ERF
search
accessibility

Prevencijski programi u obiteljskom i školskom okruženju

Šifra: 130730
ECTS: 4.0
Nositelji: prof. dr. sc. Martina Ferić
Izvođači: dr. sc. Matea Belošević - Seminar
prof. dr. sc. Martina Ferić - Seminar

dr. sc. Matea Belošević - Predavanja

dr. sc. Matea Belošević - Auditorne vježbe
prof. dr. sc. Martina Ferić - Auditorne vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Metodičke vježbe 15
Vježbe iz stranog jezika 15
Vježbe rekreacije 15
Kliničke vježbe 15
Vježbe u praktikumu 15
Diskusijske skupine 15
Auditorne vježbe 15
Laboratorijske vježbe 15
Lektorske vježbe 15
Vježbe tjelesnog odgoja 15
Seminar 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta
Cilj predmeta je razvijanje kompetencija studenata važnih za razumijevanje principa planiranja i provođenja preventivnih programa u kontekstu obitelji i škole.

Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja)
Nakon odslušanog kolegija student će moći:
razumjeti povezanost rizičnih i zaštitih čimbenika u obiteljskom i školskom okruženju s razvojnim ishodima za djecu i mlade,
prepoznati, objasniti i analizirati značajke učinkovitih programa u obiteljskom i školskom okruženju,
analizirati i objasniti različite pristupe programa u obiteljskom i školskom okruženju.

Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave
Nastava se izvodi tjedno (2P+1S+1V), četvrtkom u vremenu 9.00 do 12.00 sati.

Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu
Tijekom semestra studenti će pisati 2 eseja (teme eseja su u okviru područja:
(1) preventivni programi u obiteljskom okruženju i
(2) preventivni programi u školskom okruženju).
Predaja eseja je uvjet za potpis, a pozitivno napisan esej je uvjet za prijavu ispita.
Ishodi učenja:
  1. Zastupati najbolje interese ciljane populacije.
  2. Poticati i održavati kvalitetne odnose u stručnim timovima.
  3. Komunicirati informacije, ideje i njihova rješenja stručnoj i općoj javnosti na pisani ili usmeni način koristeći stručnu terminologiju.
  4. Odabrati relevantne izvore informacija s ciljem poticanja vlastitog profesionalnog razvoja odnosno cjeloživotnog učenja.
  5. Analizirati cijeli kontinuum socijalnopedagoških intervencija za opću i specifične populacije.
  6. Procijeniti obilježja intervencijskog okruženja u svrhu učinkovite provedbe intervencija.
  7. Djelovati u skladu s etičkim principima i suvremenim standardima struke.
Literatura:
  1. O ponašanjima učenika i njihovoj pojavnosti u školi, , Bašić, J., Kranželić Tavra, V., , 2004.
  2. Obitelj kao čimbenik rizika i zaštitite za razvoj poremećaja u ponašanju djece i mladih, , Ferić, M., , 2002.
  3. Intervencije usmjerene obiteljima, , Ferić, M., , 2002.
  4. Komunikacija u obitelji - percepcija djece i mladih, , Ferić, M., Žižak, A., , 2004.
  5. Partnerstvo, , Ferić, M., , 2003.
  6. Rizici u obiteljskom okruženju za zlouporabu sredstva ovisnosti: vide li mladi i njihovi roditelji isto? Ured za suzbijanje zlouporabe opojnih droga Vlade RH, , Ferić, M., Kranželić Tavra, V., , 2005.
  7. Rizični i zaštitni čimbenici u obiteljskom okruženju: razlike u procjeni mladih i njihovih roditelja, Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, , Ferić Šlehan, M., , 2008.
  8. Procjena rizičnih i zaštitnih čimbenika u zajednici, , Ferić Šlehan, M., Kranželić, V., , 2008.
  9. Rizični i zaštitni čimbenici u školskom okruženju kao temelji uspješnije prevencije poremećaja u ponašanju djece i mladih, , Kranželić Tavra, V., , 2002.
  10. Programi prevencije poremećaja u ponašanju i ranih intervencija u školskom okruženju, , Kranželić Tavra, V., , 2003.
  11. Ponašanja djece u školskom okruženju kao osnova prevencijskih programa. Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, , Kranželić Tavra, V., , 2002.
  12. Suradnja škole, obitelji i lokalne zajednice u prevenciji poremećaja u ponašanju djece i mladih, , Maleš, D., , 2003.
  13. Strenghtening America's Families: Model Family Programs for Substance Abuse and Delinquency Prevention, , Alvarado, R., Kumpfer, K. L., Kendall, K., Beesley, S., Lee-Cavaness, C., , 2000.
  14. Rizici u komunikaciji obitelji adolescenata, , Bašić, J., Ferić, M., , 2000.
  15. School-Based Prevention Programs for Children and Adolescents, , Durlak, J.A., , 1995.
  16. Partnership by Design, , Ellis, D., Hughes, K., , 2002.
  17. Komunikacija u obitelji kao čimbenik rizika i zaštite za razvoj poremećaja u ponašanju adolescenata. Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, , Ferić, M., , 2002.
  18. Lokalna zajednica i škola u prevenciji poremećaja u ponašanju djece i mladih, , Kranželić, V., erf, 2007.
  19. Značenje odgoja i obrazovanja o pravima djeteta (U) Maleš, Stričević (ur) Mi poznajemo i živimo svoja prava: priručnik za odgoj i obrazovanje o pravima djeteta u osnovnoj školi, , Maleš, D., Školska knjiga, Zagreb, 2000.
  20. Designing schools to meet the needs of students who exhibit disruptive behavior, , Nelson, J.R., , 1996.
  21. Cultural competence and Family Program Implementation, , Szapocznik, J., , 1997.
6. semestar
Socijalna pedagogija, 6. semestar - Redovni studij - Socijalna pedagogija
Termini konzultacija:

Prevencijski programi u obiteljskom i školskom okruženju