ERF
search
accessibility

Posttretmanska zaštita djece i mladih

Šifra: 39548
ECTS: 2.0
Nositelji: izv. prof. dr. sc. Anja Mirosavljević
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta:
Upoznati studente/ice s predmetom, svrhom, ciljem i zadacima posttretmanske zaštite kao sastavnog i nezaobilaznog dijela u sustavu intervencija društva prema djeci i mladeži s poremećajima u ponašanju. Zakonske i stručne osnove posttretmanske zaštite. Obveze, prava i potrebe korisnika. Različiti modeli i pristupi posttretmanskoj zaštiti kod nas i u svijetu. Multidisciplinarni i multiresorni pristup, te uloga lokalne zajednice u posttretmanskoj zaštiti. Planiranje, programiranje i evaluacija posttretmanske zaštite. Prijedlog konkretnog posttretmanskog programa / modela.

Kompetencije koje će student/ica kroz kolegij moći razviti:
Po odslušanom i položenom kolegiju student/ica će znati / moći:
-prepoznati, procijeniti i argumentirati potrebu za posttretmanom
-definirati elemente, sudionike, pretpostavke posttretmanske zaštite
-istražiti, analizirati i procijeniti stanje i potrebe za posttretmanskom zaštitom
-izraditi individualni program posttretmana
-definirati kriterije za evaluaciju programa posttretmana

Sadržaj i raspored rada / tema:

Tema
-Predstavljanje kolegija, informiranje, dogovaranje. Provođenje ankete o posttretmanskoj zaštiti i diskusija.
-Ciljevi, svrha, zadaci posttretmanske zaštite.
-Kriteriji uspješne resocijalizacije, kriteriji za završetak tretmana te kriteriji za provođenje posttretmana. Zakonska rješenja.
-Različite vrste i modeli posttretmanske zaštite u svijetu
-Različite vrste i modeli pottretmanske zašite kod nas.
-Predstavljanje IAP modela i rezultata evaluacijskih istraživanja IAP modela
-Rad na protokolima za programiranje posttretmana.
-Gost predavač ? Program IZVOR.
-Stručnjačka perspektiva (rezultati malih istraživačkih projekata).
-Korisnička perspektiva (rezultati manlih istraživačkih projekata).
-Socijalna isključenost i procjena razine socijalne isključenosti.
-Stambene zajednice kao model posttretmana.
-Programiranje posttretmana.
-Teme za diskusiju.
-Fokus grupa.

Način izvedbe nastave: Nastava će se odvijati u blok satima te kroz domaće zadaće.


