ERF
search
accessibility

Poremećaji socijalne komunikacije

Šifra: 130995
ECTS: 3.0
Nositelji: izv. prof. dr. sc. Jasmina Ivšac Pavliša
Izvođači: izv. prof. dr. sc. Jasmina Ivšac Pavliša - Seminar
Klara Popčević, mag. logoped. - Seminar

izv. prof. dr. sc. Jasmina Ivšac Pavliša - Kliničke vježbe
Klara Popčević, mag. logoped. - Kliničke vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 15
Metodičke vježbe 15
Vježbe iz stranog jezika 15
Vježbe rekreacije 15
Kliničke vježbe 15
Vježbe u praktikumu 15
Diskusijske skupine 15
Auditorne vježbe 15
Laboratorijske vježbe 15
Lektorske vježbe 15
Vježbe tjelesnog odgoja 15
Seminar 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta:
Cilj kolegija je osposobiti studenta za razumijevanje procesa i značajki interpersonalne komunikacije. Studijem literature i raspravom te iskustvenim vježbama student će upoznati različita pitanja interpersonalne komunikacije s teorijskog i praktičnog motrišta. Razumjet će ulogu komunikacije u oblikovanju odnosa pojedinca i okoline, u razvoju viših mentalnih procesa te u regulaciji ljudskog ponašanja.

Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja):
Poznavanje različitih kliničkih slika odstupanja u socijalnoj komunikaciji tijekom ranog djetinjstva i školske dobi
Osposobljenost za prepoznavanje razvojnih odstupanja kod poremećaja iz autističnog spektra, poremećaja socijalne komunikacije, te općeg razvojnog kašnjenja
Razumijevanje razvojnih promjena u kliničkim slikama
Ovladavanje temeljnim metodama procjene socijalne komunikacije
Poznavanje znanstveno utemeljenih načina poticanja socijalne komunikacije

Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave:
Uvod u predmet, podjela obaveza (P1)
Podjela obaveza i upoznavanje s temama seminara (V1)
Socijalna komunikacija: pitanja terminologije (P2)
Pragmatičkesposobnosti: razvoj i odstupanja (P3)
Obilježja komunikacije djece rane dobi s poremećajem iz autističnog spektra (P4)
Jezik i socijalno ponašanje kod Aspergerovog sindroma (P5)
Poticanje socijalne komunikacije kod djece rane dobi (P6)
Aspergerov sindrom: roditeljska perspektiva (P7)
Intervencija kod poremećaja iz autističnog spektra u drugim državama (P8)
Intervencija usmjerena na poticanje združene pažnje (S1)
PRVI KOLOKVIJ
Pristup temeljen na odnosima i poremećaji iz autističnog spektra (s2)
Temeljne bihevioralne intervencije (S3)
Uloga pomagača u predškolskoj ustanovi (S4)
Socijalne priče: kako i zašto (S5)
Pismenost i poremećaji iz autističnog spektra (S6)
Vršnjačka potpora kao oblik intervencije (S7)
Poremećaji iz autističnog spektra i mediji (S8)
Nepoželjna ponašanja i kako se s njima nositi (S9)
1Grupna podrška za djecu s poremećajem iz autističnog spektra (S10)
Stručna potpora u obitelji i poremećaji iz autističnog spektra S11)
Prikaz programa Rastimo zajedno +
DRUGI KOLOKVIJ

