ERF
search
accessibility

Praktikum iz metoda rehabilitacije osoba s cerebralnom paralizom i višestrukim oštećenjima

Šifra: 41437
ECTS: 3.0
Nositelji: izv. prof. dr. sc. Renata Pinjatela
Izvođači: izv. prof. dr. sc. Renata Pinjatela - Seminar

izv. prof. dr. sc. Renata Pinjatela - Auditorne vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 15
Metodičke vježbe 15
Vježbe iz stranog jezika 15
Vježbe rekreacije 15
Kliničke vježbe 15
Vježbe u praktikumu 15
Diskusijske skupine 15
Auditorne vježbe 15
Laboratorijske vježbe 15
Lektorske vježbe 15
Vježbe tjelesnog odgoja 15
Seminar 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Kolegij osposobljava studente za procjenu i koncipiranje programa za savladavanje aktivnosti svakodnevnog života osoba s cerebralnom paralizom i višestrukim teškoćama.
Ishodi učenja:
  1. Razlikovati značajke urednog razvoja djece, mladih i odraslih u odnosu na značajke razvoja djece, mladih i odraslih s oštećenjima vida, s motoričkim poremećajima, s kroničnim bolestima, s intelektualnim teškoćama, s teškoćama učenja, s deficitom pažnje i hiperaktivnim poremećajem, s poremećajima iz autističnog spektra, s višestrukim teškoćama i s drugim razvojnim i stečenim teškoćama funkcioniranja različitih uzroka (u daljnjem tekstu: djeca s teškoćama u razvoju i osobe s invaliditetom).
  2. Objasniti osnovne metodološke postupke i znanstvenu utemeljenost edukacijsko-rehabilitacijskog područja.
  3. Primjenjivati vještine aktivnog učenja i kritičkog mišljenja.
  4. Objasniti stupnjeve potreba za podrškom djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom, u skladu sa značajkama njihovog funkcioniranja .
  5. Opisati elemente edukacijsko-rehabilitacijskog procesa (rano otkrivanje/probir, procjena, planiranje, provedba, evaluacija) u radu s djecom s teškoćama u razvoju i osobama s invaliditetom te osobama iz njihova životnog okruženja (obitelj, skrbnici, vršnjaci, partneri, sustanari, suradnici)
  6. Objasniti različite modele i programe u zajednici utemeljene edukacije i rehabilitacije za djecu s teškoćama u razvoju i osobe s invaliditetom.
  7. Provesti, uz superviziju, edukacijsko-rehabilitacijsku procjenu razina motoričkog, senzornog, spoznajnog, emocionalnog i socijalnog funkcioniranja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom te procjenu značajki njihova životnog okruženja (obitelj, škola, vršnjaci, stanovanje, zapošljavanje, itd.).
  8. Provesti, uz superviziju, edukacijsko-rehabilitacijske programe i postupke u cilju unapređenja funkcionalnog razvoja (sposobnosti, znanja i vještina), zadovoljavanja individualnih potreba i ostvarenja kvalitete življenja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom.
  9. Provesti, uz superviziju, evaluaciju edukacijsko-rehabilitacijskih programa i postupaka .
  10. Objasniti osnove transdisciplinarne profesionalne suradnje i ulogu edukacijskog rehabilitatora u sustavima odgoja i obrazovanja, profesionalne rehabilitacije i zapošljavanja, socijalne skrbi i zdravstva.
  11. Procijeniti etičke izazove u struci i zastupati profesionalna i etička načela.
Literatura:
  1. Cerebralna paraliza i pridružena neurorazvojna odstupanja u djece s kortikalnom disgenezom,, , Šimić Klarić, A., Kolundžić, Z., Šimić, Ž., Đaković, I., Gotovac, N., Mejaški Bošnjak, V., PAEDIATR CROAT., 58, 2014.
  2. (2018) Habilitacija djece s cerebralnom paralizom,, , Kraguljac, D., Brenčić, M., Zibar, T., Schnurrer Luke-Vrbanić, T., medicina fluminensis, Vol. 54, No. 1, 2018.
  3. Cerebral palsy in children: Movements and postures during early infancy, dependent on preterm vs. full term birth,, , Yang , H., Einspieler, C., Shi, W., Marschik, PB., Wang, Y., Cao Y., Li H., Liao YG., Shao XM., Early Hum Dev., 88, 10, 2012.
  4. Instrumenti procjene grubih motoričkih funkcija u djece s cerebralnom paralizom., , Katušić, A., Milaščevic, D., Gagula, J., Hrvatska revija za rehabilitacijska istrazivanja,55, 1, 2019.
  5. The method of Katharina Schroth-history, principles and current development., , Weiss, H. R., Scoliosis, 6(1), 17., 2011.
  6. Neorganski poremećaji hranjenja u djece., , Niseteo, T. i sur., Paediatr Croat. 58 (1), 2014.
  7. Neurorehabilitacija robotikom u pedijatriji., , Stela Rutović i sur., Paediatr Croat. 63 (1), 2019.
  8. Snoezelen: A controlled multi-sensory stimulation therapy for children recovering from severe brain injury, , Gillian A. Hotz, Andrea Castelblanco, Isabel M. Lara, Alyssa D. Weiss, Robert Duncan, John W. Kuluz, Brain Injury, 20, 8, 879-888., 2006.
  9. An Investigation of Dyspraxia: What We Know and Why the Research Is So Far Behind., , Meachon, E., St. Anne's Academic Review (STAAR) 7, 2017.
6. semestar
Rehabilitacija, 6. semestar - Redovni studij - Rehabilitacija
Termini konzultacija:

Praktikum iz metoda rehabilitacije osoba s cerebralnom paralizom i višestrukim oštećenjima