ERF
search
accessibility

Praksa iz odabranog kolegija

Šifra: 89948
ECTS: 4.0
Nositelji: prof. dr. sc. Anamarija Žic Ralić
Izvođači: Matea Begić Alić, mag. rehab. educ. - Auditorne vježbe
Marijana Vrankić Pavon, mag. rehab. educ. - Auditorne vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Vježbe rekreacije 50
Lektorske vježbe 50
Vježbe tjelesnog odgoja 50
Vježbe iz stranog jezika 50
Kliničke vježbe 50
Vježbe u praktikumu 50
Metodičke vježbe 50
Diskusijske skupine 50
Laboratorijske vježbe 50
Auditorne vježbe 50
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta:
Praksa iz odabranog kolegija na I godini diplomskog studija Edukacijske rehabilitacije, modul: Inkluzivna edukacija i rehabilitacija, ostvaruje se u razdoblju od 23. svibnja 2011. do 03. lipnja 2011. godine.
Praksa iz odabranog kolegija usko je vezana uz odslušane kolegije diplomskog studija. U cilju povezivanja teorijskih znanja i praktičnih vještina, te stjecanja specifičnih kompetencija, student se treba obratiti nastavniku odabranog kolegija s prijedlogom provođenja prakse.
Nakon inicijalne konzultacije s nastavnikom odabranog kolegija, student izrađuje prijedlog aktivnosti koje bi samostalno, uz superviziju mentora na praksi, izvodio/la tijekom 2 tjedna. Aktivnosti trebaju biti temeljene na znanju i iskustvu koje su stekli kroz predavanja vježbe i seminare odabranog kolegija. Student u dogovoru s nastavnikom treba odabrati mjesto provođenja prakse.
Nakon konzultacije s nastavnikom student izrađuje Plan za provedbu aktivnosti Prakse iz odabranog kolegija koji daje na potpis nastavniku, a potom ga predaje voditeljici modula Inkluzivna edukacija i rehabilitacija, doc.dr.sc. Anamariji Žic Ralić.

Važni rokovi:
- Do 08. travnja, 2011. student se u vezi Prakse iz odabranog kolegija treba obratiti nastavniku i započeti s konzultacijama za pripremu Plana za provedbu aktivnosti Prakse iz odabranog kolegija
- Do 03. svibnja, 2011. student predaje od nastavnika ovjeren Plan za provedbu aktivnosti Prakse iz odabranog kolegija doc.dr.sc. Anamariji Žic Ralić
- Na prijavljeni ispitni rok donosi potpisima ovjeren Dnevnik Prakse iz odabranog kolegija
U cilju povezivanja znanja i njihove primjene u praksi (redovni i posebni uvjeti edukacije i rehabilitacije), studenti trebaju tijekom prakse (10 radnih dana).

Očekivani ishodi učenja:
1. Tijekom prakse potrebno je upoznati organizaciju rada Ustanove. Iznimka se odnosi na studente koji su tijekom dosadašnje prakse upoznali rad ustanove. Važno je sudjelovati u različitim programima i aktivnostima Ustanove.
Cilj: upoznati organizaciju rada, upoznati promjene u organizaciji ako ih ima, upoznati edukacijsko-rehabilitacijske programe i druge aktivnosti Ustanove s posebnim osvrtom na sljedeće sadržaje:
- osnivač (državna tijela, fizičke ili pravne osobe, nevladine udruge i dr.)
- djeca, mladi, odrasli, roditelji, učitelji kao korisnici
- edukacijski i rehabilitacijski programi, akcijska istraživanja, projekti koji se provode
- rad stručnjaka u Ustanovi (rad u timu, rad zadruge i dr.)
- oblici suradnje (suradnja s roditeljima, drugim ustanovama, službama i dr.)
- sudjelovanje ustanove/udruge djece, mladih, odraslih u lokalnoj zajednici (izložbe, radionice, vršnjačke skupine i dr.)
- mogućnosti profesionalnog usavršavanja stručnjaka (unutarnje, vanjske edukacije)
- ostalo
2. Tijekom prakse važno je uključiti se u neposredni (individualni ili grupni) rad s djecom, mladima, odraslim osobama i samostalno izvoditi s nastavnikom odabranog kolegija dogovorene zadatke u skladu s Planom za provedbu aktivnosti Prakse iz odabranog kolegija.
Cilj: upoznavanje, opservacija, procjena edukacijskih i rehabilitacijskih potreba, pripremanje, izvedba raznolikih aktivnosti.
Aktivnosti (Plan za provedbu aktivnosti Prakse iz odabranog kolegija):
- aktivnosti svakodnevnog života, radno proizvodne aktivnosti, dnevne aktivnosti skupine u vrtiću
- kreativne i socijalizacijske radionice (radionice iz grupnog rada, radionice u razredu),
- suradnja s učiteljima, edukacijsko-rehabilitacijskim stručnjakom, odgajateljima, roditeljima, drugim stručnim suradnicima Ustanove tijekom aktivnosti procjene, planiranja neposrednog rada, analize ostvarenog
- podrška učitelju i učenicima u razredu (primjerice nastava hrvatskog jezika, neposredni edukacijsko-rehabilitacijski rad edukacijsko-rehabilitacijskog stručnjaka (vježbe čitanja, pisanja, slušanja, govorenja i dr.), podrška odgajatelju, podrška stručnom suradniku-rehabilitatoru
- priprema i izvedba nastavnog sata, neposrednog edukacijsko-rehabilitacijskog rada, priprema aktivnosti u vrtiću, radionica grupnog rada, kreativne/socijalizacijske radionice
- analiza primijenjenih programskih zadataka i procjena napretka djece/mladih/odraslih,
- primjena suvremene informacijske tehnologije (IT)
- druge aktivnosti predviđene programom rada Ustanove
3. Tijekom prakse inicirati razgovor s mentorom o tijeku prakse (provedba planiranih aktivnosti) te voditi dnevnik prakse.

