ERF
search
accessibility

Poremećaji čitanja i pisanja II

Šifra: 130791
ECTS: 4.0
Nositelji: prof. dr. sc. Mirjana Lenček
Izvođači: Marija Jozipović, mag. logoped. - Seminar

Marija Jozipović, mag. logoped. - Kliničke vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Metodičke vježbe 15
Vježbe iz stranog jezika 15
Vježbe rekreacije 15
Kliničke vježbe 15
Vježbe u praktikumu 15
Diskusijske skupine 15
Auditorne vježbe 15
Laboratorijske vježbe 15
Lektorske vježbe 15
Vježbe tjelesnog odgoja 15
Seminar 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta:
Cilj je predmeta osigurati znanja i vještine potrebne za razumijevanje obilježja čitanja i pisanja u svrhu procjene disleksije/disgrafije, posebno u adolescentskoj i odrasloj dobi i to s obzirom na osobitosti ovih fenomena u hrvatskom.
Poseban je naglasak na studentskom upoznavanju razina pisanja i procesa uključenih u pisanje,komponenti za vrednovanje pisanja, osobitosti disgrafije kao zasebnog fenomena,osobitosti postupka procjene kod sumnje na disgrafiju.

Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja):
Nakon odslušanog i položenog predmeta (na temelju ishoda učenja) studenti će moći:
usporediti i razlikovati uredan razvoj vještina čitanja i pisanja od odstupanja kodsvih dobnih skupina, posebno kod adolescenata i kod odraslih osoba
odrediti i primijeniti mjerne instrumente i zadatke za procjenuvještina čitanja i pisanja kao i onih koji ukazuju na probleme u jezičnoj obradi, posebno kod odraslih osoba;
organizirati i provesti procjenu (dijagnostiku) i napisati nalaz i mišljenje u domeni vezanoj uz čitanje i pisanje, odnosno uz disleksiju i disgrafiju;
predložiti prilagodbe u procesu odgoja i obrazovanja srednješkolsko i visoko obrazovanje, u slučajevima procijenjene disleksije/disgrafije;
interpretirati rezultate procjene u domeni sprječavanja mogućih posljedicavezanih uz učenje, akademsko napredovanje i ponašanje;
odrediti mogućnosti i prednosti korištenja informacijske i komunikacijske tehnologije u intervencijskom postupku, posebno kod slučajeva disgrafije;
prikupiti informacije za vrednovanje pomaka u intervenciji;
supervizirati provođenje intervencije;
povezati vlastite aktivnosti s aktivnostima ostalih osoba uključenih u odgoj i obrazovanje ili rad osoba s disleksijom/disgrafijom sa svrhom doprinosa interdisciplinarnom radu i timskom pristupu;
planirati i izvesti stručni projekt u području rizika za teškoće čitanja i pisanja, o teškoćama čitanja i pisanja, disleksiji/disgrafiji.

Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave:
Disleksija kod odraslih: obilježja
Informacijska i komunikacijska tehnologija i disleksija
Samopodrška, samozastupanje i samoprihvaćanje
Zapošljavanje osoba s disleksijom
Na svim oblicima nastave bilježi se prisutnost.

Ocjenjivanje i vrednovanje:
Studenti koji izostanu više od dozvoljenog ne mogu ostvariti pravo na potpis.
Završni ispit uključuje provjeru osnovnih znanja (osnovni pojmovi, temeljna zaključivanja) i provjeru onih znanja koja se temelje na osnovnima, a koja uključuju i poznavanje i razumijevanje pročitane literature te rješavanje problema temeljem ovih spoznaja.
Ishodi učenja:
  1. Integrirati kliničke informacije radi planiranja i provedbe logopedske procjene.
  2. Integrirati kliničke informacije radi planiranja i provedbe logopedske intervencije.
  3. Primijeniti etička načela u logopedskom radu.
  4. Koristiti suvremene tehnologije u planiranju i provedbi logopedskog rada.
  5. Vrednovati ishode logopedske intervencije.
  6. Predlagati rješenja iz područja komunikacije, slušanja, jezika, govora i glasa te čitanja, pisanja, hranjenja i gutanja osobama unutar i izvan profesionalnog okruženja zastupajući stručno mišljenje.
  7. Primijeniti komunikacijske vještine u organizaciji i vođenju stručnoga tima.
  8. Predložiti prilagodbe u procesu odgoja i obrazovanja i sudjelovati u izradi redovnog programa s individualiziranim, prilagođenim i posebnim pristupom kod djece s teškoćama učenja različite etiologije.
Literatura:
  1. Dopunska literatura, Aro, M., Wimmer, H. (2003): Learning to read: English incomparison to six more regularorthographies. Applied Psycholinguistics, 24, 619-634.
    Christie, J. F. (2008). TheScientificallyBasedReading Research Approach to EarlyLiteracyInstruction. In: Justice, L. M.; Vukelich (eds) AchievingExcellenceinPreschoolLiteracyInstruction. TheGuilford Press. 25-41.
    Fletcher, J. M.; Lyon, G. R.; Fuchs, L. S.; Barnes (2007). LearningDisabilities. Chapter 9: WrittenExpressionDisabilities. 236-260.
    Ghelani, K.; Sidhu, R.; Jain, U.; Tannock, R. (2004) ReadingComprehensionandReadingRealtedAbilitiesinAdolescentswithReadingDisabilitiesandAttention-Deficit/HyperactivityDisorder. Dyslexia. Vol. 10 (4). 364-384
    Ramus, F.; Szenkovits, G. (2007). Runninghead: Whatphonological deficit? Quarterly Journal ofExperimentalPsychology.
    Rathvon, N. (2004). EarlyReadingAssessment. Chapter 1:Critical IssuesinEarlyReadingAssessment. TheGuilford Press. 11-30.
    Stanovich, K. (2000). Progress inUnderstandingReading. Part VI: DiscrepancyDefinitionsofReadingDisability. TheGuilford Press. 323-361.
    Reid, G. (2003). Dyslexia. A Practicioner'sHandbook. Chapter 13: MultilingualismandDyslexia. 287-303, , , .
2. semestar
Obavezni predmet - Redovni studij - Logopedija
Termini konzultacija:

Poremećaji čitanja i pisanja II