ERF
search
accessibility

Penološka psihologija I

Šifra: 44491
ECTS: 3.0
Nositelji: izv. prof. dr. sc. Martina Lotar Rihtarić
Izvođači: izv. prof. dr. sc. Martina Lotar Rihtarić - Seminar
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Seminar 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Kolegij: Penološka psihologija I
Studij: preddiplomski studij socijalne pedagogije
Semestar: V.
Nositelj kolegija: izv.prof.dr.sc. Martina Lotar Rihtarić

Status kolegija: obavezni
Preduvjeti za upis: nema
Broj sati: P2, S1, V0
ECTS bodovi: 3

ISHODI PREDMETA
Nakon odslušanog kolegija student/ica će moći:
analizirati doživljaj stresa pomoću različitih teorija i modela stresa
navesti uzroke adaptacijskih poteškoća zatvorenika
predložiti načine nošenja sa stresom i prevencije sagorijevanja osoblja u
penalnim ustanovama
navesti efekte pozitivne psihosocijalne klime u kaznionici
prepoznati uzroke nasilja u kaznionici
razlikovati modele za objašnjenje nasilja u kaznionici

NAČIN OCJENJIVANJA
Tijekom semestra studenti sakupljaju bodove na sljedeći način:
5 bodova - izlaganje seminarskog rada
25 bodova - usmeni ispit

Seminarski rad
Nakon odslušanih predavanja studenti trebaju individualno izložiti seminarski rad. Izlaganje seminarskog rada je obavezno i student bez izloženog seminarskog rada ne može dobiti potpis niti konačnu ocjenu. Izlaganjem seminarskog rada student može sakupiti maksimalno 5 bodova.

Ispit
Završni ispit je usmeni i njime student može sakupiti do 25 bodova. Pitanja u ispitu proizlaze iz predavanja i obavezne literature. Dakle, nije dovoljno učiti samo prezentacije! Bodovi prikupljeni na usmenom ispitu i izlaganjem seminarskog rada se zbrajaju te se na temelju toga formira konačna ocjena na sljedeći način:
27-30 = Izvrstan (5)
24-26 = Vrlo dobar (4)
21-23 = Dobar (3)
18-20 = Dovoljan (2)
Ishodi učenja:
  1. Sintetizirati etiologije problema u ponašanju
  2. Poticati i održavati kvalitetne odnose u stručnim timovima
  3. Komunicirati informacije, ideje i njihova rješenja stručnoj i općoj javnosti na pisani ili usmeni način koristeći stručnu terminologiju
  4. Odabrati relevantne izvore informacija s ciljem poticanja vlastitog profesionalnog razvoja odnosno cjeloživotnog učenja
  5. Analizirati obilježja osoba s problemima u ponašanju
  6. Primijeniti socijalnopedagoške intervencije u skladu s postojećim uputama, planovima i strategijama stručnog postupanja
  7. Napisati socijalnopedagoško mišljenje i nalaz o provedenim intervencijama
  8. Usporediti učinke različitih socijalnopedagoških intervencija s pojedincima i skupinama pojedinaca iz populacije osoba s problemima u ponašanju
Literatura:
  1. Uvod u penološku psihologiju, Poglavlja: 1-4, Milko Mejovšek, Naklada Slap, 2002.
  2. Psychology in Prisons, 11. poglavlje: Suicide, Attempted Suicide and Self-Injury (185-201 str.), David A. Crighton i Graham J. Towl, BPS Blackwell, 2008.
  3. Nasilje u penalnim ustanovama, , Irma Kovčo Vukadin, Hrvatski ljetopis za kazneno pravo i praksu, 17 (1), 2010.
  4. Burnout: 35 years of researach and practice, , Wilmar B. Schaufeli, Michael P. Leiter i Christina Maslach, Career Development International, 14 (3), 2009.
  5. Psihologija abnormalnog doživljavanja i ponašanja (šesto izdanje), , Gerald C. Davison i John M. Neale, Naklada Slap, 1999.
  6. Prison violence. The dynamics of conflict, fear and power, , Kimmett Edgar, Ian O'Donnell i Carol Martin, Willan, 2003.
  7. Stres, procjena i suočavanje, , Richard S. Lazarus i Susan Folkman, Naklada Slap, 2004.
5. semestar
Obavezni predmet - Redovni studij - Socijalna pedagogija
Termini konzultacija:

Penološka psihologija I