ERF
search
accessibility

Prevencija internaliziranih i eksternaliziranih problema

Šifra: 81109
ECTS: 3.0
Nositelji: izv. prof. dr. sc. Josipa Mihić
izv. prof. dr. sc. Miranda Novak
Izvođači: izv. prof. dr. sc. Josipa Mihić - Auditorne vježbe
izv. prof. dr. sc. Miranda Novak - Auditorne vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Metodičke vježbe 30
Vježbe iz stranog jezika 30
Vježbe rekreacije 30
Kliničke vježbe 30
Vježbe u praktikumu 30
Diskusijske skupine 30
Auditorne vježbe 30
Laboratorijske vježbe 30
Lektorske vježbe 30
Vježbe tjelesnog odgoja 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta:
razumjeti karakteristike i osobitosti internaliziranih i eksternaliziranih problema ponašanja u planiranju učinkovitih preventivnih intervencija
Kompetencije:
Nakon odslušanog kolegija student će steći sljedeće kompetencije:
- Pokazati uvjerenje o važnosti ciljanih intervencija za internalizirane i eksternalizirane probleme u ponašanju
- Kritički ocijeniti različite pristupe u definiranju problema i poremećaja u ponašanju
- Snimiti obilježja specifičnog okruženja i procijeniti etiološke čimbenike razvoja internaliziranih i eksternaliziranih problema kod djece i mladih
- Razumjeti i argumentirati preventivne strategije namijenjene smanjivanju anksioznih simptoma
- Razumjeti i argumentirati preventivne strategije namijenjene smanjivanju depresivnih simptoma
- Razumjeti i argumentirati preventivne strategije namijenjene smanjivanju suicidalnih simptoma
- Razumjeti i argumentirati preventivne strategije namijenjene smanjivanju nasilničkog ponašanja
- Razumjeti i argumentirati preventivne strategije namijenjene smanjivanju delinkvencije
- Razumjeti i argumentirati preventivne strategije namijenjene smanjivanju pijenja i zlouporabe alkohola i psihoaktivnih tvari
- Razumjeti i argumentirati preventivne strategije namijenjene smanjivanju rizičnog seksualnog ponašanja
- Valorizirati učinke programa selektivne i indicirane prevencije pojedinog internaliziranog ili eksternaliziranog problema u ponašanju
- Kreirati specifične preventivne intervencije za internalizirane i eksternalizirane probleme na temelju epidemioloških istraživanja
- Procijeniti obilježja, kompleksnost i povezanost internaliziranih i eksternaliziranih ponašanja u planiranju preventivnih intervencija

Sadržaj i raspored rada:
Termin/datum Tema
1. 05. 3 2014. Uvodno predavanje, upoznavanje s programom kolegija, dogovori za vježbe
2. 12. 3. 2014. Etiologija razvoja internaliziranih problema/
Korištenje epidemioloških istraživanja u planiranju prevencije internaliziranih problema
3. 19. 3. 2014. Strategije prevencije anksioznih simptoma kod djece i mladih/ Vježbe
4. 26. 3. 2014. Strategije prevencije depresivnih simptoma kod djece i mladih/Vježbe
5. 02. 4. 2014. Strategije prevencije suicidalnih simptoma kod djece i mladih/Vježbe
6. 09. 4. 2014. Strategije prevencije simptoma poremećaja hranjenja/Vježbe
7. 16. 4. 2014. Gost predavač na temu internaliziranih problema u ponašanju
8. 23. 4. 2014. 1. kolokvij/Vježbe
9. 30. 4. 2014. Etiologija razvoja eksternaliziranih problema/
Korištenje epidemioloških istraživanja u planiranju prevencijeeksternaliziranih problema
10. 07. 5. 2014. Strategije prevencije nasilničkog ponašanja djece i mladih
Vježbe
11. 14. 5. 2014. Strategije prevencije delinkvencija djece i mladih
Vježbe
12. 21. 5. 2014. Strategije prevencije pijenja alkohola i zlouporabe psihoaktivnih tvari kod djece i mladih
Vježbe
13. 28. 5. 2014.
14. 04.6.2014. Gost predavač: prof.dr.sc Aleksandar Štulhofer
Strategije prevencije rizičnog seksualnog ponašanja djece i mladih
2. kolokvij / Evaluacija kolegija

