ERF
search
accessibility

Praktikum iz rada s obitelji

Šifra: 39352
ECTS: 3.0
Nositelji: prof. dr. sc. Ana Wagner Jakab
Izvođači: prof. dr. sc. Ana Wagner Jakab - Kliničke vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 15
Metodičke vježbe 30
Vježbe iz stranog jezika 30
Vježbe rekreacije 30
Kliničke vježbe 30
Vježbe u praktikumu 30
Diskusijske skupine 30
Auditorne vježbe 30
Laboratorijske vježbe 30
Lektorske vježbe 30
Vježbe tjelesnog odgoja 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Praktikum iz rada s obitelji

Opći podaci
Odsjek Inkluzivna edukacija i rehabilitacija 1godina diplomskog studija
Studijski program Inkluzivna edukacija i rehabilitacija
Nositelj predmeta Doc.dr.sc. Ana Wagner Jakab
Ustanova nositelja Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Suradnici na predmetu
Status predmeta izborni
Okvirni sadržaj predmeta
Sadržaj predmeta:
1. Sustavni pristup obitelji
2. Suočavanje obitelji s rođenjem djeteta s teškoćama u razvoju
3. Potrebe obitelji s djecom s teškoćama predškolske dobi
4. Potrebe obitelji s djecom s teškoćama školske i mladenačke dobi
5.Potrebe obitelji s odraslim članom s invaliditetom
6. Oblici podrške roditeljima

Student se ocjenjuje temeljem aktivnosti na nastavi te ocjene izvještaja o provedenom samostalnom zadatku i njegove obrane na usmenom ispitu.

Ciljevi predmeta:
Kompetencije znanja i vještine koje predmet razvija
Informiranje i znanje, razvijanje senzibiliteta o potrebama, izazovima i procesima obitelji koje se suočavaju s činjenicom da njihov član ima teškoće u razvoju ili invaliditet. Usvajanje znanja o različitim oblicima i spefifičnostima podrške obitelji. Usvajanje i vježbanje vještina komunikacije s obiteljima čiji član ima teškoće u razvoju ili invaliditet.
ECTS - bodovi
Broj sati Pred.: 1 Sem.: 0 Vj.: 2 Ukupno sati: 45
Način polaganja ispita usmeni ispit
Metode nastave
predavanja vježbe/seminari samostalni zadatak multimedija. internet demonstracije konzultacije
Ishodi učenja:
  1. Procijeniti čimbenike i obilježja kvalitete življenja djeca s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom te njihovih obitelji .
  2. Analyzing community support systems and models and select those that are appropriate to the individual needs of children with disabilities and persons with disabilities.
  3. Preventing the development of secondary difficulties and social exclusion of children with disabilities and persons with disabilities.
  4. Managing continuous professional and personal development.
  5. Oblikovati i primjenjivati individualizirane, znanstveno utemeljene, edukacijsko-rehabilitacijske programe i postupke u cilju unapređenja funkcionalnog razvoja (sposobnosti, znanja i vještina) i ostvarenja kvalitete življenja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom.
  6. Primjenjivati vještine timskog rada i suradnje sa stručnjacima različitih profila, s različitim organizacijama i sustavima te osobama iz životnog okruženja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom (obitelj, skrbnici, vršnjaci, partneri, sustanari, kolege, itd.).
  7. Analizirati sustave i modele podrške u zajednici i odabrati primjerene individualnim potrebama djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom.
  8. Prevenirati razvoj sekundarnih teškoća i socijalne isključenosti djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom.
  9. Upravljati kontinuiranim profesionalnim i osobnim razvojem.
  10. Assessing the factors and characteristics contributing to quality of life of children with disabilities and persons with disabilities and their families.
  11. Designing and implementing individualized, evidence based, education and rehabilitation programs and procedures to improve functional development (abilities, knowledge and skills) and quality of life of children with disabilities and persons with disabilities.
  12. Implementing teamwork and cooperation skills with experts of different profiles, different organizations and systems and persons in the living environment of children with disabilities and persons with disabilities (family, caregivers, peers, partners, roommates, colleagues, etc.).
Literatura:
  1. Obitelj u fokusu, , Janković, J., Etcetera, Zagreb, 2008.
  2. Obitelj i djeca s teškoćama, , Wagner Jakab, A, , 2014.
  3. Učenik s teškoćama između obitelji i škole, , Grupa autora, , 2014.
  4. Kako pomoći tugujućem djetetu?, , Profaca, B., Puhovski, ., , 2010.
  5. Kako reći neželjenu vijest, , Grubić, M. Ljubešić, M.i Filipović, , 2013.
  6. Married with special needs children, Praktičan i zanimljiv izvor. Osim teorija ima i praktičan dio temeljen na praksi., Marschak, L.,E., Pollock Prezant, F., Woodbine House, USA., 2007.
  7. Priručnik za rad s osobama s komunikacijskim teškoćama u redovnom odgojno obrazovnom sustavu, U priručniku je poglavlje o radu s obitelji djece s teškoćama u razvoju, Pribanić, Lj., Wagner Jakab, A., Brozović, B., Philipps Reichherzer, S., Centar za odgoj i obrazovanje Slava Raškaj, 2014.
2. semestar
Edukacijska rehabilitacija, 2. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Edukacijska rehabilitacija, 2. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Edukacijska rehabilitacija, 2. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija

4. semestar
Edukacijska rehabilitacija, 2. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Edukacijska rehabilitacija, 2. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Edukacijska rehabilitacija, 2. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Termini konzultacija:

Praktikum iz rada s obitelji