ERF
search
accessibility

Razvoj osoba s poremećajem iz autističnog spektra

Šifra: 87200
ECTS: 4.0
Nositelji: izv. prof. dr. sc. Jasmina Stošić
Izvođači: Matea Begić Alić, mag. rehab. educ. - Seminar
izv. prof. dr. sc. Jasmina Stošić - Seminar
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 45
Seminar 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta
Upoznati studente sa značajkama poremećaja iz autističnog spektra i njihovim implikacijama u odnosu na edukacijsko rehabilitacijski tretman djece, mladih i odraslih osoba s PAS
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja)
Student će moći :
Definirati i razlikovati poremećaje iz autističnog spektra
Objasniti specifična obilježja socijalne komunikacije i ponašanja te stilove učenja, mišljenja, pamćenja i percepcije osoba PAS
Objasniti specifične potrebe koje iproizlaze iz prirode autizma
Objasniti trenutno poznate teorije o uzroku poremećaja
Prepoznati rane znakove autizam
Prepoznati odstupanja u različitim područjima funkcioniranja djeteta osobe s PAS ovisno o uzrastu i kontekstu
Opisati temeljna načela za stvaranje partnerskog odnosa između stručnjaka i roditelja
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave
Definicija i osnovna obilježja PAS
Dijagnostički kriteriji (prema DSM-IV i DSMV)
Prevalencija, etiologija i komorbiditet poremećaja.
Subklasifikacija poremećaja (prema razini potrebne podrške)
Specifičnosti u socijalnoj interakciji
Specifičnosti u komunikaciji
Značajke ponašanja, interesa i aktivnosti.
Senzorna osjetljivost.
Rano otkrivanje (screening), dijagnosticiranje i procjena
Rani znakovi poremećaja iz autističnog spektra
Kognitivni pristup tumačenja PAS Autistično mišljenje percepcija, memorija i emocije.
Združena pažnja i, izvršne funkcije, sistematiziranje kategorizacija , centralna koherencija i teorija uma.
Značajke igre djece sPAS
Seksualnost i autizam
Aspergerov poremećaj i visoko funkcionirajući autizam
Obitelj djeteta s autizmom
Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu
Vrednovanjem aktivne uključenosti studenata, vrednovanje pisanog seminarskog rada i kvalitete prezentacije obrađene teme te pismenim ispitom na kraju semestra.
Ishodi učenja:
  1. Razlikovati značajke urednog razvoja djece, mladih i odraslih u odnosu na značajke razvoja djece, mladih i odraslih s oštećenjima vida, s motoričkim poremećajima, s kroničnim bolestima, s intelektualnim teškoćama, s teškoćama učenja, s deficitom pažnje i hiperaktivnim poremećajem, s poremećajima iz autističnog spektra, s višestrukim teškoćama i s drugim razvojnim i stečenim teškoćama funkcioniranja različitih uzroka (u daljnjem tekstu: djeca s teškoćama u razvoju i osobe s invaliditetom)
  2. Objasniti stupnjeve potreba za podrškom djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom, u skladu sa značajkama njihovog funkcioniranja
  3. Zagovarati potrebe i prava djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom u području socijalne zaštite, zdravstvene zaštite, odgoja i obrazovanja, profesionalne rehabilitacije i zapošljavanja te neovisnog življenja u zajednici
  4. Primjenjivati profesionalnu terminologiju u skladu sa suvremenim konceptima u području edukacijske rehabilitacije
  5. Primjenjivati vještine aktivnog učenja i kritičkog mišljenja
Literatura:
  1. Poremećaji iz autističnog spektra-značajki edukacijsko-rehabilitacijska podrška, , Bujas Petković, Z,Frey Škrinjar, J., Školska knjiga, 2010.
  2. Aspergerov poremećaj dijagnostičke i terapijske dileme, Socijalna psihijatrija, Bujas Petković, Z; J. Frey Škrinjar, J., Juretić, Z., , 2010.
  3. Kronično žalovanje roditelja djece s dijagnozom invaliditeta. Autizam, , Frey Škrinjar , J., Košutić,L., časopis, 2013.
  4. Izvršne funkcije i teorija uma kod osoba s poremećajem iz autističnog spektra, , Šimleša, S., , 2011.
3. semestar
Obavezni predmet - Redovni studij - Rehabilitacija
Termini konzultacija:

Razvoj osoba s poremećajem iz autističnog spektra