Ocjenjivanje i vrednovanje studenata:
10 pitanja, svako se boduje s 2 boda (1 djelomičan, a 2 potpun odgovor), a ocjenjivanje se boduje na slijedeći način: 20 i 19 = 5, 18 i 17 = 4, 16, 15 i 14 = 3, 13 i 12 = 2.
Ishodi učenja:
  1. Provesti na teoriji i znanstvenoj metodologiji utemeljeno istraživanje specifičnih obilježja populacije korisnika, okruženja i intervencija
  2. Poticati kreiranje javnih politika usmjerenih poboljšanju kvalitete življenja pojedinaca, grupa i zajednica
  3. Razvijati nove i prilagoditi postojeće modele participacije korisnika u svim procesima koji ih se tiču, osim kad je to zakonski ograničeno
  4. Procijeniti obilježja i intervencijske potrebe korisnika primjenjujući suvremene, znanstveno i klinički utemeljene, instrumente/ procedure
  5. Istražiti jesu li postojeće stručne politike i zakonska rješenja prikladan stručni okvir za zadovoljenje intervencijskih potreba korisnika (pojedinaca/ grupa/zajednica)
  6. Kritički ocijeniti ulogu i značaj istraživanja o obilježjima i učincima specifičnih intervencija za razvoj novih, na dokazima utemeljenih intervencija ili za unapređenje postojećih
  7. Razviti intervencije na principima osnaživanja pojedinaca, skupina i zajednica, socijalnog uključivanja (inkluzije) i multikulturalnosti
  8. Evaluirati procese i učinke intervencija s pojedincima, grupama i zajednicama tijekom provedbe i po završetku intervencije te rezultate koristiti za unaprjeđenje intervencija
Literatura:
  1. , Koller-Trbović, N., Mirosavljević, A. (2005): Posttretman - pomoć nakon institucije ili što nakon tretmana. Kriminologija i socijalna integracija. 13 (2). 99-111., , , .
  2. , Koller-Trbović, N., Žižak, A., Jeđud. I. (2009): Nezaposlenost i socijalna isključenost mladih u Hrvatskoj: perspektiva nezaposlenih mladih u riziku ili s poremećajima u ponašanju. Kriminologija i socijalna integracija. 17 (2). 87-105., , , .
  3. , Kusturin, S. i dr. (2010): Edukativna brošura Katapult za mlade koji su izašli ili se pripremaju na izlazak iz institucija. Udruga igra. Zagreb. http://udrugaigra.hr/wp-content/uploads/2011/03/KATAPULT_2012_4-final.pdf, , , .
  4. , Kusturin, S. i dr. (2013): Priručnik za buduće vršnjake pomagače. Udruga Igra. Zagreb. http://udrugaigra.hr/wp-content/uploads/2011/03/ALEN-publikacija-zaWEB.pdf, , , .
  5. , Kusturin, S. i dr. (2014): OkvirKO - priručnik za osnaživanje mladih u procesu izlaska iz alternativne skrbi. Udruga Igra, SOS Dječje selo Hrvatska i Dječji dom Maestral. Zagreb., , , .
  6. , Mirosavljević, A., (2013): Posttretmanska zaštita - skripta., , , .
  7. , Vijeće Europe (2011): Djeca i mladi u alternativnoj skrbi - Upoznaj svoja prava! Sos Dječje selo Hrvatska, Council of Europe i Forum za kvalitetno udomiteljstvo. http://www.coe.int/t/dg3/children/childrenincare/CYPBooklet_Cr.pdf, , , .
  8. , Vijeća Europe i SOS Kinderdorf International (2014): Osiguranje prava djece - Vodič za profesionalce koji rade u alternativnoj skrbi. Council of Europe., , , .
  9. , Abrams, L.S. (2006): From Corrections to Community: Youth Offenders' Perceptions of the Challenges of Transition. Journal of Offender Rehabilitation. 44 (2/3). 31-53., , , .
  10. , Altschuler, D. (2008): Rehabilitating and Reintegrating Youth Offenders: Are Residential and Community Aftercare Colliding Worlds and What Can Be Done About It? Justice Policy Journal. 5(1). 1-26., , , .
  11. , Altschuler, D.M. i Armstrong, T.L. (1994): Intensive Aftercare for High-Risk Juveniles: Policies and Procedures. Office of Juvenile Justice and Delinquency Prevention., , , .
  12. , Altschuler, D.M. i Armstrong, T.L. (1994): Intensive Aftercare for High-Risk Juveniles: A Community Care Model. Office of Juvenile Justice and Delinquency Prevention., , , .
  13. , Anderes, R., Kutlev, D. (2006): The Clip Manual. Swiss Foundation of the International Social Service and International Social Service Bulgaria. http://www.iss-bg.org/en/documents/uploads/Publications/CLIP_Manual_en.pdf, , , .
