ERF
search
accessibility

Penološka rehabilitacija

Šifra: 79966
ECTS: 4.0
Nositelji: prof. dr. sc. Anita Jandrić Nišević
Izvođači: dr. sc. Joško Vukosav - Predavanja

prof. dr. sc. Anita Jandrić Nišević - Auditorne vježbe
dr. sc. Joško Vukosav - Auditorne vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Vježbe rekreacije 30
Vježbe u praktikumu 30
Metodičke vježbe 30
Diskusijske skupine 30
Vježbe iz stranog jezika 30
Laboratorijske vježbe 30
Auditorne vježbe 30
Lektorske vježbe 30
Kliničke vježbe 30
Vježbe tjelesnog odgoja 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta:
Nakon odslušanog kolegija studenti će moći nabrojiti i opisati osnovne pojmove u vezi penološkog tretmana te objasniti i usporediti rezultate metaanaliza na području penološke rehabilitacije.
Osim toga, bit će u stanju nabrojati i usporediti najdjelotvornije metode koje su pokazale učinkovitost u tretmanu počinitelja kaznenih djela te razumjeti i objasniti specifične principe uspješnog postavljanja programa u zatvorski sustav Republike Hrvatske.

Sadržaj i raspored rada:
Termin Tema
1. termin Uvod u kolegij, način izvođenja/procjenjivanja studenskog rada
2. termin Razjašnjavanje osnovnih pojmova u vezi penološkog tretmana
Principi kreiranja programa tretmana u zatvorskom sustavu: osnovni elementi programa
3. termin Vježbe: kreiranje strukturiranih programa tretmana za posebne skupine počinitelja u zatvorskom sustavu
4. termin Rezultati metaanaliza na području penološke rehabilitacije:
- principi djelotvornih programa tretmana
- procjena djelotvornosti programa tretmana
- učinkoviti programi: Reasoning & Rehabilitation Program, Prevencija Relapsa, Trening socijalnih vještina
5. termin Rezultati metaanaliza na području penološke rehabilitacije:
- glavni nedostaci penoloških programa tretmana
- neuspješni programi tretmana
6. termin Vježbe: rad u grupama - analiza naučenog gradiva (metaanalize) kroz predložak s problemskim pitanjima; diskusija
7. termin Kolokvij
8. termin Film: Paklena naranča; strukturirana diskusija o filmu na temelju dobivenog predloška s pitanjima za diskusiju
9. termin Značenje i implikacije integriteta programa - definicije, faktori o kojima ovisi integritet, opasnosti za integritet tretmana
10. termin Posebni programi tretmana u zatvorskom sustavu Republike Htvatske
11. termin Modeli u penološkoj rehabilitaciji: Model kriminogenih rizika i potreba/ Model kvalitetnog življenja
12. termin Problematika motivacije osuđenika na promjenu
13. termin Utvrđivanje gradiva/diskusija o pojedinim pitanjima/evaluacija
14. termin Kolokvij

