ERF
search
accessibility

Penološka psihologija II

Šifra: 44492
ECTS: 3.0
Nositelji: izv. prof. dr. sc. Martina Lotar Rihtarić
Izvođači: izv. prof. dr. sc. Martina Lotar Rihtarić - Seminar
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Seminar 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi kolegija
Nakon odslušanog kolegija student će moći:
prepoznati, razumjeti i razlikovati poremećaje ličnosti zatvorenika
razumjeti načine promjene ponašanja
usporediti različite terapijske pristupe promjeni ponašanja
razumjeti strukturu stavova i njihovu mogućnost promjene


Teme: Obilježja ličnosti zatvorenika, Poremećaji ličnosti, Psihopatija, Udruživanje zatvorenika u grupe (gangovi) i njihovi vođe, Teorije učenja, Tehnike promjene ponašanja, Primjena tehnika promjene ponašanja s počiniteljima kaznenih djela , Stavovi (definiranje, mjerenje stavova), Odnos stavova i ponašanja, Kognitivna disonanca, Evaluacija penološkog tretmana

Način ocjenjivanja:
Redovitim dolaskom na nastavu (do 2 izostanka) te izlaganjem seminarskog rada studenti/ce stječu pravo na potpis.
Tijekom semestra studenti/ce sakupljaju bodove na sljedeći način:
20 bodova - seminarski rad
70 bodova - kolokviji/pismeni ispit

Izlaganje seminarskog rada:
Tijekom semestra student treba u grupi izraditi prezentaciju svog seminarskog rada i izložiti ga pred kolegama. Izrada prezentacije i izlaganje seminarskog rada je obavezno, a student bez ispunjavanja te obaveze ne može pristupiti završnom ispitu, niti dobiti konačnu ocjenu iako je položio oba kolokvija. Izlaganjem seminarskog rada student može sakupiti maksimalno 20 bodova.

Kolokviji:
Tijekom semestra student/ica izlazi na dva kolokvija od kojih svaki nosi po 35 bodova. Za prolaz na kolokvijima student/ica mora sakupiti 60% bodova (21 bod). Ukoliko student/ica ne izađe na jedan od kolokvija ili ne zadovolji (manje od 21), treba izaći na završni ispit. Studenti/ce koji/e izađu i zadovolje na oba kolokvija ne moraju izlaziti na završni ispit, već im bodovi prikupljeni na kolokvijima ulaze u bodove za konačnu ocjenu. Kolokvijima ili završnim ispitom student može sakupiti do 70 bodova. Ukoliko student/ica nije zadovoljan/na konačnom ocjenom, može usmenim odgovaranjem pokušati popraviti ocjenu.

Bodovi ostvareni kroz različite aktivnosti se zbrajaju te se na temelju toga formira konačna ocjena na sljedeći način:
81-90 = Izvrstan (5)
72-80 = Vrlo dobar (4)
63-71 = Dobar (3)
54-62 = Dovoljan (2)

Obaveze studenata:
Student/ica je obavezan/na prisustvovati nastavi (maksimalno 2 izostanka), pažljivo pratiti nastavu i druge kolege dok govore te aktivno sudjelovati u izvršavanju pojedinačnih i grupnih zadataka. Obaveza studenta/ice je izložiti seminarski rad u predviđenom terminu.

Konzultacije: srijedom 10.00-11.00
Ishodi učenja:
  1. Sintetizirati etiologije problema u ponašanju
  2. Zastupati najbolje interese ciljane populacije
  3. Komunicirati informacije, ideje i njihova rješenja stručnoj i općoj javnosti na pisani ili usmeni način koristeći stručnu terminologiju
  4. Odabrati relevantne izvore informacija s ciljem poticanja vlastitog profesionalnog razvoja odnosno cjeloživotnog učenja
  5. Analizirati obilježja osoba s problemima u ponašanju
  6. Analizirati cijeli kontinuum socijalnopedagoških intervencija za opću i specifične populacije
  7. Procijeniti obilježja intervencijskog okruženja u svrhu učinkovite provedbe intervencija
  8. Primijeniti socijalnopedagoške intervencije u skladu s postojećim uputama, planovima i strategijama stručnog postupanja
  9. Napisati socijalnopedagoško mišljenje i nalaz o provedenim intervencijama
  10. Usporediti učinke različitih socijalnopedagoških intervencija s pojedincima i skupinama pojedinaca iz populacije osoba s problemima u ponašanju
Literatura:
  1. Socijalna psihologija, , Aronson, E., Wilson, T.D. i Akert, R.M., Jastrebarsko: Naklada Slap, 2005.
  2. Psihopat Emocije i mozak, , Blair, J., Mitchell, D. i Blair, K., , 2009.
  3. Povezanost kognitivnih i konativnih karakteristika osuđenih osoba i adaptacije na penološki tretman, , Mejovšek, M., , 1992.
  4. Psychology in Prisons, , Towl, G.J. i Crighton, D.A., , 2008.
  5. Teorija i praksa psihološkog savjetovanja i psihoterapije, , Corey, G., , 2004.
  6. Psihologija abnormalnog doživljavanja i ponašanja, , Davison, G.C., i Neale, J.M., Jastrebarsko: Naklada Slap, 1999.
  7. Criminological and Forensic Psychology, , Gavin, H., , 2013.
  8. Kognitivno-bihevioralna terapija za psihijatrijske probleme, , Hawton, K., Salkovskis, P.M., Kirk, J. i Clark, D.M., Jastrebarsko: Naklada Slap, 2008.
  9. Prema modelu intervencija u kaznenim zavodima, , Mejovšek, M., Zagreb, 2001.
6. semestar
Obavezni predmet - Redovni studij - Socijalna pedagogija
Termini konzultacija:

Penološka psihologija II