Cilj:
zapisivanje bitnih informacija, opisivanje sadržaja i aktivnosti koje su provedene tijekom prakse te prikupljanje izvora koji podupiru provedene aktivnosti (letci, brošure, web stranica Ustanove, fotografije uz suglasnost, članci iz tiska, radovi djece, mladih, odraslih raznolikog tipa i sl. ).

Sadržaj predmeta:
Način vođenja dokumentacije tjedne prakse (odgovornost studenta):
- na prvoj stranici potrebno je napisati: naziv Fakulteta ( i adresa), naziv kolegija uz koji se veže praksa, ime nastavnika odabranog kolegija, naziv Ustanove (i adresa), ime i prezime ravnatelja ustanove (odgovorne osobe), ime i prezime mentora (i radno mjesto), ime i prezime studenta (smjer, godina studiranja, vrijeme tjedne prakse). Sve to definirano je dokumentom u prilogu.
- potrebno je dnevno zapisivati aktivnosti u koje ste bili uključeni te poduprijeti iste s prilozima (brošure, letci, slike, radovi učenika, fotografije, crteži, liste procjene, praćenja aktivnosti i dr.)
- uz vođenje dnevnih aktivnosti potrebno je osvrnuti se na osobno iskustvo u praktičnoj primjeni znanja u radu s djecom, mladima, odraslim osobama i mentorom
- dnevnik prakse ovjeriti pečatom Ustanove, potpisom ravnatelja (odgovorne osobe) i potpisom mentora (na prvoj stranici dnevnika)
- u dnevniku je poželjno zapisati primjedbe i prijedloge za unapređivanje organizacije prakse
Tijekom tjedne prakse razgovarati s mentorom o osobnom doprinosu tijekom praktične primjene znanja u radu s djecom, mladima, odraslim osobama.
Nakon završene prakse Dnevnik treba predati nastavniku odabranog kolegija na diplomskom studiju. Nakon što nastavnik svojim potpisom ovjeri da je realizacija studentske prakse provedena u skladu s postavljenim ciljem stjecanja specifičnih kompetencija, student na ispitnom roku (potrebno je prijaviti se na ispitni rok za Praksu iz odabranog kolegija) predaje dnevnik voditeljici modula Inkluzivna edukacija i rehabilitacija doc.dr.sc. Anamariji Žic Ralić, a ona u Indexu i ISVU ovjerava realizaciju obveza studenata na kolegiju Praksa iz odabranog kolegija.
Ishodi učenja:
  1. Provesti edukacijsko-rehabilitacijsku procjenu razina motoričkog, senzornog, spoznajnog, emocionalnog i socijalnog funkcioniranja djece, mladih i odraslih osoba s oštećenjima vida, s motoričkim poremećajima, s kroničnim bolestima, s intelektualnim
  2. Procijeniti čimbenike i obilježja kvalitete življenja djeca s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom te njihovih obitelji
  3. Kreirati nove oblike procjene zadovoljavanja potreba pojedinaca i skupina djece teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom
  4. Oblikovati i primjenjivati individualizirane, znanstveno utemeljene, edukacijsko-rehabilitacijske programe i postupke u cilju unapređenja funkcionalnog razvoja i ostvarenja kvalitete življenja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom
  5. Evaluirati učinke edukacijsko-rehabilitacijskih programa i postupaka
  6. Modificirati/preoblikovati edukacijsko-rehabilitacijske programe i postupke s obzirom na njihove učinke
  7. Analizirati i razvijati pretpostavke i standarde kvalitete edukacijsko-rehabilitacijske podrške
  8. Primjenjivati vještine timskog rada i suradnje sa stručnjacima različitih profila, s različitim organizacijama i sustavima te osobama iz životnog okruženja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom
  9. Analizirati sustave i modele podrške u zajednici i odabrati primjerene individualnim potrebama djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom
Literatura:
4. semestar
Obavezni predmet - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Termini konzultacija:

Praksa iz odabranog kolegija