ERF
search
accessibility

Poticanje perceptivno-motoričkih sposobnosti

Šifra: 131045
ECTS: 3.0
Nositelji: doc. dr. sc. Ljiljana Pintarić Mlinar
Izvođači: doc. dr. sc. Ljiljana Pintarić Mlinar - Kliničke vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:

1. komponenta

Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 15
Kliničke vježbe 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta
Prezentiranim teoretskim sadržajima i demonstriranim vježbama steći znanja o značaju perceptivno
motoričkih sposobnosti i intervencija kao komplementarnih rehabilitacijskih sadržaja u podizanju spremnosti za učenje djece s IT
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja)
Temeljem teoretskog i praktičnog rada u okviru kolegija, student će:
pokazati razumijevanje perceptivnog procesa:
poznavanje sustava percipiranja, odnosa osjetilnih modaliteta i percepcije te njihovu povezanost s preduvjetima za učenje
moći objasniti utjecaj perceptivnog iskustva na razumijevanje uputa povezanih uz sadržaje obrazovnih predmeta ranog osnovnoškolskog obrazovanja djece s lakim IT
moći objasniti utjecaj perceptivnog iskustva na elemente kurikuluma za svladavanje vještina svakodnevnog života za djecu s većim intelektualnim teškoćama
uz superviziju magistra inkluzivne edukacije i rehabilitacije izvoditi će program poticanja perceptivno-motoričkih sposobnosti
primarno u radu s djecom s blažim do većih teškoća intelektualnog funkcioniranja
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave
Povezanost spremnosti za učenje s bio-psiho-socijalnim utjecajima (kognitivnim razvojem, perceptivnim sposobnostima, nivoom socijalne adaptacije, utjecajem iskustva interakcijama)
Teorijske spoznaje o procesu percipiranja i metodička načela u njihovu poticanju (P + S)
Perceptivno iskustvo djece s IT i utjecaj na razumijevanje, interpretaciju, regulaciju, socijalne interakcije i formiranje stavova (P, S)
Perceptivne sposobnosti prostorne i vremenske organizacije (video prikazi, S)
Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu
Opisati načine kako se vrednuje rad studenata na pojedinim oblicima i vrstama nastave te kako se oblikuje konačna ocjena
Ukazati studentima na očekivanja u vezi s pismenim radovima (pravopisna i gramatička ispravnost, potreba korištenja računala,
način predaje radova (elektronski ili u pisanom obliku); čim je moguće točnije uputiti studente u očekivanja glede pismenih radova (opseg, struktura, način obrade teksta, stil pisanja)
Pomno planirati način vrednovanja rada studenata/studentica kada se procjenjuje uradak grupe
tima (primjerice, zatražiti od grupe tima jasan iskaz o tome kako su se podijelili zadaci u timu)
Ishodi učenja:
Literatura:
  1. Metodika odgojno-obrazovnog i rehabilitacijskog rada za djecu i mladež s mentalnom retardacijom, , Vicić, M, Zagreb, 1996.
  2. Senzorna integracija u radu s učenicima s autizmom, , Mamić, D., Fulgosi-Masnjak, R.; Pintarić- Mlinar, Lj., , 2010.
  3. Spremnost za učenje djece s lakom mentalnom retardacijom, , Levandovski, D.,Teodorović, B., Pintarić Lj., , 1992.
  4. Providing Stimulative Environment for Children with Intelectual Disabilities Perceptually Based Intervention and Adaptive Behavior Skills in Children with Intellectual Disabilities, , Pintarić Mlinar, Lj., Fulgosi Masnjak, R., Zadar, 2007.
  5. Stimulacija perceptivno-motoričkih sposobnosti, Priručnik, , Teodorović, B., Levandovski, D., Pintarić Mlinar, Lj., Kiš-Glavaš, L., Zagreb, 1997.
6. semestar
Rehabilitacija, 6. semestar - Redovni studij - Rehabilitacija
Termini konzultacija:

Poticanje perceptivno-motoričkih sposobnosti