ERF
search
accessibility

Rehabilitacija slušanja i govora II

Šifra: 130757
ECTS: 4.0
Nositelji: izv. prof. dr. sc. Luka Bonetti
Izvođači: izv. prof. dr. sc. Luka Bonetti - Kliničke vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Metodičke vježbe 15
Vježbe iz stranog jezika 15
Vježbe rekreacije 15
Kliničke vježbe 15
Vježbe u praktikumu 15
Diskusijske skupine 15
Auditorne vježbe 15
Laboratorijske vježbe 15
Lektorske vježbe 15
Vježbe tjelesnog odgoja 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta:
Predmet studentima daje znanja potrebna za kreiranje i provođenje logopedske intervencije kod djece s oštećenjem sluha. Predmet studente upoznaje s komponentama habilitacije u području prirođenog i rano stečenog oštećenja sluha i njihovom teorijskom pozadinom; s hijerarhijom aktivnosti habilitacije slušanja i jezično-govorne komunikacije na svakoj komponenti habilitacije te kriterijima njihovog odabira i združenog provođenja; s kriterijima i načinima utvrđivanja habilitacijskih potreba i evaluacije ishoda habilitacije; s organizacijom podrške obitelji u habilitaciji; s odgovornostima logopeda u stručnom timu i preduvjetima uspješne habilitacije koji proizlaze iz timske suradnje.

Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja):
Nakon odslušanog i položenog predmeta (na temelju ishoda učenja) studenti će biti sposobni:
Prikupiti kliničke informacije bitne za izradu plana intervencije slušanjem i govorenim jezikom i diferencirati njihov značaj za ishode intervencije na individualnoj razini.
Odrediti prioritetne intervencijske ciljeve i rangirati habilitacijske ili rehabilitacijske potrebe na temelju analize kliničkih podataka.
Predložiti plan intervencije slušanjem i govorenim jezikom i upravljati habilitacijom slušanja, jezika i govora na individualnoj i grupnoj razini u: a) populaciji djece s oštećenjem sluha do treće godine života; b) predškolskoj dobi; c) školskoj dobi.
Organizirati vanjske resurse (obiteljske, odgojno-obrazovne i druge) u svrhu pružanja podrške osobi uključenoj u habilitaciju.
Vrednovati učinkovitost provođene intervencije, prosuditi o potrebi modifikacije intervencijskog plana i predložiti korekcije za njegovu najučinkovitiju provedbu.
Povezati vlastiti stručni doprinos s doprinosom ostalih članova interdisciplinarnog tima koji skrbi o osobama s oštećenjem sluha.

Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu:
Prisutnost na nastavi bilježi se tijekom svih oblika nastave i studentima donosi maksimalno 4 boda, ako ne izostanu više od 3 puta. Izostanak s vježbi nije dozvoljen zbog specifičnog načina njihove organizacije. Studenti koji izostanu više od 3 puta s predavanja izostanke trebaju opravdati i gube po jedan bod za svaki sljedeći izostanak.
Izrada pripreme za izvođenje praktičnog dijela nastave i njezino izvođenje donose ukupno 10 bodova (do 5 bodova za kvalitetu pripreme i do 5 bodova za njezino izvođenje). Od studenata se očekuje da se brinu o najavi datuma izvođenja pripreme nastavniku i da pripreme nastavniku dostave elektroničkom poštom u tjednu prije termina izlaganja seminara. Priprema se izrađuje prema predlošku koji će biti dostupan studentima na početku semestra.
Ishodi učenja:
  1. Integrirati kliničke informacije radi planiranja i provedbe logopedske procjene.
  2. Integrirati kliničke informacije radi planiranja i provedbe logopedske intervencije.
  3. Planirati, provesti i vrednovati prevencijske aktivnosti u području logopedije.
  4. Primijeniti etička načela u logopedskom radu.
  5. Vrednovati ishode logopedske intervencije.
  6. Predlagati rješenja iz područja komunikacije, slušanja, jezika, govora i glasa te čitanja, pisanja, hranjenja i gutanja osobama unutar i izvan profesionalnog okruženja zastupajući stručno mišljenje.
  7. Primijeniti komunikacijske vještine u organizaciji i vođenju stručnoga tima.
Literatura:
  1. Helping deaf and hard of hearing students to use spoken language: a guide for educators and families, , Easterbrooks, S. R., Estets, E. L., , 2007.
  2. Enhancing Communication Skills of Deaf and Hard of Hearing Children in the Mainstream, , Mashie, J., Moseley, M. J., Manzi Scott, S., Lee, J., , 2006.
  3. Children with hearing loss: developing listening and talking birth to six. Plural Publishing Inc. San Diego Oxford, , Cole, E. B., Flexer, C., , 2008.
3. semestar
Obavezni predmet - Redovni studij - Logopedija
Termini konzultacija:

Rehabilitacija slušanja i govora II