ERF
search
accessibility

Programiranje u rehabilitaciji djece i mladih s intelektualnim teškoćama

Šifra: 144647
ECTS: 4.0
Nositelji: doc. dr. sc. Ljiljana Pintarić Mlinar
Izvođači: doc. dr. sc. Ljiljana Pintarić Mlinar - Seminar

doc. dr. sc. Ljiljana Pintarić Mlinar - Auditorne vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Metodičke vježbe 15
Vježbe iz stranog jezika 15
Vježbe rekreacije 15
Kliničke vježbe 15
Vježbe u praktikumu 15
Diskusijske skupine 15
Auditorne vježbe 15
Laboratorijske vježbe 15
Lektorske vježbe 15
Vježbe tjelesnog odgoja 15
Seminar 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta
Omogućiti studentu stjecanje znanja o ciljevima i sadržajima rehabilitacijskih programa za djecu s intelektualnim teškoćama,
o osnovama strukturiranja rehabilitacijskih programa i primjeni specifičnih rehabilitacijskih postupaka u stručnom radu s djecom s
intelektualnim teškoćama predškolske i školske dobi koja imaju veću razinu potreba za podrškom (pod supervizijom)
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4 10 ishoda učenja)
Studenti će nakon položenog ispita moći:
nabrojati teorijska polazišta programiranja u rehabilitaciji, odgoju i obrazovanju
djece s intelektualnim teškoćama
objasniti ciljeve razvojnih i situacijskih programa
objasniti značenje interakcije ekoloških sustava za položaj obitelji djeteta s IT
nabrojiti sastavnice uvoda u programiranje (kao i faze programiranja) rehabilitacijskog programa za dijete s IT
opisati naturalističke autentične forme procjene i poticanja razvojnih vještina djeteta predškolske dobi
opisati metodičke postupke i didaktičke principe u prezentaciji zadataka u radu s djetetom s IT
navesti formalne i sadržajne aspekte odgoja, obrazovanja i rehabilitacije u predškolskom razdoblju i opisati rad suradnika
edukacijskog rehabilitatora u redovnoj ustanovi predškolskog odgoja
navesti formalne i sadržajne aspekte odgoja, obrazovanja i rehabilitacije u osnovno školskom razdoblju u posebnim programima
pod supervizijom diplomiranog stručnjaka primjeniti specifične rehabilitacijske postupke (u stručnom radu s djecom s intelektualnim
teškoćama predškolske dobi koja imaju veću razinu potreba za podrškom)
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave
Teorijska polazišta strukturiranja rehabilitacijskih programa za djecu s IT (ponavljanje
osn.značajki IT ( Piaget ov pristup, ekološke perspektive)

Sastavnice uvoda u programiranje

Formalni i sadržajni aspekti odgoja, obrazovanja i rehabilitacije u predškolskom razdoblju
Formalni i sadržajni aspekti odgoja, obrazovanja i rehabilitacije u osnovno školskom razdoblju prema posebnim programima
Razumijevanje kurikularnih pristupa u programiranju

