ERF
search
accessibility

Potpomognuta komunikacija

Šifra: 79589
ECTS: 3.0
Nositelji: izv. prof. dr. sc. Jasmina Ivšac Pavliša
Izvođači: izv. prof. dr. sc. Jasmina Ivšac Pavliša - Seminar
Klara Popčević, mag. logoped. - Seminar
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 15
Seminar 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta:
Upoznati studente diplomskog studija s konceptom potpomognute komunikacije (PK, engl. Augmentative and Alternative Communication), pojmom složenih komunikacijskih potreba, različitim raspodjelama i mogućnostima implementacije PK. Cilj je osposobiti studenta za prepoznavanje potrebe za implementacijom PK kod djeteta/osobe, za samostalnu prilagodbu i primjenu niskotehnoloških i osnovnih visokotehnoloških sredstava komunikacije te za organizaciju podrške u okolini.

Uvjeti za upis predmeta i ulazne kompetencije potrebne za predmet:
Uredno izvršene obaveze na predmetu Ontogeneza komunikacije

Očekivani ishodi učenja na razini predmeta:
1. Opisati potpomognutu komunikaciju (PK)
2. Opisati složene komunikacijske potrebe i korisnike potpomognute komunikacije
3. Poznavati suvremene alate iz domene PK (niskotehnološka i visokotehnološka sredstva)
4. Opisati jezični razvoj i pismenost u okviru PK
5. Odabrati primjeren rječnik za PK sustave
6. Objasniti različite vrste vizualne podrške
7. Kompetentno odlučiti o primjeni određene vrste potpomognute komunikacije kod korisnika
8. Kompetentno primijeniti nekomercijalna softverska rješenja
9. Osmisliti individualizirani materijal za poticanje komunikacijskog i jezičnog razvoja
10. Provesti i organizirati podršku za korisnika PK u dječjem vrtiću ili školi
Ishodi učenja:
  1. Koristiti suvremene tehnologije u planiranju i provedbi logopedskog rada.
  2. Apply communication skills in organizing and leading a professional team.
  3. To use of contemporary tecnhologies in planning and conducting speech and language services
  4. To evaluate outcomes of speech and language intervention
  5. Vrednovati ishode logopedske intervencije.
  6. Predlagati rješenja iz područja komunikacije, slušanja, jezika, govora i glasa te čitanja, pisanja, hranjenja i gutanja osobama unutar i izvan profesionalnog okruženja zastupajući stručno mišljenje.
  7. Predložiti prilagodbe u procesu odgoja i obrazovanja i sudjelovati u izradi redovnog programa s individualiziranim, prilagođenim i posebnim pristupom kod djece s teškoćama učenja različite etiologije.
  8. Integrirati kliničke informacije radi planiranja i provedbe logopedske intervencije.
  9. Primijeniti komunikacijske vještine u organizaciji i vođenju stručnoga tima.
  10. To suggest solutions in the area of communication, hearing, language, speech, voice, reading, eating and swallowing to persons in professional setting and outside professional setting, representing professional opinion.
  11. To suggest adjustment in the process of education and to participate in making regular program with individualized, adjusted and special approach for children with developmental disabilities and different etiologies.
  12. Integrate clinical information to plan and implement a speech-language pathology intervention.
Literatura:
  1. AAC and early intervention: Myths and realities, , Romski, M. i Sevcik, R.A., , 2005.
  2. Augmentative communication and literacy, , Mirenda, P., Erickson, K. A., Brookes, 2000.
  3. Digitalna tehnologija za potporu posebnim odgojno-obrazovnim potrebama, , Car, Ž., Ivšac Pavliša, J., Rašan, I., Algebra, 2018.
  4. Effects of AAC interventions on communication and language for young children with complex communication needs, , Drager, K., Light, J., McNaughton, D., Journal of Pediatric Rehabilitation Medicine: An Interdisciplinary Approach, 2010.
  5. What Every Speech Language Pathologist Should Know About Augmentative and Alternative Communication, , Kent-Walsh, J., Binger, C. (2010)., Pearson Education, 2010.
  6. Enhancing Communication for Individuals with Autism. A guide to the Visual Immersion System, , Shane, C. H., Paul H Brookes Publishing Co, 2015.
  7. Započnimo: Tečaj potpomognute komunikacije za roditelje, , Thunberg, G., Carlstrand. A., Claesson, B., Rensfeldt Flink, A. R., Golden marketing, 2018.
  8. The iPad and Mobile Technology Revolution: Benefits and Challenges for Individuals who require Augmentative and Alternative Communication, , McNaughton, D., Light, J., Augmentative and Alternative Communication, 2013.
2. semestar
Logopedija, 2. semestar - Redovni studij - Logopedija

4. semestar
Logopedija, 2. semestar - Redovni studij - Logopedija
Termini konzultacija:

Potpomognuta komunikacija