ERF
search
accessibility

Potpomognuta komunikacija

Šifra: 79589
ECTS: 3.0
Nositelji: prof. dr. sc. Jasmina Ivšac Pavliša
Izvođači: prof. dr. sc. Jasmina Ivšac Pavliša - Seminar
Klara Popčević , mag. logoped. - Seminar
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:

1. komponenta

Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 15
Seminar 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta:
Upoznati studente diplomskog studija s konceptom potpomognute komunikacije (PK, engl. Augmentative and Alternative Communication), pojmom složenih komunikacijskih potreba, različitim raspodjelama i mogućnostima implementacije PK. Cilj je osposobiti studenta za prepoznavanje potrebe za implementacijom PK kod djeteta/osobe, za samostalnu prilagodbu i primjenu niskotehnoloških i osnovnih visokotehnoloških sredstava komunikacije te za organizaciju podrške u okolini.

Uvjeti za upis predmeta i ulazne kompetencije potrebne za predmet:
Uredno izvršene obaveze na predmetu Ontogeneza komunikacije

Očekivani ishodi učenja na razini predmeta:
1. Opisati potpomognutu komunikaciju (PK)
2. Opisati složene komunikacijske potrebe i korisnike potpomognute komunikacije
3. Poznavati suvremene alate iz domene PK (niskotehnološka i visokotehnološka sredstva)
4. Opisati jezični razvoj i pismenost u okviru PK
5. Odabrati primjeren rječnik za PK sustave
6. Objasniti različite vrste vizualne podrške
7. Kompetentno odlučiti o primjeni određene vrste potpomognute komunikacije kod korisnika
8. Kompetentno primijeniti nekomercijalna softverska rješenja
9. Osmisliti individualizirani materijal za poticanje komunikacijskog i jezičnog razvoja
10. Provesti i organizirati podršku za korisnika PK u dječjem vrtiću ili školi
Ishodi učenja:
Literatura:
  1. AAC and early intervention: Myths and realities, , Romski, M. i Sevcik, R.A., , 2005.
  2. Augmentative communication and literacy, , Mirenda, P., Erickson, K. A., Brookes, 2000.
  3. Digitalna tehnologija za potporu posebnim odgojno-obrazovnim potrebama, , Car, Ž., Ivšac Pavliša, J., Rašan, I., Algebra, 2018.
  4. Effects of AAC interventions on communication and language for young children with complex communication needs, , Drager, K., Light, J., McNaughton, D., Journal of Pediatric Rehabilitation Medicine: An Interdisciplinary Approach, 2010.
  5. What Every Speech Language Pathologist Should Know About Augmentative and Alternative Communication, , Kent-Walsh, J., Binger, C. (2010)., Pearson Education, 2010.
  6. Enhancing Communication for Individuals with Autism. A guide to the Visual Immersion System, , Shane, C. H., Paul H Brookes Publishing Co, 2015.
  7. Započnimo: Tečaj potpomognute komunikacije za roditelje, , Thunberg, G., Carlstrand. A., Claesson, B., Rensfeldt Flink, A. R., Golden marketing, 2018.
  8. The iPad and Mobile Technology Revolution: Benefits and Challenges for Individuals who require Augmentative and Alternative Communication, , McNaughton, D., Light, J., Augmentative and Alternative Communication, 2013.
2. semestar
Logopedija, 2. semestar - Redovni studij - Logopedija

4. semestar
Logopedija, 2. semestar - Redovni studij - Logopedija
Termini konzultacija:

Potpomognuta komunikacija