ERF
search
accessibility

Poučavanje Brailleovog pisma

Šifra: 116596
ECTS: 6.0
Nositelji: prof. dr. sc. Tina Runjić
Izvođači: pred. Vlatka Anić - Seminar
prof. dr. sc. Tina Runjić - Seminar

pred. Vlatka Anić - Predavanja

pred. Vlatka Anić - Kliničke vježbe
prof. dr. sc. Tina Runjić - Kliničke vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 15
Metodičke vježbe 30
Vježbe iz stranog jezika 30
Vježbe rekreacije 30
Kliničke vježbe 30
Vježbe u praktikumu 30
Diskusijske skupine 30
Auditorne vježbe 30
Laboratorijske vježbe 30
Lektorske vježbe 30
Vježbe tjelesnog odgoja 30
Seminar 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta:
Stjecanje znanja i vještina za primjenu različitih metodičkih pristupa u učenju Braillevog pisma.

Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja):
Objasniti teorijsku pozadinu i praktične modele rada u procesu opismenjavanja slijepe djece.
Razlikovati različite metodičke pristupe u nastavi čitanja i pisanja Braillevog pisma.
Primijeniti različite vrste metodičkih pristupa u cilju usvajanja vještina čitanja i pisanja slijepe djece i kasnije oslijepjelih osoba.
Preporučiti metode i postupke poučavanja koje osiguravaju visoku razinu učenja i koje će učiniti interesantnim proces učenja čitanja i pisanja slijepim osobama.
Primijeniti različita pomagala u procesu opismenjavanja slijepih osoba.

Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave:
Razvoj rane pismenosti kod slijepe djece (2P)
Uloga roditelja pri učenju Braillevog pisma (1P)
Kreativnost i igra u učenju Braillevog pisma (1P + 30V)
Funkcionalni pristup u učenju Braillevog pisma (2P)
Funkcionalni pristup u učenju Braillevog pisma kod učenika s višestrukim teškoćama (2P)
Teškoće i greške u čitanju i pisanju Braillevog pisma (1P)
Uloga novih tehnologija u poučevanju Braillevog pisma (2P)
Poučavanje kasnije oslijepjelih osoba (2P)
Uloga motivacije u učenju Braillevog pisma (1P)
Braillev kratkopis (1P).

Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu:
Tijekom nastave studenti će dobivati zadatke za samostalni i grupni rad, čije će se odrađivanje redovito provjeravati i vrednovati.
Uredno ispunjene sve obaveze (napisan i prezentiran seminarski rad te izvršeni svi zadaci u okviru vježbi) uvjet su pristupanju pismenom ispitu.
Ishodi učenja:
  1. Provesti edukacijsko-rehabilitacijsku procjenu razina motoričkog, senzornog, spoznajnog, emocionalnog i socijalnog funkcioniranja djece, mladih i odraslih osoba s oštećenjima vida, s motoričkim poremećajima, s kroničnim bolestima, s intelektualnim teškoćama, s teškoćama učenja, s deficitom pažnje i hiperaktivnim poremećajem, s poremećajima iz autističnog spektra , s višestrukim teškoćama i s drugim razvojnim i stečenim teškoćama funkcioniranja različitih uzroka (u daljnjem tekstu: djeca s teškoćama u razv
  2. Kritički prosuđivati ostvarivanje prava i preuzimanje odgovornosti svih dionika u sustavima koji razvijaju modele i pružaju skrb i podršku djeci s teškoćama u razvoju i osobama s invaliditetom
  3. Zagovarati i kreirati postupke unapređenja procesa socijalne inkluzije te razvoja suvremenih modela i programa podrške u zajednici za djecu s teškoćama u razvoju i osobe s invaliditetom
  4. Procijeniti čimbenike i obilježja kvalitete življenja djeca s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom te njihovih obitelji
  5. Kreirati nove oblike procjene zadovoljavanja potreba pojedinaca i skupina djece teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom
  6. Oblikovati i primjenjivati individualizirane, znanstveno utemeljene, edukacijsko-rehabilitacijske programe i postupke u cilju unapređenja funkcionalnog razvoja (sposobnosti, znanja i vještina) i ostvarenja kvalitete življenja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom
  7. Evaluirati učinke edukacijsko-rehabilitacijskih programa i postupaka
  8. Modificirati/preoblikovati edukacijsko-rehabilitacijske programe i postupke s obzirom na njihove učinke
  9. Analizirati i razvijati pretpostavke i standarde kvalitete edukacijsko-rehabilitacijske podrške
  10. Primjenjivati vještine timskog rada i suradnje sa stručnjacima različitih profila, s različitim organizacijama i sustavima te osobama iz životnog okruženja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom (obitelj, skrbnici, vršnjaci, partneri, sustanari, kolege, itd.)
  11. Analizirati sustave i modele podrške u zajednici i odabrati primjerene individualnim potrebama djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom
Literatura:
  1. Instructional Strategies for Braille Literacy, , Wormsley, D.P., D'Andrea, F.M., , 1997.
  2. Beginning with Braille. Firsthand Experiences with a Balanced Approach to Literacy, AFB Press, , Swenson, A.M., , 1999.
  3. Braille Literacy. A Functional Approach, , Wormsley, D.P., , 2003.
  4. Foundations of Braille Literacy, , Rex, E.J.; Koenig, A.J.; Wormsley, D.P.; Baker, R.L., , 1995.
  5. Čitanje i pisanje Brajevog pisma, , Jablan, B., , 2010.
  6. Motorne i taktilne funkcije kod slepe dece, , Jablan, B., , 2007.
  7. In support of specialized programs for blind and visually impaired children: The impact of vision loss on learning. Journal of Visual Imairment and Blindness, , Hatlen, P., Curry, S., , 1987.
  8. Guidelines and games for teaching efficient Braille reading, , Olson, M.R., , 1981.
  9. : Can't finish the story? Teaching Braille to infants. The British Journal of Visual Imapirment, , Stone, J., , 1988.
  10. Motorne i taktilne funkcije kod slepe dece, , Jablan, B., , 2007.
3. semestar
Obvezni predmeti - Edukacijska rehabilitacija (INK i VID), 3. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Obvezni predmeti - Edukacijska rehabilitacija (VID i ART), 3. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Obavezni predmet - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Termini konzultacija:

Poučavanje Brailleovog pisma