ERF
search
accessibility

Računalna obrada dječjeg jezika

Šifra: 175138
ECTS: 3.0
Nositelji: izv. prof. dr. sc. Gordana Hržica
Izvođači: izv. prof. dr. sc. Gordana Hržica - Seminar
dr. sc. Sara Košutar - Seminar
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 15
Seminar 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Cilj je ovog kolegija uputiti studente u računalnu analizu jezičnih uzoraka, a posebno njezinu ulogu u proučavanju jezičnog usvajanja i jezične obrade.

U ovom kolegiju cilj je spoznati temeljne pojmove uzrokovanja jezika, stvaranja korpusa te korpusne analize pomoću računalnih alata. U prvom će dijelu kolegija studenti naučiti kako transkribirati i pravilno kodirati govorni niz rabeći sustav označavanja CHAT i program CLAN. upoznat će i druge alate za obradu govornog jezika te naučiti na koji se način takvi alati, kao i različiti jezični korpusi, mogu primijeniti u logopedskom radu.
Drugi dio kolegija bit će usmjeren na uvježbavanje ključnih znanja kroz samostalan individualan rad studenata u obradi snimaka govornog jezika. Bit će proveden u pomoću alata e-učenja koji pružaju idealnu platformu za brojne rasprave potrebne za usvajanje takvih znanja. U ovom dijelu kolegija studenti će pripremiti, provjeriti i predati jedan transkribiran i kodiran jezični uzorak.
Treći će dio provedbe kolegija biti posvećen mogućnostima automatske obrade jezičnih uzoraka primjenom programa CLAN. Osim samih naredbi, studenti će naučiti i kako se one rabe u istraživanjima i u logopedskoj praksi, to jest koje nam informacije takvi alati mogu pružiti, a koja su im eventualna ograničenja. Studenti će u skupinama problemski zadatak samostalnim istraživanjem koje su proveli primjenjujući automatske mjere jezičnog razvoja na različitim dostupnim korpusima govornog jezika.
Sukladno ovome, od studenata će se očekivati da u prvom dijelu kolegija svladaju rad u jednom programu za obradu govornog jezika te to dokažu predajom transkripta, da u drugom dijelu kolegija pripreme u skupinama pismeni i usmeni odgovor na zadatak. Oba se elementa provjere znanja (transkript, pismeni izvedbeni ispit, usmeni izvedbeni ispit) vrednuju.
Ishodi učenja:
  1. Koristiti suvremene tehnologije u planiranju i provedbi logopedskog rada.
  2. Planirati daljnji osobni stručni i znanstveni razvoj.
  3. Osmisliti i provesti empirijsko istraživanje u području logopedije.
  4. Kritički protumačiti te usmeno i pismeno prezentirati rezultate empirijskog istraživanja akademskoj zajednici.
  5. Use modern technologies in planning and implementing speech-language pathology work/practice.
  6. Plan further personal professional and scientific development.
  7. Design and conduct empirical research in the field of speech-language pathology.
  8. Critically interpret and present the results of empirical research to the academic community orally and in writing.
Literatura:
  1. Metodologija istraživanja dječjeg jezika, , Kuvač, J., Palmović, M., Naklada Slap, 2007.
  2. Corpora in Language Acquisition Research, , Behrens, H., John Benjamins Publishing Company, 2008.
  3. Lexical diversity in bilingual speakers of Croatian and Italian, , Hržica, G., Roch, M., In: Armon-Lotem, S., Grohmann, K. (Eds.) LITMUS in Action: Crosscomparison studies across Europe. Amsterdam: John Benjamins Publ, 2020.
  4. Rječnička raznolikost pisanih tekstova osoba s razvojnim jezičnim poremećajem, , Hržica, G., Košutar, S., Kramarić, M., Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 55, 2; 14-30 doi:10.31299/hrri.55.2.2, 2019.
  5. CroDA: a Croatian discourse corpus of speakers with aphasia, , Kuvač Kraljević, J., Hržica, G., Lice, K., Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 53, 2; 61-71 doi:10.31299/hrri.53.2.5, 2017.
  6. ). Croatian Adult Spoken Language Corpus (HrAL), , Kuvač Kraljević, J., Hržica, G., , 2016.
1. semestar
Logopedija, 1. semestar - Redovni studij - Logopedija

3. semestar
Logopedija, 1. semestar - Redovni studij - Logopedija
Termini konzultacija:

Računalna obrada dječjeg jezika