  14. , Bakić, D. (2001): Neke relacije ponašanja u ustanovi i postinstitucionalnog ponašanja maloljetnih počinitelja kaznenih djela. Revija za rehabilitacijska istraživanja. 37 (2). 203-211., , , .
  15. , Barton, W.H. (2006): Incorporating the Strengths Perspective into Intensive Juvenile Aftercare. Western Criminology Review. 7 (2). 48-61., , , .
  16. , Belobrk, M. (2000): Razlike u procjenama tretmana i posttretmanskih prilika s obzirom na izrečene mjere povodom delinkventnog ponašanja. Revija za rehabilitacijska istraživanja. 36 (2). 145-157., , , .
  17. , Briscoe, R. V., Doyle, James P. (1996): Aftercare Services in Juvenile Justice: Approaches for providing services for high-risk youth. Preventing School Failure. 40 (2). 73-77, , , .
  18. , Gies V. S. (2003): Aftercare Services, Juvenile Justice Bulletin. Office of Juvenile Justice and Delinquency Prevention. http://www.ncjrs.gov/pdffiles1/ojjdp/201800.pdf, , , .
  19. , Imati prava- izboriti prava (1998): Savjetnik-priručnik za mlade koji dobivaju pomoć u odgoju. Prijevod izdanja Internationale Gesellschaft fuer erzieherische Hilfen. Ministarstvo rada i socijalne skrbi RH, Zagreb.114-118., , , .
  20. , Juvenile Justice Aftercare (2004): Child Welfare League of America, Research to Practice Initiative.www.pacwcbt.pitt.edu/Organizational%20Effectiveness/Practice%20Reviews/JJAftercareSampler2.doc, , , .
  21. , Dekleva, B., Pavel-Rapuš, J., Zorc Maver, D. (2007): Prehodi v svet dela - izbira ali nuja? Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta, Ljubljana. 226., , , .
  22. , Dermjendieva, D., Anderes, R., Kutlev, D. (2006): The Clip Workbook. Swiss Foundation of the International Social Service and International Social Service Bulgaria. http://www.iss-bg.org/en/documents/uploads/Publications/CLIP%20Workbook_en.pdf, , , .
  23. , Kavčić, D. (1998): Projekt - stanovanje. U: Zbornik povzetkov 1. študijskih dni socialne pedagogike. Gozd Martuljek, 03.-05. decembra 1998. ZZSP, Ljubljana. 49-51, , , .
  24. , Kiehn, E. (1997): Socialnopedagoška oskrba otrok in mladostnikov v stanovanjskih skupinah. Ljubljana. 191., , , .
  25. , Kojič, N. (1995): Eksperiment samostojnega bivanja mladostnikov po odpustu iz stanovanjske skupine.Ptički brez gnezda. 17 (34). 114-117., , , .
  26. , Kusturin, S. i Horvat, E. (2009): Promišljanja mladih koji su odrasli u sustavu socijalne skrbi o samostalnom životu. Udruga Igra. Zagreb. http://udrugaigra.hr/files/folders/objave/entry654.aspx, , , .
  27. , Kusturin, S. i dr. (2009): Priručnik Kako kontaktirati. Udruga Igra.Zagreb., , , .
  28. , Radić, S. (2009.): Samostalni život mladih po izlasku iz dječjeg doma - perspektiva stručnjaka i perspektiva mladih. Diplomski rad. Edukacijsko- rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, , , .
  29. , Rapuš-Pavel, J. (2005): Čimbenici rizika od nezaposlenosti kod mladih - slovensko iskustvo. Dijete i društvo. 7 (1). 224-235., , , .
  30. , Smit, M. and Laird, E. (1992): The Availability of Social Support after Residential Care. 193-201., , , .
  31. , Sullivan, M. L. (2004): Youth Perspectives on the Experience of Reentry. Youth Violence and Juvenile Justice. 2 (1). 56-71., , , .
  32. , Šimić, A., Kusturin, S. i Zenko A.(ur.) (2010):Smjernice za zadovoljavanje potreba mladih izašlih iz sustava socijalne skrbi. Udruga Igra i Forum za kvalitetno udomiteljstvo. Zagreb. http://udrugaigra.hr/files/folders/objave/entry706.aspx, , , .
  33. , Whittaker, J.K. (1992): Enhancing Social Support for High Risk Youth and Their Families Following Residential Care. 81-100., , , .
  34. , Wiebush, R.G., Wagner, D., McNulty, B., Wang, Y., Le, T.N. (2005): Implementation and Outcome Evaluation of the Intensive Aftercare Program. Final Report. National Council on Crime and Delinquency. OJJDP., , , .
4. semestar
Obvezni predmeti Socijalna pedagogija: Djeca i mladi, 4. semestar - Redovni studij - Socijalna pedagogija
Obavezni predmet - Redovni studij - Socijalna pedagogija
Termini konzultacija:

Posttretmanska zaštita djece i mladih