ERF
search
accessibility

Poremećaji glasa II

Šifra: 130838
ECTS: 4.0
Nositelji: izv. prof. dr. sc. Ana Bonetti
Izvođači: izv. prof. dr. sc. Ana Bonetti - Seminar
mr. sc. Ivana Šimić Šantić - Seminar

mr. sc. Ivana Šimić Šantić - Predavanja

izv. prof. dr. sc. Ana Bonetti - Kliničke vježbe
mr. sc. Ivana Šimić Šantić - Kliničke vježbe

izv. prof. dr. sc. Ana Bonetti - Auditorne vježbe
mr. sc. Ivana Šimić Šantić - Auditorne vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Metodičke vježbe 7
Vježbe iz stranog jezika 7
Vježbe rekreacije 7
Kliničke vježbe 7
Vježbe u praktikumu 7
Diskusijske skupine 7
Auditorne vježbe 7
Laboratorijske vježbe 7
Lektorske vježbe 7
Vježbe tjelesnog odgoja 7
Metodičke vježbe 8
Vježbe iz stranog jezika 8
Vježbe rekreacije 8
Kliničke vježbe 8
Vježbe u praktikumu 8
Diskusijske skupine 8
Auditorne vježbe 8
Laboratorijske vježbe 8
Lektorske vježbe 8
Vježbe tjelesnog odgoja 8
Seminar 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta:
Predmet daje teorijska znanja o poremećaju glasa u posebnim skupinama te praktična znanja o logopedskoj intervenciji za osobe s poremećajima glasa. Predmet studente upoznaje s, s multidimenzionalnošću procjene disfonije (s ORL i logopedskog stajališta), s osnovnim značajkama rehabilitacije poremećaja glasa, s osnovnim postupcima terapije i evaluacije njezina ishoda.

Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja):
Razlikovati obilježja poremećaja glasa u posebnim skupinama.
Prikupiti i integrirati kliničke informacije bitne za plan intervencije.
Isplanirati i provesti plan intervencije.
Povezati vlastiti stručni doprinos s doprinosom ostalih članova interdisciplinarnih timova.

Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave:
Teme predavanja:
Uvodno predavanje
Poremećaj glasa kod osoba s Parkinsonovom bolesti.
Poremećaj glasa kod osoba s bolesti štitne žlijezde.
Poremećaj glasa kod transrodnih osoba.
Poremećaj glasa kod nastavnika i odgojitelja.
Kolokvij
ORL procjena poremećaja glasa.
Logopedska procjena poremećaja glasa.
Logopedska procjena poremećaja glasa.
Terapija disfonija kod odraslih osoba.
Terapija disfonija kod odraslih osoba.
Terapija disfonija u dječjoj dobi.
Terapija disfonija u dječjoj dobi.
Kolokvij
Intenzivna ili klasična terapija glasa.

Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu:
Izrada i prezentacija seminara studentima donose ukupno 10 bodova: do 3 bodova za kvalitetu prezentacije, 2 boda za završno pitanje i 5 bodova za pismeni seminar. Od studenata se očekuje da literaturu koju planiraju konzultirati nastavniku dostave elektroničkom poštom najmanje 2 prije termina izlaganja seminara te da prezentaciju seminara (PPT) i napisani seminar dostave najmanje 7 dana prije izlaganja. Izlaganje treba planirati na način da u vremenu od najviše 15 minuta izlaganja, dok seminar treba bit napisan na 12-15 stanica (Times New Roman, font 12, prored 1.5) Literatura korištena u seminaru treba biti nova i relevantna te pravilno citirana (prema Hrvatskoj reviji za rehabilitacijska istraživanja). Budući da se seminari pripremaju timovima (do 3 studenta), njihovo bodovanje je grupno.
Tijekom semestra studenti pišu dva kolokvija, koji ukupno donose 45 bodova. Izlazak na kolokvije je obvezan. Bodovi ostvareni na kolokvijima se zbrajaju, pod uvjetom da je student na svakom kolokviju ostvario 60 % bodova.
Tijekom vježbi svaki student treba izraditi i plan terapije te napisati procjenu poremećaja glasa (nalaz) što donosi ukupno 5 bodova.
Ishodi učenja:
  1. Integrirati kliničke informacije radi planiranja i provedbe logopedske procjene.
  2. Integrirati kliničke informacije radi planiranja i provedbe logopedske intervencije.
  3. Primijeniti etička načela u logopedskom radu.
  4. Koristiti suvremene tehnologije u planiranju i provedbi logopedskog rada.
  5. Vrednovati ishode logopedske intervencije.
  6. Predlagati rješenja iz područja komunikacije, slušanja, jezika, govora i glasa te čitanja, pisanja, hranjenja i gutanja osobama unutar i izvan profesionalnog okruženja zastupajući stručno mišljenje.
  7. Primijeniti komunikacijske vještine u organizaciji i vođenju stručnoga tima.
Literatura:
  1. Exercises for Voice Therapy, , Behrman, A. Haskell, J, , 2013.
  2. Perceptivna procjena glasa, , Bonetti, A., , 2011.
  3. Cross-CulturalAdaptationandValidationoftheVoiceHandicap Index Into Croatian, , Bonetti, A., Bonetti, L., , 2013.
  4. Development andpreliminaryevaluationofthetranssexualvoicequestionnaire for male-to-femaletranssexuals. Journal ofVoice, 27(3), 312-320. doi: 10.1016/j.jvoice.2012.11.005, , Dacakis, G., Davies, S., Oates, J., Douglas, J., &Johnston, J., , 2013.
  5. Akustička procjena i samoprocjena glasa osoba s Parkinsonovom bolesti, , Pušić, M., Bonetti, A. i Vuletić., V., , 2013.
  6. Correlation of the Voice Handicap Index, , Portone, CR., Hapner, ER, McGregor, L., Otto, K., Johns, MM., , 2007.
  7. Sources of listener disagreement in voice quality assessment, , Kreiman, J., Gerratt, BR, , 2000.
1. semestar
Obavezni predmet - Redovni studij - Logopedija
Termini konzultacija:

Poremećaji glasa II