ERF
search
accessibility

Psihosomatika i metode kliničke procjene I

Šifra: 39514
ECTS: 3.0
Nositelji: prof. dr. sc. Renata Martinec
Izvođači: prof. dr. sc. Renata Martinec - Seminar
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Seminar 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta
Usvajanja spoznaja o međupovezanosti psihofizioloških, psihoemocionalnih i psihosocijalnih parametara u uvjetima kliničke procjene, te u uvjetima edukacijske rehabilitacije.
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja)
objasniti temeljne odrednice psihosomatskog jedinstva
objasniti način djelovanja stresnih podražaja na psihofiziološke funkcije u čovjeka
razlikovati fizičke, emocionalne, socijalne i ponašajne reakcije na stresni podraža
prepoznati osnovne kliničke slike psihosomatskih poremećaja i psihosomatskih bolesti
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave
Razvoj psihosomatike kao znanstvene discipline
Podjela stresa po intenzitetu i načinima djelovanja na organizam
Djelovanja stresnih podražaja na psihofiziološke funkcije u čovjeka
Fizičke, emocionalne, socijalne i ponašajne reakcije na stresni podražaj
Psihofizička homeostaza
Slika tijela kao odraz psihofizičkog jedinstava
Psihosomatski poremećaji i psihosomatske bolesti krvožilnog sustava
Psihosomatski poremećaji i psihosomatske bolesti probavnog sustava
Psihosomatski poremećaji i psihosomatske bolesti respiratornog sustava
Psihosomatski poremećaji i psihosomatske bolesti kožnog sustava
Starenje
Prezentacije seminara
Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu
U okviru kolegija vrednuje se i ocjenjuje:
pismeni ispit u okviru dva kolokvija (kolokviji su obavezni)
seminarski rad
prezentacija seminarskog rada
Ishodi učenja:
  1. Objasniti različite modele i programe u zajednici utemeljene edukacije i rehabilitacije za djecu s teškoćama u razvoju i osobe s invaliditetom.
  2. Objasniti osnove transdisciplinarne profesionalne suradnje i ulogu edukacijskog rehabilitatora u sustavima odgoja i obrazovanja, profesionalne rehabilitacije i zapošljavanja, socijalne skrbi i zdravstva.
  3. Procijeniti etičke izazove u struci i zastupati profesionalna i etička načela.
  4. Primjenjivati profesionalnu terminologiju u skladu sa suvremenim konceptima u području edukacijske-rehabilitacije.
Literatura:
  1. Opća psihosomatika u djece i adolescenata, , Begovac, I., Votava-Raić, A., Liječnički vjesnik, 2004.
  2. Psihosocijalni prediktori promjena u kognitivnim promjenama u kognitivnim funkcijama u starosti, Suvremena psihologija, Despot Lučanin, J., , 2010.
  3. Psihodermatologija, , Kotrulja, L., Šitum, M., Medix, 2004.
  4. Svjesnost o tijelu u dimenzijama somatopsihočkih, psihosomatskih i duhovih vidova osobnosti, , Prstačić, M., , 2002.
  5. Upalni i funkcionalni crijevni poremećaji: Somatske, psihološke i socijalne karakteristike, , Tkalčić, M., , 2009.
  6. Doživljaj slike tijela i seksualnost u adolescenata s motoričkim oštećenjima, , Laklija, M., Urbanc, K., Ljetopis, 2007.
  7. Psihijatrijski aspekti kardiovaskularnih bolesti/bolesnika, , Topić, R., Medicus, 2010.
  8. Slika tijela: pregled nekih interdisciplinarnih pristupa u edukaciji, dijagnostici, terapiji i rehabilitaciji, , Martinec, R., , 2008.
  9. Doživljaj slike tijela u kulturno-povijesnom i umjetničkom kontekstu, , Martinec, R., , 2013.
  10. Povijest psihosomatske medicine i suvremene klasifikacije, , Gregurek Rudolf,Marijana Braš, Medix, 2009.
  11. Psihologija koronarne srčane bolesti, , Žegura I., Slap.,Jastrebarsko, 2010.
  12. Psihodermatologija, , Buljan D ,Šitum M, Slap Jastrebarsko, 2008.
5. semestar
Obavezni predmet - Redovni studij - Rehabilitacija
Termini konzultacija:

Psihosomatika i metode kliničke procjene I