interna evaluacija kritički osvrt na predavanja, vježbe i seminare
Nazočnost na predavanjima s aktivnim uključivanjem, pisani radovi, izvješća s vježbi; iskustveno učenje; timski rad, kritičko mišljenje (angažman pitanjima ili osvrtima)
Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu vođenje evidencije dolazaka, aktivnog sudjelovanja u nastavi,
kontinuirana izvješća o izvedenim zadacima i angažmanima
Ishodi učenja:
  1. Razlikovati značajke urednog razvoja djece, mladih i odraslih u odnosu na značajke razvoja djece, mladih i odraslih s oštećenjima vida, s motoričkim poremećajima, s kroničnim bolestima, s intelektualnim teškoćama, s teškoćama učenja, s deficitom pažnje i hiperaktivnim poremećajem, s poremećajima iz autističnog spektra, s višestrukim teškoćama i s drugim razvojnim i stečenim teškoćama funkcioniranja različitih uzroka (u daljnjem tekstu: djeca s teškoćama u razvoju i osobe s invaliditetom).
  2. Objasniti osnovne metodološke postupke i znanstvenu utemeljenost edukacijsko-rehabilitacijskog područja.
  3. Planirati profesionalni i osobni razvoj kroz nastavak obrazovanja u struci i srodnim profesionalnim područjima.
  4. Opisati elemente edukacijsko-rehabilitacijskog procesa (rano otkrivanje/probir, procjena, planiranje, provedba, evaluacija) u radu s djecom s teškoćama u razvoju i osobama s invaliditetom te osobama iz njihova životnog okruženja (obitelj, skrbnici, vršnjaci, partneri, sustanari, suradnici)
  5. Provesti, uz superviziju, edukacijsko-rehabilitacijsku procjenu razina motoričkog, senzornog, spoznajnog, emocionalnog i socijalnog funkcioniranja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom te procjenu značajki njihova životnog okruženja (obitelj, škola, vršnjaci, stanovanje, zapošljavanje, itd.).
  6. Provesti, uz superviziju, edukacijsko-rehabilitacijske programe i postupke u cilju unapređenja funkcionalnog razvoja (sposobnosti, znanja i vještina), zadovoljavanja individualnih potreba i ostvarenja kvalitete življenja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom.
Literatura:
  1. SKRIPTA iz Razvoja djece s intelektualnim teškoćama, , izv.prof.dr.sc. Sekušak Galešev, , .
  2. Kako poticati dijete s mentalnom retardacijom, , Levandovski, D., Teodorović, B., , 1991.
  3. Program rada s djecom s teškoćama u razvoju, , Levandovski, D., Teodorović, B., , 1989.
  4. Odnos roditelja prema djetetu s mentalnom retardacijom, , Teodorović, B., Levandovski, D., Fakultet za defektologiju Sveučilišta u Zagrebu, 1986.
  5. Metodika odgojno-obrazovnog i rehabilitacijskog rada za djecu i mladež s mentalnom retardacijom, Hrvatsko društvo defektologa, , Vicić, M., Zagreb, 1996.
  6. Modifikacija ponašanja u radu s osobama s većim teškoćama u učenju, , Škrinjar, Jasmina; Teodorović, Borka, Zagreb, 1997.
  7. Kurikulum za inkluziju, Razvojno primjereni program za rad s djecom s posebnim potrebama, , Ellen R. Daniels & Kay Stafford, , 2003.
  8. Priručnik za razvoj inkluzivnih ustanova ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja, , Pintarić Mlinar LJ., Jastrebarsko DV, 2014.
  9. Prikaz kurikularnog sustava procjene, evaluacije i programiranja, , Pintarić Mlinar Lj., Davosir M., Škugor L., , 2014.
  10. Parent`s satisfaction with some features of early care provisions for children with different levels of intellectual disabilities, Journal of Special Education and Rehabilitation, , Pintarić Mlinar, Lj., Bratković, D., Mamić, D., , 2013.
  11. Osobine i psihološki uvjeti razvoja djeteta predškolske dobi: priručnik za odgojitelje, roditelje i sve koji odgajaju djecu predškolske dobi, , Starc, B., Ćudina-Obradović, M., Pleša, A., Profaca, B. i Letica, M., Zagreb, 2004.
  12. Didaktička igra u poticanju razvoja nekih kognitivnih vještina, , Davosir, M., ERF, 2009.
  13. Procjena osoba s mentalnom retardacijom, , Fulgosi Masnjak, R.,, , 2006.
  14. Moje dijete u školi, , Igrić, Lj.,, , .
  15. Neka obilježja socijalnog razvoja djece s Down sindromom, , Rebić, M., ERF, 2008.
  16. Kreiranje inkluzivnog okruženja u predškolskom razdoblju, , Simonić, A., ERF, 2009.
5. semestar
Obavezni predmet - Redovni studij - Rehabilitacija
Termini konzultacija:

Programiranje u rehabilitaciji djece i mladih s intelektualnim teškoćama