ERF
search
accessibility

Preventivne kampanje

Šifra: 80006
ECTS: 3.0
Nositelji: izv. prof. dr. sc. Josipa Mihić
izv. prof. dr. sc. Miranda Novak
Izvođači: izv. prof. dr. sc. Josipa Mihić - Auditorne vježbe
izv. prof. dr. sc. Miranda Novak - Auditorne vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:

1. komponenta

Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 15
Auditorne vježbe 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi kolegija:
upoznati studente s teorijskim i praktičnim načelima osmišljavanja preventivnih kampanji
Kompetencije koje će student kroz kolegij moći razviti:
- razumjeti ulogu medija u učinkovitoj prevenciji
- koristiti rezultate prevencijskih istraživanja za planiranje medijskih aktivnosti
- primijeniti načela socijalnog marketinga u planiranju socijalne politike
- kritički analizirati postojeće preventivne kampanje u Hrvatskoj i svijetu
- prepoznati teorijske koncepte i mehanizme u marketingu i medijima
- znati osmisliti samostalnu preventivnu kampanju uz uvažavanje interdisciplinarnog pristupa
- pratiti učinak preventivnih kampanji uz primjenu metodoloških načela

Sadržaj predmeta:
Mediji i prevencija
Istraživanja o utjecaju medija na djecu i mlade
Stavovi/Teorije persuazivne komunikacije
Razvoj javnih kampanji kroz povijest/Komunikacija s medijima
Socijalni marketing
Elementi medijske kampanje
Primjeri hrvatskih preventivnih kampanji
Koraci stvaranja preventivne kampanje: analiza problema
Osmišljavanje evaluacije preventivnih kampanji
Nove tehnologije i prevencija

Znanje se provjerava pismenim ispitom.
Ishodi učenja:
Literatura:
  1. , 1. Bašić, J. (2003). Mediji i prevencija poremećaja u ponašanju. (u) Bašić, J. Janković, J. (ur.) Lokalna zajednica Izvorište nacionalne strategije prevencije poremećaja u ponašanju djece i mladih, Državni zavod za zaštitu obitelji, materinstva i mladeži, Povjerenstvo Vlade Republike Hrvatske za prevenciju poremećaja u ponašanju djece i mladih, 151-173.
    2. Bergsma, L.J. & Carney, M.E. (2008). Effectiveness of health-promoting media literacy education: a systematic review. Health Education Research, 23, 3, 522-542.
    3. Cutlip, S., Center, A., Broom, G. (2003). Odnosi s javnošću. Zagreb: Mate.
    4. Ilišin, V., Marinović Bobinac, A., Radin, F. (2001). Djeca i mediji: uloga medija u svakodnevnom životu djece. Zagreb: Državni zavod za zaštitu obitelji, materinstva i mladeži.
    5. Ilišin, V. (2003). Mediji u slobodnom vremenu djece i komunikacija o medijskim sadržajima. Medijska istraživanja, 9 (2) 9-34.
    6. Kanižaj, I. (2004). Previše politizacije, premalo razumijevanja. (u) Malović, S. (ur.) Bogatstvo različitosti. Zagreb: Izvori, 83-117.
    7. Kellner, D. & Share, J. (2007). Critical media literacy, democracy, and the reconstruction of education. U D. Macedo & S.R. Steinberg (ur.). Media Literacy: A reader (3-23). New York: Peter Lang Publishing.
    8. Steinberg, S.R. (2011). Needed: media and popular cultural literacy. U S.R. Steinberg (ur.) Kinderculture: The corporate construction of childhood (25-27). Westview Press., , , .
  2. , 1. Brune, F. (2012). Normalizacija televizije. U Katunarić, D. (priređivač) Carstvo medija: izbornik tekstova. LItteris, Zagreb.
    2. Media + Child and Adolescent Health: A Systematic Review. Commonsense Media.
    3. Miliša, Z., Tolić, M., Vertovšek, N. (2009). MEDIJI I MLADI Prevencija ovisnosti o medijskoj manipulaciji. Zagreb: Sveučilišna knjižara.
    4. Ramonez, I. (2012). Big Brother ili konformizam gnusobe. U Katunarić, D. (priređivač) Carstvo medija: izbornik tekstova. LItteris, Zagreb.
    5. Randolph, W., Viswanath, K. (2004). Lessons learned from public health mass media campaigns: marketing health in a crowded media world. Annual Review of
    public health, 25, 419-437.
    6. Thomas, R. (2008). Health Services Marketing. New York: Springer Science+Bussines Media.
    7. Tolić, M., Miliša, Z., Vertovšek, N. (2010). MLADI ODGOJ ZA MEDIJE, Priručnik za stjecanje medijskih kompetencija. Zagreb: M.E.P. Centar menadžerske knjige., , , .
1. semestar
Socijalna pedagogija, 1. semestar - Redovni studij - Socijalna pedagogija
Socijalna pedagogija, 1. semestar - Redovni studij - Socijalna pedagogija

3. semestar
Socijalna pedagogija, 1. semestar - Redovni studij - Socijalna pedagogija
Socijalna pedagogija, 1. semestar - Redovni studij - Socijalna pedagogija
Termini konzultacija:

Preventivne kampanje