ERF
search
accessibility

Procjena osoba oštećena vida

Šifra: 131038
ECTS: 3.0
Nositelji: izv. prof. dr. sc. Sonja Alimović
Izvođači: izv. prof. dr. sc. Sonja Alimović - Metodičke vježbe
Andrea Paulik, mag. rehab. educ. - Metodičke vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Metodičke vježbe 15
Vježbe iz stranog jezika 15
Vježbe rekreacije 15
Kliničke vježbe 15
Vježbe u praktikumu 15
Diskusijske skupine 15
Auditorne vježbe 15
Laboratorijske vježbe 15
Lektorske vježbe 15
Vježbe tjelesnog odgoja 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta
Poučiti studente o najčešćim organskim uzorcima oštećenja vida i njihovoj povezanosti s funkcionalnim oštećenjem vida.
Osposobiti studente za korištenje različitih instrumenata i tehnika u procjeni osoba oštećena vida.
Osposobiti studente za izradu i provedbu programa rehabilitacije
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja)
Povezati neurobiologijske osnove razvoja i osnovne građe, razvoja i fiziologije oka s razvojem funkcionalnog vida.
Analizirati povezanost organskih oštećenja s funkcionalnim oštećenjem vida.
Zaključiti koji uzroci oštećenja vida mogu izazvati teža, a koji lakša odstupanja u vizualnom funkcioniranju.
Koristiti instrumente i tehnike u procjeni osoba oštećena vida.
Odabrati na osnovu procjene najbolju metodu rehabilitacije.
Napisati mišljenje s funkcionalne procjene.
Kreirati i provoditi program rehabilitacije
Razlikovati metode znanstvenog istraživanja
Razvijati suradnju s drugim stručnjacima, timovima, organizacijama i sustavima
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave
Vizualno funkcioniranje (vidne funkcije i funkcionalni vid, međuodnos) (ishodi: 1-3)
Postupci procjene vidnih funkcija (odabir instrumenata i materijala) (ishodi: 1-7)
Postupci procjene vidnih funkcija (odabir instrumenata i materijala) (ishodi: 4-7)
Testovi za procjenu vidnih funkcija (Lea testovi, Teller, Cardiff i drugi) (ishodi: 2-6)
Procjena funkcionalnog vida (terminologija, instrumentarij) (ishodi: 1-4 i 6-9)
Postupci i zadaci procjene oštećena vida (ishodi: 1-9)
Socijalne i komunikacijske vještine osoba oštećena vida (kao područje procjene vizualnog funkcioniranja i odabir instrumenta - SSRS, aplikacija instrumenta, analiza rezultata, preporuka za rehabilitaciju) (ishodi: 3-9)
Svakodnevne vještine osoba oštećena vida (kao područje procjene vizualnog funkcioniranjai odabir, primjena, interpretacija instrumenata) (ishodi: 3-9)
Orijentacija i kretanje (kao područje procjene vizualnog funkcioniranja) (ishodi: 3-9)
Procjena uspješnosti integracije u redovni sustav odgoja i obrazovanja (ishodi: 3-9)
Asistirajuće tehnologije (ishodi: 3-9)
Stepbystep (ishodi: 3-8)
Testovi lateralizacije (ishodi: 1-8)
Testovi za ispitivanje taktilne percepcije (ishodi: 3-8)
Ispitivanje senzoričke integracije u osoba s oštećenjem vida (ishodi: 3-8)
Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu
Završna ocjena se formira aritmetičkom sredinom ocjena kolokvija i vježbi do ocjene vrlo dobar, za ocjenu izvrstan potrebno je pristupiti usmenom ispitu. Uspješnost izrade i izvođenja seminara te stupanj aktivnosti i uključivanja u rasprave mogu utjecati na završnu ocjenu ukoliko je ona na granici između dvije.
U kolokvijima se ocjenjuje razina potrebnog znanja, pravopisna i gramatička ispravnost, a na usmenim ispitima još i sposobnost kritičkog promišljanja, komunikacijske sposobnosti te povezivanje nastavnog sadržaja kolegija sa nastavnim sadržajima drugih kolegija i životnih situacija.
Odgovori u kolokvijima trebaju biti što kraći, jasniji i moraju obuhvatiti sve segmente na koje se pitanje odnosi.
Vježbe se ocjenjuju i utječu na završnu ocjenu. Na vježbama se ocjenjuje razumijevanje i upotreba znanja stečenih na predavanjima, stupanj i kvaliteta suradnje s mentorom i ostalim stručnjacima u Centru, kvaliteta izrade mišljenja.
Ishodi učenja:
  1. Opisati elemente edukacijsko-rehabilitacijskog procesa (rano otkrivanje/probir, procjena, planiranje, provedba, evaluacija) u radu s djecom s teškoćama u razvoju i osobama s invaliditetom te osobama iz njihova životnog okruženja (obitelj, skrbnici, vršnjaci, partneri, sustanari, suradnici)
  2. Provesti, uz superviziju, edukacijsko-rehabilitacijsku procjenu razina motoričkog, senzornog, spoznajnog, emocionalnog i socijalnog funkcioniranja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom te procjenu značajki njihova životnog okruženja (obitelj, škola, vršnjaci, stanovanje, zapošljavanje, itd.).
  3. Objasniti osnovne metodološke postupke i znanstvenu utemeljenost edukacijsko-rehabilitacijskog područja
  4. Primjenjivati vještine aktivnog učenja i kritičkog mišljenja
Literatura:
  1. The assessment and rehabilitation of vision in infants,Paediatr Croat. 56, , Alimović S., , 2012.
  2. Simptomi oštećenja vida: kako prepoznati poteškoće kod djeteta, , Alimović S., , 2006.
  3. Learning Media Assessment - A ResourceGuide For Teachers, , Koenig, A.J.; Holbrook, M.C, , 1995.
  4. SocialSkills Rating System, , Gresham, F.M., Elliott, S.N., , 1990.
  5. evisionandvalidationof a test for assessingthespatialconceptualabilitiesofvisuallyimpairedchildren, , Hill, E., Hill, M., , 1980.
  6. Psychoeducationalassessmentofstudentswho are visuallyimpairedorblind, , Bradley-Johnson, S., Pro-Ed, Austin, 2014.
  7. Visualitemsintestsofintelligence for children, , Wyver, S.R., Markham, R., Hlavacek, S., , 1990.
  8. Assessmentofparenting: psychiatricandpsychologicalcontributions, , Reder, P., Lucey, C., Routledge, London, 1995.
  9. Intelligencetesting for visuallyimpaired, Journal ofVisualImpairmentandBlindness, , Van derKolk, C.J., , 1977.
3. semestar
Obavezni predmet - Redovni studij - Rehabilitacija
Termini konzultacija:

Procjena osoba oštećena vida