ERF
search
accessibility

Preventivne kampanje

Šifra: 80006
ECTS: 3.0
Nositelji: izv. prof. dr. sc. Josipa Mihić
izv. prof. dr. sc. Miranda Novak
Izvođači: izv. prof. dr. sc. Josipa Mihić - Auditorne vježbe
izv. prof. dr. sc. Miranda Novak - Auditorne vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 15
Metodičke vježbe 30
Vježbe iz stranog jezika 30
Vježbe rekreacije 30
Kliničke vježbe 30
Vježbe u praktikumu 30
Diskusijske skupine 30
Auditorne vježbe 30
Laboratorijske vježbe 30
Lektorske vježbe 30
Vježbe tjelesnog odgoja 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi kolegija:
upoznati studente s teorijskim i praktičnim načelima osmišljavanja preventivnih kampanji
Kompetencije koje će student kroz kolegij moći razviti:
- razumjeti ulogu medija u učinkovitoj prevenciji
- koristiti rezultate prevencijskih istraživanja za planiranje medijskih aktivnosti
- primijeniti načela socijalnog marketinga u planiranju socijalne politike
- kritički analizirati postojeće preventivne kampanje u Hrvatskoj i svijetu
- prepoznati teorijske koncepte i mehanizme u marketingu i medijima
- znati osmisliti samostalnu preventivnu kampanju uz uvažavanje interdisciplinarnog pristupa
- pratiti učinak preventivnih kampanji uz primjenu metodoloških načela

Sadržaj predmeta:
Mediji i prevencija
Istraživanja o utjecaju medija na djecu i mlade
Stavovi/Teorije persuazivne komunikacije
Razvoj javnih kampanji kroz povijest/Komunikacija s medijima
Socijalni marketing
Elementi medijske kampanje
Primjeri hrvatskih preventivnih kampanji
Koraci stvaranja preventivne kampanje: analiza problema
Osmišljavanje evaluacije preventivnih kampanji
Nove tehnologije i prevencija

Znanje se provjerava pismenim ispitom.
Ishodi učenja:
  1. Provesti na teoriji i znanstvenoj metodologiji utemeljeno istraživanje specifičnih obilježja populacije korisnika, okruženja i intervencija
  2. Poticati kreiranje javnih politika usmjerenih poboljšanju kvalitete življenja pojedinaca, grupa i zajednica
  3. Unaprijediti postojeće suradnje u okviru interdisciplinarnog timskog pristupa te predlagati nove suradnje u najboljem interesu korisnika
  4. Investigate whether existing professional policies and legal solutions are an appropriate professional framework to meet the intervention needs of beneficiary (individuals / groups / communities)
  5. Develop research of specific characteristics of the beneficiary population, environment and interventions based on theory and scientific methodology
  6. Conduct research of specific characteristics of the beneficiary population, environment and interventions based on theory and scientific methodology
  7. Encourage the development of public policies aimed at improving the quality of life of individuals, groups and communities
  8. Improve existing collaborations within an interdisciplinary team approach and propose new collaborations in the best interests of beneficiary
  9. Istražiti jesu li postojeće stručne politike i zakonska rješenja prikladan stručni okvir za zadovoljenje intervencijskih potreba korisnika (pojedinaca/ grupa/zajednica)
  10. Razviti na teoriji i znanstvenoj metodologiji utemeljeno istraživanje specifičnih obilježja populacije korisnika, okruženja i intervencija
Literatura:
  1. , 1. Bašić, J. (2003). Mediji i prevencija poremećaja u ponašanju. (u) Bašić, J. Janković, J. (ur.) Lokalna zajednica Izvorište nacionalne strategije prevencije poremećaja u ponašanju djece i mladih, Državni zavod za zaštitu obitelji, materinstva i mladeži, Povjerenstvo Vlade Republike Hrvatske za prevenciju poremećaja u ponašanju djece i mladih, 151-173.
    2. Bergsma, L.J. & Carney, M.E. (2008). Effectiveness of health-promoting media literacy education: a systematic review. Health Education Research, 23, 3, 522-542.
    3. Cutlip, S., Center, A., Broom, G. (2003). Odnosi s javnošću. Zagreb: Mate.
    4. Ilišin, V., Marinović Bobinac, A., Radin, F. (2001). Djeca i mediji: uloga medija u svakodnevnom životu djece. Zagreb: Državni zavod za zaštitu obitelji, materinstva i mladeži.
    5. Ilišin, V. (2003). Mediji u slobodnom vremenu djece i komunikacija o medijskim sadržajima. Medijska istraživanja, 9 (2) 9-34.
    6. Kanižaj, I. (2004). Previše politizacije, premalo razumijevanja. (u) Malović, S. (ur.) Bogatstvo različitosti. Zagreb: Izvori, 83-117.
    7. Kellner, D. & Share, J. (2007). Critical media literacy, democracy, and the reconstruction of education. U D. Macedo & S.R. Steinberg (ur.). Media Literacy: A reader (3-23). New York: Peter Lang Publishing.
    8. Steinberg, S.R. (2011). Needed: media and popular cultural literacy. U S.R. Steinberg (ur.) Kinderculture: The corporate construction of childhood (25-27). Westview Press., , , .
  2. , 1. Brune, F. (2012). Normalizacija televizije. U Katunarić, D. (priređivač) Carstvo medija: izbornik tekstova. LItteris, Zagreb.
    2. Media + Child and Adolescent Health: A Systematic Review. Commonsense Media.
    3. Miliša, Z., Tolić, M., Vertovšek, N. (2009). MEDIJI I MLADI Prevencija ovisnosti o medijskoj manipulaciji. Zagreb: Sveučilišna knjižara.
    4. Ramonez, I. (2012). Big Brother ili konformizam gnusobe. U Katunarić, D. (priređivač) Carstvo medija: izbornik tekstova. LItteris, Zagreb.
    5. Randolph, W., Viswanath, K. (2004). Lessons learned from public health mass media campaigns: marketing health in a crowded media world. Annual Review of
    public health, 25, 419-437.
    6. Thomas, R. (2008). Health Services Marketing. New York: Springer Science+Bussines Media.
    7. Tolić, M., Miliša, Z., Vertovšek, N. (2010). MLADI ODGOJ ZA MEDIJE, Priručnik za stjecanje medijskih kompetencija. Zagreb: M.E.P. Centar menadžerske knjige., , , .
1. semestar
Socijalna pedagogija, 1. semestar - Redovni studij - Socijalna pedagogija
Socijalna pedagogija, 1. semestar - Redovni studij - Socijalna pedagogija

3. semestar
Socijalna pedagogija, 1. semestar - Redovni studij - Socijalna pedagogija
Socijalna pedagogija, 1. semestar - Redovni studij - Socijalna pedagogija
Termini konzultacija:

Preventivne kampanje