Način ocjenjivanja i vrednovanje studenata:
Završna ocjena formirat će se temeljem rezultata na 2 kolokvija koja će se pisati u semestru.
Ukoliko student neće biti zadovoljan ocjenom može pristupiti pismenom dijelu ispita u vrijeme redovnih ispitnih rokova.
Ishodi učenja:
  1. Kritički ocijeniti etiološke i fenomenološke značajke specifičnih problema u ponašanju na lokalnoj, nacionalnoj i internacionalnoj razini u određenom razdoblju   
  2. Razvijati nove i prilagoditi postojeće modele participacije korisnika u svim procesima koji ih se tiču, osim kad je to zakonski ograničeno
  3. Procijeniti obilježja i intervencijske potrebe korisnika primjenjujući suvremene, znanstveno i klinički utemeljene, instrumente/ procedure 
  4. Procijeniti obilježja zajednice/specifičnog intervencijskog okruženja u svrhu procjene rizika za razvoj problema u ponašanju i potencijala za njihovo rješavanje korištenjem standardiziranih stručnih/znanstvenih instrumenata/postupaka
  5.  Kritički ocijeniti ulogu i značaj istraživanja o obilježjima i učincima specifičnih intervencija za razvoj novih, na dokazima utemeljenih intervencija ili za unapređenje postojećih
  6. Kreirati znanstveno utemeljene intervencije s pojedincima, grupama i zajednicama te instrumente za njihovu provedbu i praćenje 
  7. Razviti intervencije na principima osnaživanja pojedinaca, skupina i zajednica, socijalnog uključivanja (inkluzije) i multikulturalnosti
Literatura:
  1. , 1. Interna skripta
    2. Mikšaj-Todorović, Lj. Buđanovac, A. (2001): Analiza razlika u percepciji tretmana između osuđenika iz zatvorene i otvorenih/poluotvorenih kaznenih ustanova. U: Mejovšek, M. (ur.): Prema modelu intervencija u kaznenim zavodima, Edukacijsko rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, 93-114.
    3. Buđanovac, A., Vukosav, Ž. (2001): Relacije agresivnosti i percepcije tretmana. U: Mejovšek, M. (ur.): Prema modelu intervencija u kaznenim zavodima, Edukacijsko rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, 73-92.
    4. Mikšaj-Todorović, Lj., Buđanovac, A. (2001): Prijedlog modela institucionalnog tretmana utemeljen na instrumentu LSI-R. U: Mejovšek, M. (ur.): Prema modelu intervencija u kaznenim zavodima, Edukacijsko rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, 51-58.
    5. Buđanovac, A., Lj. Mikšaj-Todorović, Ž. Brgles (1998): Rehabilitacijski programi u institucijama u hrvatskoj penološkoj teoriji i praksi. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 34, 1, 13-22.
    6. Mikšaj-Todorović, Lj. A. Buđanovac, (1999): Socijalno pedagoški programi: uvjet za komunikaciju između struke i javnosti. Kriminologija i socijalna integracija, 1999, 7, 1 (tematski broj), 57-64.
    7. Mikšaj-Todorović, Lj., A. Buđanovac, R. Tatalović (2001): The treatment of offenders with drink problems in penal institutions of the Republic of Croatia. Alcoholism, 27, 1, 53-66.
    8. Mikšaj-Todorović, Lj., Buđanovac, A., (2003): Evaluation of institutional and postpenal treatment of the convicted addicts. Alcoholism, 39, 1, 21-33
    9. Buđanovac, A., Jandrić, A. (2002): Stavovi konzumenata o nekim aspektima problematike droga i prevenciji u odnosu na učestalost korištenja i vrste droga. Kriminologija i socijalna integracija, 10, 2, 175-190
    10. Maloić, S., Jandrić, A. (2006): Zatvor kao izbor - paradoksalna istina. Kriminologija i socijalna integracija, 15, 2, 79-92, , , .
  2. , 1. McGuire, J. (ed.)(1995): What works: Reducing reoffending. John Wiley and Sons, New York.
    2. McGuire, J. (ed.)(2002): Offender rehabilitation and treatment: Effective programmes and policies to reduce re-offending. Wiley seriees in forensic clinical psychology, John Wiley and Sons, Chichester.
    3. Hollin, C. (ed.) (2001): Handbook od offeder assessment and treatment. John Wiley and Sons, Chichester.
    4. Brand-Koolen, M.J.M (ed.) (1987): Studies on the Dutch prison system. Kugler publications, Amsterdam.
    5. Haas, K.C., Alpert, G.P. (1999): The dilemmas of Corrections: contemporary Readings. Waveland Press Inc. Prospect Heights, Illinois.
    6. Andrews, DA., Bonta, JL, Hoge, RD. (1990): Classification for effective rehabilitation: Rediscovering psychology. Criminal Justice and Behavior, 17, 19-52, , , .
1. semestar
Obvezni predmeti Socijalna pedagogija: Odrasli, 1. semestar - Redovni studij - Socijalna pedagogija
Obavezni predmet - Redovni studij - Socijalna pedagogija

3. semestar
Obvezni predmeti Socijalna pedagogija: Odrasli, 1. semestar - Redovni studij - Socijalna pedagogija
Termini konzultacija:

Penološka rehabilitacija