ERF
search
accessibility

Praktikum iz kreativne terapije I

Šifra: 39515
ECTS: 3.0
Nositelji: izv. prof. dr. sc. Tomislav Breitenfeld
Izvođači: izv. prof. dr. sc. Tomislav Breitenfeld - Seminar
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Metodičke vježbe 30
Vježbe iz stranog jezika 30
Vježbe rekreacije 30
Kliničke vježbe 30
Vježbe u praktikumu 30
Diskusijske skupine 30
Auditorne vježbe 30
Laboratorijske vježbe 30
Lektorske vježbe 30
Vježbe tjelesnog odgoja 30
Seminar 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta
Neuroznanost jedna je od temeljnih medicinskih znanosti koja se bavi proučavanjem morfologije i funkcija zdravog živčanog sustava
s naglaskom na mehanizmima kojima se ostvaruje njegova uloga glavnog kontrolnog i upravljačkog sustava našeg organizma.
Kreativnost je jedinstvena i visoko cijenjena ljudska sposobnost i dar koja označava izvrsnost. U modernom vremenu globalne kompeticije
kreativnost se cijeni i njeguje ne samo u umjetnosti i znanosti već u svim domenama ljudskih djelatnosti. U modernom vremenu kreativnost se
više ne smatra misterioznim procesom moždane aktivnosti. Brzi razvoj neuroznanosti postupno daje mogućnost da se kreativnost sve više promatra u
kontekstu znanosti a sve manje misterije. Kreativna terapija koristi slike, kreativni proces i odnos bolesnika i terapeuta kao jednu od mogućnosti
refleksije o vlastitom razvoju, sposobnostima, osobnosti, interesima, strahovima i konfliktima.
Cilj nastave je usvajanje znanja o normalnoj funkciji živčanog sustava, mogućnostima i raznim formama kreativne terapije
prvenstveno svih oblika terapije glazbom, o utjecaju glazbe na mozak ali i utjecajem bolesti mozga na kreativnost. Uz terapiju glazbom usvojiti će se
i znanja o drugim formama kreativne terapije - dramom, psihodrama, plesna terapija, biblioterapija, metode opuštanja.
Naglasak je na primjeni tih oblika terapije u edukaciji i medicini kao i rehabilitaciji s naglaskom na poticanju kreativnosti u prevenciji fizičkog i mentalnog zdravlja.
Na osnovu interdisciplinarnog pristupa u proučavanju povezanosti različitih područja umjetnosti, medicine, pedagogije,
psihologije, kineziologije i drugih područja, studenti stječu potrebna znanja za koncipiranje kreativnih metoda u različitim područjima prevencije, edukacije, terapije i rehabilitacije.
Ovaj kolegij upoznaje i uči studenta i kako znanstvenim metodama pristupiti problemima iz tog područja.
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja)
Na osnovu interdisciplinarnog pristupa u proučavanju povezanosti različitih područja umjetnosti, medicine, pedagogije, psihologije,
kineziologije i drugih područja, studenti stječu potrebna znanja za koncipiranje kreativnih metoda u različitim područjima prevencije, edukacije, terapije i rehabilitacije.
Konačno studenti će moći:
objasniti osnovne moždane (posebno spoznajne) funkcije
primijeniti razne vrste kreativne terapije
razvijati različite oblike kreativne terapije
odabrati i individualno prilagoditi vrstu glazbene terapije
objasniti povezanost kreativnosti čovjeka s njegovim tjelesnim i duševnim stanjima
opisati individualne dispozicije za različite oblike edukacijskih i suportivno-terapijskih aktivnosti (opservacija, kliničke studije slučaja, medicinske i suportivne psihoterapijske metode)
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave
Građa, funkcija i evolucija mozga.
Uloga limbičkog sustava u regulaciji emocija i socijalnih interakcija.
Morfologija i funkcija mozga in vivo (neuroimaging, fMRI, PET, SPECT).
Psihologija i anatomija viših spoznajnih (kognitivnih funkcija).
Plastičnost mozga i reorganizacija moždanih funkcija.
Neurobiologija kreativnosti.
Kreativnost i mozak.
Mogućnosti i različiti oblici kreativne terapije.
Mogućnosti pojedinih vrsta kreativnih terapija u bolestima dječje dobi.
Mogućnosti kreativne terapije u liječenju odraslih.
Metodologija glazboterapije.
Mozart effect.
Specifičnosti terapije glazbom u dječjoj dobi i kod odraslih.
Poticanje kreativnosti u prevenciji fizičkog i mentalnog zdravlja.
Stvaralaštvo u znanosti i umjetnosti.
Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu
Ispitivanje, kolokviji, ocjenjivanje samostalnih seminarskih radova i eseja, završni ispit
Ishodi učenja:
  1. Razlikovati značajke urednog razvoja djece, mladih i odraslih u odnosu na značajke razvoja djece, mladih i odraslih s oštećenjima vida, s motoričkim poremećajima, s kroničnim bolestima, s intelektualnim teškoćama, s teškoćama učenja, s deficit
  2. Objasniti stupnjeve potreba za podrškom djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom, u skladu sa značajkama njihovog funkcioniranja
  3. Provesti edukacijsko-rehabilitacijsku procjenu razina motoričkog, senzornog, spoznajnog, emocionalnog i socijalnog funkcioniranja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom te procjenu značajki njihova životnog okruženja
  4. Provesti, uz superviziju, evaluaciju edukacijsko-rehabilitacijskih programa i postupaka
  5. Procijeniti etičke izazove u struci i zastupati profesionalna i etička načela
  6. Primjenjivati profesionalnu terminologiju u skladu sa suvremenim konceptima u području edukacijske rehabilitacije
  7. Primjenjivati vještine aktivnog učenja i kritičkog mišljenja
Literatura:
  1. Cerebrovascular Disorders of Baroque Composers, , T. Breitenfeld i sur., , 2010.
6. semestar
Obavezni predmet - Redovni studij - Rehabilitacija
Termini konzultacija:

Praktikum iz kreativne terapije I