ERF
search
accessibility

Razvojni govorno-jezični poremećaji II

Šifra: 144684
ECTS: 5.0
Nositelji: prof. dr. sc. Jelena Kuvač Kraljević
Izvođači: prof. dr. sc. Jelena Kuvač Kraljević - Seminar
dr. sc. Ana Matić Škorić - Seminar

dr. sc. Ana Matić Škorić - Predavanja
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Seminar 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta:
Cilj predmeta je usvojiti klasifikaciju i terminologiju razvojnih jezičnih poremećaja i usvojiti znanja potrebna za njihovo prepoznavanje.

Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja):
Prepoznati djecu čiji jezični razvoj na odgovara njihovoj KD/ili MD
Zaključiti, temeljem diferencijalno-dijagnostičkih kriterija, radi li se o poznatom uzroku ili o posebnim jezičnim teškoćama
Opisati moguće uzroke/teorije o uzroku posebnih jezičnih teškoća
Interpretirati rezultate ispitivanja /procjene/
Planirati i osmisliti terapijski program /odabrati rehabilitacijske metode i postupke, te odrediti ciljeve rehabilitacije/
Kritički procjenjivati stručnu i znanstvenu literaturu iz područja jezičnih teškoća
Organizirati i voditi stručni tim
Primijeniti etička načela u logopedskom radu

Sadržaj predmeta prema satnici nastave:
Jezični razvoj
Prepoznavanje jezičnih teškoća
Posebne jezične teškoće
Neurobiološki uzroci posebnih jezičnih teškoća
Genetski uzroci posebnih jezičnih teškoća
Mogući uzroci posebnih jezičnih teškoća na razini jezika (teškoće na području funkcionalnih kategorija /hipoteza o zakašnjelom usvajanju funkcionalnih kategorija)
Površinska hipoteze i hipoteza oskudne morfologije
Hipoteza o teškoćama na području implicitnih gramatičkih pravila i hipoteza o odsustvu sročnosti
Deficiti povezani sa sintaktičkim odnosima zavisnosti i produžena uporaba neodređenog oblika glagola, te ograničenja u usvajanju pravila
Mogući uzroci posebnih jezičnih teškoća zbog nedostatnih kognitivnih funkcija za obradu jezičnih informacija
Analiza posebnih jezičnih teškoća na morfološkoj razini
Analiza posebnih jezičnih teškoća na sintaktičkoj razini
Kognitivne i metajezične sposobnosti djece s posebnim jezičnim teškoćama
Istraživanje posebnih jezičnih teškoća u hrvatskom jeziku
Modeli logopedskog rada s djecom s posebnim jezičnim teškoćama

Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu:
Ispit znanja odvijat će se pismenim kolokvijem i usmenim ispitom.
Ishodi učenja:
  1. Integrirati kliničke informacije radi planiranja i provedbe logopedske procjene.
  2. Integrirati kliničke informacije radi planiranja i provedbe logopedske intervencije.
  3. Planirati, provesti i vrednovati prevencijske aktivnosti u području logopedije.
  4. Primijeniti etička načela u logopedskom radu.
  5. Vrednovati ishode logopedske intervencije.
  6. Predlagati rješenja iz područja komunikacije, slušanja, jezika, govora i glasa te čitanja, pisanja, hranjenja i gutanja osobama unutar i izvan profesionalnog okruženja zastupajući stručno mišljenje.
  7. Primijeniti komunikacijske vještine u organizaciji i vođenju stručnoga tima.
  8. Predložiti prilagodbe u procesu odgoja i obrazovanja i sudjelovati u izradi redovnog programa s individualiziranim, prilagođenim i posebnim pristupom kod djece s teškoćama učenja različite etiologije.
Literatura:
  1. Govore li djeca s PJT piđin jezikom?, , Anđel, M.,Arapović. D., , 2002.
  2. ). Morfološke pogreške u diskursu djece s PJT, , Arapović, D.,Anđel, M,, , 2003.
  3. Sintaksa u djece s posebnim jezičnim teškoćama i djece uredna razvoja, , Arapović. D., Kuvač, J.,(, , 2003.
  4. Naracija u djece s posebnim jezičnim teškoćama. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, , Grobler, M., Arapović, D., , 2005.
  5. Microlinguistic analiysis of narrative produced by 10-years old childern with specific language impairment. Journal of Special Education and Rehabilitation, , Grobler, M., Arapović, D, , 2007.
  6. Struktura priče djece s posebnim jezičnim teškoćama, , Bogetić, P.,Arapović, D.,Kuvač Kraljević, J, , 2008.
  7. Konektori u funkciji dobi:posebne jezične teškoće u slovenskom, , Grobler, M., Arapović, D.,Lenček, M., , 2008.
  8. Morfološko označavanje živosti:različito označavanje objekta u usvajanju hrvatskoga jezika. Suvremena lingvistika, , Poljak,A.,Hržica,G.,Arapović,D., , 2015.
  9. Children with specific language impairment, , Leonard, L:B., , 1998.
  10. Komunikacijom do gramatike, , Pavličević.-Franić, D., , 2005.
1. semestar
Obavezni predmet - Redovni studij - Logopedija
Termini konzultacija:

Razvojni govorno-jezični poremećaji II