ERF
search
accessibility

Rehabilitacija slušanja i govora I

Šifra: 130756
ECTS: 5.0
Nositelji: izv. prof. dr. sc. Luka Bonetti
Izvođači: izv. prof. dr. sc. Luka Bonetti - Seminar

izv. prof. dr. sc. Luka Bonetti - Kliničke vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Metodičke vježbe 15
Vježbe iz stranog jezika 15
Vježbe rekreacije 15
Kliničke vježbe 15
Vježbe u praktikumu 15
Diskusijske skupine 15
Auditorne vježbe 15
Laboratorijske vježbe 15
Lektorske vježbe 15
Vježbe tjelesnog odgoja 15
Seminar 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta
Predmet daje osnovna teorijska i praktična znanja o logopedskoj intervenciji za populaciju s oštećenjem sluha.
Predmet studente upoznaje s teorijskim okvirom logopedske intervencije u području oštećenja sluha,
s elektroakustičkim aspektima intervencije, s multidimenzionalnošću procjene
(re)habilitacijskih potreba, s osnovnim značajkama (re)habilitacije slušanja,
osnovnim postupcima evaluacije njezinih ishoda te s ulogom logopeda u stručnom timu i njegovim odgovornostima u organizaciji komunikacijske podrške u obitelji i zajednici.
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja)
Nakon odslušanog i položenog predmeta studenti će biti sposobni:
Objasniti proces primanja i doživljavanja govornih signala iz perspektive teškoća slušanja.
Opisati komunikacijske i socio-emocionalne posljedice oštećenja sluha te ih razlikovati u odnosu na vrijeme nastanka oštećenja.
Opisati metode otkrivanja oštećenja sluha u različitim dobnim skupinama i raspraviti njihove rezultate iz perspektive jezično-govorne komunikacije.
Identificirati najvažnija obilježja oštećenja sluha.
Opisati opća obilježja habilitacije i rehabilitacije slušanja.
Objasniti ulogu obitelji u habilitaciji i rehabilitaciji slušanja i jezično-govorne komunikacije.
Opisati elektroakustički menadžment oštećenja sluha i raspravljati o opcijama u tom dijelu intervencije.
Procijeniti utjecaj stečenog oštećenja sluha na jezično-govornu komunikaciju i kvalitetu života.
Izraditi i provesti rehabilitacijski plan.
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave
Teme predavanja:
Komunikacijske posljedice oštećenja sluha
Intervencija u području oštećenja sluha u pedijatrijskoj populaciji - opseg, obilježja i postupci nakon otkrivanja oštećenja sluha
Pojmovi bitni za razumijevanje procesa primanja i doživljavanja govornih signala
Opći kriteriji procjene utjecaja oštećenja sluha na jezično-govorni razvoj i komunikaciju
Otkrivanje oštećenja sluha, utvrđivanje njegovih obilježja, procjena njegovog utjecaja na jezično-govorni razvoj i komunikaciju
Uloga obitelji u habilitaciji slušanja i govora i savjetovanje obitelji djeteta s oštećenjem sluha
Habilitacija slušanja i govora - teorijski okvir i pretpostavke
Razvoj govornih i jezičnih vještina u djece s oštećenjem sluha - opća obilježja intervencije
Rehabilitacija slušanja - smjernice za izradu rehabilitacijskog plana i njegovo provođenje
Uloga obitelji u rehabilitaciji slušanja i komunikacije osobe s oštećenjem sluha
Elektroakustički menadžment oštećenja sluha
Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu
Prisutnost na nastavi bilježi se tijekom svih oblika nastave i studentima donosi maksimalno 4 boda,
ako ne izostanu više od 3 puta s predavanja i 2 puta sa seminara. Izostanak s vježbi nije dozvoljen zbog specifičnog načina njihove organizacije.
Studenti koji izostanu više od 3 puta s predavanja i 2 puta sa seminara svaki izostanak trebaju opravdati i gube po jedan bod za svaki sljedeći izostanak.
Izrada i prezentacija seminara studentima donose ukupno 10 bodova: do 5 bodova za kvalitetu prezentacije i do 5
bodova za kvalitetu vođenja rasprave. Od studenata se očekuje da se brinu o o najavi teme seminarskog rada i datuma
njezinog izlaganja nastavniku, da literaturu koju planiraju konzultirati nastavniku dostave elektroničkom poštom u
tjednu prije termina izlaganja seminara te da prezentaciju seminara nastavniku dostave elektroničkom poštoma najkasnije 3
dana prije datuma izlaganja seminara. Poslani dokumenti uključuju sinopsis izlaganja (MSWord) i PPT prezentacija.
Izlaganje treba planirati na način da u vremenu od najviše 15 minuta auditoriju predstavi temu te u najviše 10 minuta rasprave koja slijedi
auditoriju o izloženoj temi pruži konkretne zaključke. Budući da se seminari pripremaju timovima (do 4 studenta), od
članova tima očekuje se ravnomjerna raspodjela zadataka koji čine njegovu pripremu pa je njihovo bodovanje grupno.
Ishodi učenja:
  1. Objasniti anatomsko-fiziološke temelje slušanja, glasa, govora, hranjenja i gutanja.
  2. Objasniti neuro-fiziološke i socio-kognitivne temelje komunikacije, jezika, čitanja i pisanja.
  3. Opisati djelovanje rizičnih čimbenika za nastanak odstupanja u slušanju, komunikaciji, jeziku, glasu, govoru, čitanju, pisanju, hranjenju i gutanju.
  4. Objasniti načela rane intervencije.
  5. Provesti probir u području slušanja, komunikacije, jezika, glasa, govora, čitanja, pisanja, hranjenja i gutanja.
  6. Izvesti plan poticanja slušanja, komunikacijskog i jezično-govornog razvoja te pismenosti u funkciji asistenta u obiteljskom okruženju i odgojno-obrazovnim institucijama kod osoba kod kojih je obavljena logopedska procjena.
  7. Isplanirati i provesti rehabilitaciju slušanja i komunikacije za odrasle osobe sa stečenim oštećenjem sluha.
Literatura:
  1. Foundations of Aural Rehabilitation: Children, Adults, and Their Family Members. 2nd Edition, Thompson Learning - Delmar Learning, Singular Publishing Group., Tye-Murray, N., , 2004.
  2. Bridge to Healing. 2nd Edition. Auricle Ink Publishing. Sedona, AZ., , , , .
  3. Ostanite uključeni - priručnik za nove korisnike slušnih pomagala. Savez gluhih i nagluhih grada Zagreba, , Bonetti, L., Kuhn, N., Franić, J., , 2012.
5. semestar
Obavezni predmet - Redovni studij - Logopedija
Termini konzultacija:

Rehabilitacija slušanja i govora I