Način ocjenjivanja i obaveze studenata:
- Prisustvovanje nastavi/predavanjima i vježbama je obvezno
Kroz provođenje kolegija u II. semestru akademske 2013./14. godine moguće je ostvariti ukupno 16 bodova.
- 14 bodova odnosi se na prisustvovanja predavanjima i vježbama,
- 2 boda za pisanje i predstavljanje kritičke studije
Za dobivanje potpisa i upis ocjene student mora ostvariti najmanje 14 bodova.
Ishodi učenja:
  1. Kritički ocijeniti etiološke i fenomenološke značajke specifičnih problema u ponašanju na lokalnoj, nacionalnoj i internacionalnoj razini u određenom razdoblju   
  2. Provesti na teoriji i znanstvenoj metodologiji utemeljeno istraživanje specifičnih obilježja populacije korisnika, okruženja i intervencija
  3. Procijeniti obilježja zajednice/specifičnog intervencijskog okruženja u svrhu procjene rizika za razvoj problema u ponašanju i potencijala za njihovo rješavanje korištenjem standardiziranih stručnih/znanstvenih instrumenata/postupaka
  4. Kreirati znanstveno utemeljene intervencije s pojedincima, grupama i zajednicama te instrumente za njihovu provedbu i praćenje 
  5. Razviti intervencije na principima osnaživanja pojedinaca, skupina i zajednica, socijalnog uključivanja (inkluzije) i multikulturalnosti
  6. Evaluirati procese i učinke intervencija s pojedincima, grupama i zajednicama tijekom provedbe i po završetku intervencije te rezultate koristiti za unaprjeđenje intervencija
  7. Razviti na teoriji i znanstvenoj metodologiji utemeljeno istraživanje specifičnih obilježja populacije korisnika, okruženja i intervencija
Literatura:
  1. , 1. Bašić, J., Žižak, A., Koller-Trbović, N. (2004). Prijedlog pristupa rizičnim ponašanjima i poremećajima u ponašanju djece i mladih (u) Bašić, J., Koller-Trbović, N., Uzelac, S. (ur.) (2004). Poremećaji u ponašanju: pristupi i pojmovna određenja. Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 147-156.
    2. Folnegović-Šmalc, V., Kocijan Hercigonja, D., Barac, B. (1991). Prevencija suicidalnosti. Zagreb: Hrvatski liječnički zbor i Hrvatsko društvo za kliničku psihijatriju.
    3. Kocijan Hercigonja, D., Hercigonja Novković, V. (2004). Depresija kod djece . Medicus, 13 (1), 89-93.
    4. Kuzman, M., Pejnović-Franelić, I, Pavetić-Šimetin, I. (2004). Ponašanje u vezi sa zdravljem u djece školske dobi 2001./2002. Zagreb: Hrvatski zavod za javno zdravstvo.
    5. Kuzman, M., Pejnović Franelić, I., Pavić Šimetin, I., Pejak, M. (2008). Europsko istraživanje o pušenju, alkoholu i drogama među učenicima: Izvješće za Republiku Hrvatsku i Grad Zagreb. Zagreb: Hrvatski zavod za javno zdravstvo i Grad Zagreb - Gradski ured za zdravstvo, rad, socijalnu zaštitu.
    6. Mihić, J., Bašić, J. (2008). Preventivne strategije-eksternalizirani poremećaji u ponašanju i rizična ponašanja djece i mladih. Ljetopis socijalnog rada, 15, 3, 445-471.
    7. Novak, M., Bašić, J. (2008). Internalizirani problemi kod djece i adolescenata: obilježja i mogućnosti prevencije. Ljetopis socijalnog rada. 15 (3), 473-498.
    8. Vulić-Prtorić, A. (2002). Strahovi u djetinjstvu i adolescenciji. Suvremena psihologija, 5, 2, 271-293., , , .
  2. , 1. Bašić, J., Ferić, M. (2004). Djeca i mladi u riziku - rizična ponašanja. U: Bašić, J., Koller-Trbović, N. i Uzelac, S. (ur.) Poremećaji u ponašanju: pristupi i pojmovna određenja. Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 57-72.
    2. Cummings, E.M., Davies, P.T., & Campbell, S.B. (2007). Developmental psychopathology and family process: Theory, research and clinical implications. New York: The Guilford Press. (poglavlje "Developmental psychopatology perspective on prevention and treatment", 374-417).
    3. DSM-IV (1996). Dijagnostički i statistički priručnik za duševne poremećaje, DSM-IV, Američka Psihijatrijska Udruga. Jastrebarsko: Naklada Slap.
    4. Greenberg, M., Domitrovich, C., Bumbarger, B. (1999). Preventing mental disorders in school aged children - Review of the effectiveness of prevention programs. Pennsylvania: Prevention Research Center for the Promotion of Human Development, Pennsylvania State University.
    5. Hankin, B.L., & Abela, J.R.Z. (ur) (2005). Development of psychopathology: A vulnerability-stress perspective. Thousand Oaks, CA: Sage Publications. (poglavlje "Development of behavioral problems over the life course: a vulnerability and stress perspective, 385-417.)
    6. Hudson, J.L., Kendall, Ph., Coles, M., Robin, J., & Webb, A. (2002). The other side of the coin: using intervention research in child anxiety disorders to inform developmental psychopathology. Development and psychopathology, 14, 819-841.
    7. Keresteš, G. (2005). Učiteljske procjene problematičnosti i učestalosti emocionalnih teškoća i teškoća u ponašanju kod učenika nižih razreda osnovne škole. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 42 (1), 3-15.
    8. Pregrad, J. (2007). Priručnik: Projekt za sigurno i poticajno okruženje u školama - prevencija i borba protiv nasilja među djecom. Zagreb: Ured UNICEF-a za Hrvatsku., , , .
2. semestar
Socijalna pedagogija, 2. semestar - Redovni studij - Socijalna pedagogija
Socijalna pedagogija, 2. semestar - Redovni studij - Socijalna pedagogija

4. semestar
Socijalna pedagogija, 2. semestar - Redovni studij - Socijalna pedagogija
Socijalna pedagogija, 2. semestar - Redovni studij - Socijalna pedagogija
Termini konzultacija:

Prevencija internaliziranih i eksternaliziranih problema