ERF
search
accessibility

Praktikum iz psihodrame

Šifra: 93830
ECTS: 4.0
Nositelji: doc. dr. sc. Damir Miholić
Izvođači: doc. dr. sc. Damir Miholić - Vježbe u praktikumu

doc. dr. sc. Damir Miholić - Seminar
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 15
Metodičke vježbe 30
Vježbe iz stranog jezika 30
Vježbe rekreacije 30
Kliničke vježbe 30
Vježbe u praktikumu 30
Diskusijske skupine 30
Auditorne vježbe 30
Laboratorijske vježbe 30
Lektorske vježbe 30
Vježbe tjelesnog odgoja 30
Seminar 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta:
- upoznavanje studenata s teorijskim okvirom i praktičnim mogućnostima drame i psihodrame kao edukacijskih, rehabilitacijskih i terapijskih metoda.

Ishodi učenja na razini predmeta:
- razumijevanje uloge grupnih procesa u psihoemocionalnom i socijalnom razvoju osobe
- razumijevanje dramskog fenomena kao antropološku kategoriju
- primjena dramskih i psihodramskih tehnika u edukacijskom, rehabilitacijskom i potporno-terapijskom radu
- planiranje i razvoj individualiziranih i grupnih programa s elementima drame i psihodrame
- vrednovanje učinaka primijenjenih programa

Sadržaj predmeta:
1. Pojedinac i grupa (započinjanje procesa oblikovanja grupe, upoznavanje članova...)
2. Dramski doživljaj kao antropološka kategorija
3. Uvod u povijest kazališta i drame
4. Fenomen uloge
5. Osnovni koncepti u psihodrami
6. Koncept spontanosti i kreativnosti u psihodrami
7. Struktura psihodramske seanse
8. Improvizirana igra uloga
9. Psihodramske tehnike
10. Dramska terapija
11. Lutka u terapiji
12. Likovni, literarni, glazbeni i plesni elementi u drami i psihodrami
13. Drama i psihodrama u edukaciji, rehabilitaciji i terapiji u različitim problemskim područjima
14. Struktura rad na kazališnoj predstavi
15. Metode kliničke procjena

Polaganje ispita
- završni usmeni ispit nakon predanog seminara, obavljenih vježbi i samostalnih i/ili grupnih zadataka.
Ishodi učenja:
  1. Oblikovati i primjenjivati individualizirane, znanstveno utemeljene, edukacijsko-rehabilitacijske programe i postupke u cilju unapređenja funkcionalnog razvoja (sposobnosti, znanja i vještina) i ostvarenja kvalitete življenja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom.
  2. Modifying/changing education and rehabilitation programs and procedures depending on the evaluation results.
  3. Implementing teamwork and cooperation skills with experts of different profiles, different organizations and systems and persons in the living environment of children with disabilities and persons with disabilities (family, caregivers, peers, partners, roommates, colleagues, etc.).
  4. Creating and advocating procedures for improvement of the social inclusion process and the development of contemporary models and community support programs for children with disabilities and persons with disabilities.
  5. Managing continuous professional and personal development.
  6. Using skills that are required for formal and independent advancement in the field of Education and Rehabilitation and related professional fields.
  7. Evaluirati učinke edukacijsko-rehabilitacijskih programa i postupaka.
  8. Modificirati/preoblikovati edukacijsko-rehabilitacijske programe i postupke s obzirom na njihove učinke.
  9. Primjenjivati vještine timskog rada i suradnje sa stručnjacima različitih profila, s različitim organizacijama i sustavima te osobama iz životnog okruženja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom (obitelj, skrbnici, vršnjaci, partneri, sustanari, kolege, itd.).
  10. Zagovarati i kreirati postupke unapređenja procesa socijalne inkluzije te razvoja suvremenih modela i programa podrške u zajednici za djecu s teškoćama u razvoju i osobe s invaliditetom.
  11. Upravljati kontinuiranim profesionalnim i osobnim razvojem.
  12. Koristiti vještine učenja potrebne za formalno i samostalno napredovanje u edukacijsko-rehabilitacijskoj struci i srodnim profesionalnim područjima
  13. Designing and implementing individualized, evidence based, education and rehabilitation programs and procedures to improve functional development (abilities, knowledge and skills) and quality of life of children with disabilities and persons with disabilities.
  14. Evaluating the effects of education and rehabilitation programs and procedures.
Literatura:
  1. Psihodrama, , Đurić, Z., Veljković, J., Tomić, M, Alinea. Zagreb, 2004.
  2. Foundations of Psychodrama, , Blatner A, New York: Springer Publishing Company (str. 1-11, 73-88), 2000.
  3. Terapijske interpretacije u psihodrami s adolescentima u školskom okruženju. Napredak 152 (1), , Mindoljević Drakulić, A, , 2011.
  4. 100+ ideja za dramu, , Scher A., Verall C, HCDO-Pili-Poslovi d.o.o. Zagreb, 2000.
  5. Igre za glumce i ne-glumce, , Boal, A, Hrvatski centar za dramski odgoj : Pili-poslovi. Zagreb, 2009.
1. semestar
Edukacijska rehabilitacija, 1. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Edukacijska rehabilitacija, 1. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Edukacijska rehabilitacija, 1. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija

3. semestar
Edukacijska rehabilitacija, 1. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Edukacijska rehabilitacija, 1. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Edukacijska rehabilitacija, 1. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Termini konzultacija:

Praktikum iz psihodrame