ERF
search
accessibility

Rana intervencija

Šifra: 131044
ECTS: 3.0
Nositelji: doc. dr. sc. Ljiljana Pintarić Mlinar
Izvođači: doc. dr. sc. Ljiljana Pintarić Mlinar - Auditorne vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 15
Metodičke vježbe 30
Vježbe iz stranog jezika 30
Vježbe rekreacije 30
Kliničke vježbe 30
Vježbe u praktikumu 30
Diskusijske skupine 30
Auditorne vježbe 30
Laboratorijske vježbe 30
Lektorske vježbe 30
Vježbe tjelesnog odgoja 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta:
Primjena znanja o osobitostima urednog razvoja u prepoznavanju rizika razvojnih odstupanja;
razumijevanje interakcijskog i transakcijskog u pristupu obitelji djece sa sumnjom na ili s
dokazanim razvojnim odstupanjima (u kontekstu rane intervencije); kreativnost u korištenju informacija o podrškama,
servisima, intervenciji usmjerenoj na rad s obiteljima, isticanje važnosti socijalnoemocionalne komponente i na odnos fokusiranih pristupa.

Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja):
Studenti će nakon položenog ispita moći:
navesti najznačajnije definicije rane intervencije
objasniti teorijske postavke i pristupe u ranoj intervenciji
načiniti izbor informacija relevantnih za podršku obitelji
primjenjivati autentičnu, naturalističku procjenu funkcionalnih sposobnosti djece rane predškolske dobi
načiniti izbor aktivnosti i priprema za intervenciju temeljenu na aktivnosti
primjereno koristiti stečena znanja surađujući sa stručnjacima uključenim u podršku obitelji i djetetu.

Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave:
Uvodno predavanje; definicije i pristupi u različitim modelima rane intervencije (uz dogovor za teme samostalnih studentskih radova
pregled teoretskih tema i podjela u skupine za prezentaciju studija slučaja prema razvojnim područjima) (IU 1)
Teoretske pretpostavke (osnova racionale) za ranu intervenciju (IU2)
Sociopovijesni aspekt razvoja rane intervencije (IU 2+S)
Transakcijska perspektiva (IU2)
Profesionalni razvoj davatelja usluga (vježbe Centar ERFa S)
O odgoju i ranom razvoju
Razvojni aspekti i mogućnosti intervencije
Pristupi ranoj intervenciji
Obitelj zajednica i rana intervencija vježbe uz patronažnu službu
Emocionalno socijalni razvoj
Izabrani primjeri iz hrvatske i svjetske prakse (gosti predavači).

Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu:
vođenje evidencije dolazaka, aktivnog sudjelovanja u nastavi, kontinuirana izvješća o izvedenim zadacima i angažmanima.
Ishodi učenja:
  1. 1. Razlikovati značajke urednog razvoja djece, mladih i odraslih u odnosu na značajke razvoja djece, mladih i odraslih s oštećenjima vida, s motoričkim poremećajima, s kroničnim bolestima, s intelektualnim teškoćama, s teškoćama učenja, s deficitom pažnje i hiperaktivnim poremećajem, s poremećajima iz spektra autizma, s višestrukim teškoćama i s drugim razvojnim i stečenim teškoćama funkcioniranja različitih uzroka (u daljnjem tekstu: djeca s teškoćama u razvoju i osobe s invaliditetom).
  2. 5. Provesti, uz superviziju, edukacijsko-rehabilitacijsku procjenu razina motoričkog, senzornog, spoznajnog, emocionalnog i socijalnog funkcioniranja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom te procjenu značajki njihova životnog okruženja (obitelj, škola, vršnjaci, stanovanje, zapošljavanje, itd.).
  3. 6. Provesti, uz superviziju, edukacijsko-rehabilitacijske programe i postupke u cilju unapređenja funkcionalnog razvoja (sposobnosti, znanja i vještina), zadovoljavanja individualnih potreba i ostvarenja kvalitete življenja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom.
  4. 7.provesti, uz superviziju, evaluaciju edukacijsko-rehabilitacijskih programa i postupaka
Literatura:
  1. AEPS Curriculum for Birth to Three Years, , Cripe, J., Slentz, K., Bricker, D., , 1999.
  2. Psihomotorički razvoj djeteta u prve dvije godine života, , Čuturić, N., Slap, 2001.
  3. Improving the quality of parental interaction with very low-birth weight children: A longitudinal study using mediational learning experience model, , Klein, P., Alony, S., , 1993.
  4. Znanstvenik u kolijevci, , Gopnik, A., Meltzoff, A.N., Kuhl, P.K, , 2003.
  5. Biti roditelj, Model dijagnostičko-savjetodavnog praćenja ranoga dječjeg razvoja i podrške obitelji s malom djecom, Državni zavod za zaštitu obitelji, materinstva i mladeži, , Ljubešić, M., urednica, , 2003.
  6. Priručnik za razvoj inkluzivnih ustanova ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja, , Pintarić Mlinar LJ., , 2014.
  7. Prikaz kurikularnog sustava procjene, evaluacije i programiranja, , Pintarić Mlinar Lj., Davosir M., Škugor L., , 2014.
  8. Kreiranje inkluzivnog okruženja u predškolskom razdoblju, , Simonić, A., , 2009.
  9. Osobine i psihološki uvjeti razvoja djeteta predškolske dobi: priručnik za odgojitelje, roditelje i sve koji odgajaju djecu predškolske dobi, , Starc, B., Ćudina-Obradović, M., Pleša, A., Profaca, B. i Letica, M., Zagreb, 2004.
  10. Parents satisfaction with some features of early care provisions for children with different levels of intellectual disabilities, , Pintarić Mlinar, Lj., Bratković, D., Mamić, D., , 2013.
3. semestar
Edukacijska rehabilitacija, 3. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Edukacijska rehabilitacija, 3. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Edukacijska rehabilitacija, 3. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Termini konzultacija:

Rana intervencija