiteljima.
Diferencirati uloge, odgovornosti i mogućnosti djelovanja roditelja, stručnih suradnika u školi, redovnih učitelja,
pomagača djeci s teškoćama i drugih stručnjaka i volontera okupljenih oko produktivnog rješavanja problema djece s
teškoćama u kontekstu odgoja i obrazovanja.
Demonstrirati vještine komunikacije, vještine izgradnje odnosa sa suradnicima koje karakterizira ravnopravnost,
odgovornost, povjerenje i međusobno uvažavanje, vještine prevladavanja otpora, ljutnje i negativizma kao i nenasilnog
rješavanja sukoba prilikom konzultacije, timskog rada i drugih suradničkih aktivnosti.
Evaluirati suradnju

Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu:
Način vrednovanja rada studenata
Kolokviji I i II (50 % ocjene)
Praktični rad Izrada plana suradnje i plana evaluacije suradnje (25% ocjene)
Usvojenost komunikacijskih vještina suradnje (25% ocjene).
Ishodi učenja:
  1. Provesti edukacijsko-rehabilitacijsku procjenu razina motoričkog, senzornog, spoznajnog, emocionalnog i socijalnog funkcioniranja djece, mladih i odraslih osoba s oštećenjima vida, s motoričkim poremećajima, s kroničnim bolestima, s intelektualnim teškoćama, s teškoćama učenja, s deficitom pažnje i hiperaktivnim poremećajem, s poremećajima iz spektra autizma, s višestrukim teškoćama i s drugim razvojnim i stečenim teškoćama funkcioniranja različitih uzroka (u daljnjem tekstu: djeca s teškoćama u razvoju i
  2. Kritički prosuđivati ostvarivanje prava i preuzimanje odgovornosti svih dionika u sustavima koji razvijaju modele i pružaju skrb i podršku djeci s teškoćama u razvoju i osobama s invaliditetom
  3. Zagovarati i kreirati postupke unapređenja procesa socijalne inkluzije te razvoja suvremenih modela i programa podrške u zajednici za djecu s teškoćama u razvoju i osobe s invaliditetom
  4. Prevenirati razvoj sekundarnih teškoća i socijalne isključenosti djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom
  5. Kreirati nova rješenja i protokole povezane s profesionalno-etičkim izazovima struke.
  6. Protumačiti stručnoj i široj javnosti znanstveno utemeljene informacije o edukacijsko-rehabilitacijskom procesu, odnosno sustavima podrške za djecu s teškoćama u razvoju i osobe s invaliditetom.
  7. Upravljati kontinuiranim profesionalnim i osobnim razvojem
  8. Procijeniti čimbenike i obilježja kvalitete življenja djeca s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom te njihovih obitelji
  9. Oblikovati i primjenjivati individualizirane, znanstveno utemeljene, edukacijsko-rehabilitacijske programe i postupke u cilju unapređenja funkcionalnog razvoja (sposobnosti, znanja i vještina) i ostvarenja kvalitete življenja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom
  10. Evaluirati učinke edukacijsko-rehabilitacijskih programa i postupaka
  11. Modificirati/preoblikovati edukacijsko-rehabilitacijske programe i postupke s obzirom na njihove učinke
  12. Supervizirati prvostupnike edukacijske rehabilitacije tijekom provedbe edukacijsko-rehabilitacijske procjene te primjene edukacijsko-rehabilitacijskih programa i postupaka.
  13. Analizirati i razvijati pretpostavke i standarde kvalitete edukacijsko-rehabilitacijske podrške.
  14. Primjenjivati vještine timskog rada i suradnje sa stručnjacima različitih profila, s različitim organizacijama i sustavima te osobama iz životnog okruženja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom (obitelj, skrbnici, vršnjaci, partneri, sustanari, kolege, itd.)
  15. Analizirati sustave i modele podrške u zajednici i odabrati primjerene individualnim potrebama djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom
Literatura:
  1. Suradnja, skripta za studente, Interni materijal, , Žic Ralić, A., erf, 2010.
  2. Consultation, Collaboration and Teamwork for Students with Special Needs, , Dettmer, P., Dyck, N., Thurston, L. P., , 2002.
  3. Making a Difference: Advocacy Competencies for Special Education Professionals, , Fiedler, R., , 2000.
  4. Interactions: Collaboration Skills for School Professionals, , Friend, M. & Cook, L., , 2000.
  5. Families, Profesisionals and Exceptionality, Seven Edition, , Turnbull, A., Turnbull, R., Ervin, E.J., Soodak, L.C., Shogren, K.A, , 2015.
  6. Interactions: Collaboration Skills for School Professionals, , Friend, M. & Cook, L., , 2000.
  7. Collaboration: A success strategy for special educators, , Cramer, S.F., Boston, 1998.
  8. Consultation and Collaboration: A decision-making model, , Donaldson, R., & Christiansen, J., , 1990.
  9. Making a Difference: Advocacy Competencies for Special Education Professionals, , Fiedler, R., , 2000.
  10. Models of collaboration, , Fishbaugh, M. S. E., Boston, 1997.
  11. Roditelj suradnik škole, , Ivančić, Đ., Stančić, Z., , 2004.
  12. Families and Teachers of Individuals with Disabilities: Collaborative Orientations and Responsive Practices. Allyn and Bacon, , O Shea, D. J., O Shea L. J., Algozzine, R., Hammite, D. J., , 2001.
  13. Collaborative practitioners collaborative school, , Pugach, M. & Johnson, L. J., , 1995.
  14. Voice, collaboration, and inclusion: Democratic themes in educational and social reform initiatives, , Skrtic, T.M., Sailor, W., & Gee, K., , 1996.
  15. Collaboration for inclusive education: Developing successful programs, , Walther-Thomas, C.S., Korinek, L., McLaughlin, V.L., & Williams, B.T., , 2000.
2. semestar
Edukacijska rehabilitacija, 2. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Edukacijska rehabilitacija, 2. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Edukacijska rehabilitacija, 2. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija

4. semestar
Edukacijska rehabilitacija, 2. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Edukacijska rehabilitacija, 2. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Edukacijska rehabilitacija, 2. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Termini konzultacija:

Suradnja