Ishodi učenjan a razini predmeta:
Koristiti suvremene tehnologije u planiranju i provedbi logopedskog rada.
Vrednovati ishode logopedske intervencije.
Predlagati rješenja iz područja komunikacije, slušanja, jezika, govora i glasa te čitanja, pisanja, hranjenja i gutanja osobama unutar i izvan profesionalnog okruženja zastupajući stručno mišljenje.
Predložiti prilagodbe u procesu odgoja i obrazovanja i sudjelovati u izradi redovnog programa s individualiziranim, prilagođenim i posebnim pristupom kod djece s teškoćama učenja različite etiologije.
Opisati obilježja poremećaja iz spektra autizma (PSA).
Opisati obilježja socijalnog (pragmatičkog) komunikacijskog poremećaja (PSK).
Opisati jezični razvoj i pismenost osoba s poremećajem iz spektra autizma.
Opisati znanstveno utemeljene intervencije kod poremećaja iz spektra autizma.
Kritički promišljati i razlikovati znanstveno utemeljene, intervencije u prodoru i znanstveno neutemeljene intervencije.
Odlučiti o odabiru određenog intervencijskog pristupa u odnosu na obilježja djeteta/osobe.
Opisati strategije poticanja socijalne komunikacije i jezika.
Definirati razvojno primjerene individualne ciljeve podrške i strategije poticanja.
Kompetentno primjenjivati strategije poticanja djece rane dobi.
Kompetentno organizirati podršku za djecu s PSA-om i PSK-om u školskome sustavu.
Ishodi učenja:
  1. Integrirati kliničke informacije radi planiranja i provedbe logopedske procjene.
  2. Integrirati kliničke informacije radi planiranja i provedbe logopedske intervencije.
  3. Primijeniti etička načela u logopedskom radu.
  4. Vrednovati ishode logopedske intervencije.
  5. Predlagati rješenja iz područja komunikacije, slušanja, jezika, govora i glasa te čitanja, pisanja, hranjenja i gutanja osobama unutar i izvan profesionalnog okruženja zastupajući stručno mišljenje.
  6. Kritički prosuditi interdisciplinarne stručne i znanstvene sadržaje u svrhu primjene suvremenih spoznaja u području logopedije.
  7. Predložiti prilagodbe u procesu odgoja i obrazovanja i sudjelovati u izradi redovnog programa s individualiziranim, prilagođenim i posebnim pristupom kod djece s teškoćama učenja različite etiologije.
  8. Osmisliti i provesti empirijsko istraživanje u području logopedije.
  9. Kritički protumačiti te usmeno i pismeno prezentirati rezultate empirijskog istraživanja akademskoj zajednici.
Literatura:
  1. Prikaz poticanja komunikacije i jezika kod dječaka s visokofunkcionirajućim autizmom, , Dukarić, M., , 2014.
  2. Autism and Developmental Delays in Young Children, , Mahoney, G., MacDonald J. D., PRO-ED Inc, 2007.
  3. Dijagnostički i statistički priručnik za duševne poremećaje (peto izdanje), , Američka psihijatrijska udruga, Naklada Slap, 2013.
  4. Dijagnostički i statistički priručnik za duševne poremećaje (peto izdanje), , Američka psihijatrijska udruga, Naklada Slap, 2013.
  5. Language acquisition in autism spectrum disorders: A developmental review, , Eigsti, I. M.,de Marchena, A. B.,Schuh, J. M., Kelley, E., Research in Autism Spectrum Disorders, 2011.
  6. Obilježja komunikacije male djece s autizmom, , Ljubešić, M., Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 2005.
  7. Razvoj inkluzivne prakse u dječjim vrtićima: Podrška uključivanju djece s teškoćama u razvoju u redovne vrtiće, , Ljubešić, M., Bučar, M. (ur.), , 2015.
  8. Razvojna procjena i podrška djeci s poremećajima iz autističnog spektra, , Popčević, K., Ivšac Pavliša, J., Šimleša, S., Klinička psihologija, 2015.
  9. Znanstveno utemeljene intervencije kod poremećaja iz spektra autizma, , Popčević, K., Ivšac Pavliša, J., Bohaček, A., Šimleša, S., Bašić, B., Logopedija, 206.
  10. More Than Words: A Parent´ s Guide To Building Interaction and Language Skills for Children with ASD or Social Communication Difficulties, , Sussman, F., Hanen Centre, 2012.
  11. Obilježja socijalne kognicije kod osoba s poremećajem iz spektra autizma, posebnim jezičnim teškoćama i intelektualnim teškoćama, , Škrobo, M., Šimleša, S., Ivšac Pavliša, J., Logopedija, 2016.
3. semestar
Obavezni predmet - Redovni studij - Logopedija
Termini konzultacija:

Poremećaji socijalne komunikacije