ERF
search
accessibility

Pravni aspekti socijalnopedagoških intervencija

Šifra: 32676
ECTS: 4.0
Nositelji: izv. prof. dr. sc. Dora Dodig Hundrić
prof. dr. sc. Neven Ricijaš
Izvođači: dr. sc. Sabina Mandić - Predavanja
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta
Kolegij se bavi pravnim položajem djece, maloljetnika i mlađih punoljetnih osoba reguliranim konvencijama, zakonima i drugim pravnim aktima u Republici Hrvatskoj, koji predstavljaju pravnu osnovu za socijalnopedagoške intervencije bilo prema djeci i mladima, bilo prema njihovim obiteljima ili drugim subjektima u njihovom socijalnom okruženju. Kolegij razvija kompetencije poznavanja zakonskih propisa i njihove primjene u različitim oblicima i na različitim razinama socijalnopedagoških intervencija.
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja)
Moći definirati i opisati nacionalni zakonodavni okvir u odnosu na populaciju i intervencije te temeljne međunarodne propise o ljudskim pravima.
Moći demonstrirati poznavanje postupka odabira najprikladnijeg stručnog postupka za različite pojedince ili skupine.
Demonstrirati poznavanje i razumijevanje zakonskih propisa u podlozi intervencija za specifične populacije.
Smjestiti intervencijske potrebe korisnika (pojedinaca, grupa) unutar postojećeg zakonskog okvira.
Analizirati zakonske tekstove koji reguliraju pravni položaj djece, maloljetnika i mlađih punoljetnih osoba u RH, te analizirati primjere iz prakse u kontekstu zakonske regulative.
Demonstrirati poznavanje postupka odabira najprikladnijeg stručnog postupka (definiranog zakonodavnim okvirom) za različite pojedince ili skupine.
Demonstrirati poznavanje obilježja pojedinaca ili skupina iz populacije (definiranih zakonima u smislu korisnika različitih intervencija).
Demonstrirati poznavanje stručnog rječnika, s naglaskom na pravnu terminologiju važnu u odnosu na populaciju korisnika socijalnopedagoških intervencija, te u odnosu na kontinuum tih intervencija.
Povezati potrebe populacije i ciljeve (zakonom definiranih) intervencija s djelatnošću nadležnih institucija i resora, te demonstrirati poznavanje djelatnosti tih institucija i resora.
Prihvaćati stav da intervencijska okruženja svih razina otvorenosti/zatvorenosti trebaju osigurati uvažavanje korisnika intervencija i njihovu sigurnost.
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave
03.03.2015. Uvod u kolegij i podjela tema
10.03.2015. Intervencijski spektar, Opća prevencija, Ustav RH;
17.03.2015. Zakonski i podzakonski akti u sustavu odgoja i obrazovanja
24.03.2015. Prava djece i pravosuđe prilagođeno djeci (Konvencija o pravima djeteta; Smjernice za pravosuđe prilagođeno djeci)
31.03.2015. Pravni okvir djelovanja socijalnog pedagoga u sustavu socijalne skrbi I. (Zakon o socijalnoj skrbi opće odredbe, vrste pomoći, korisnici)
07.04.2015. Pravni okvir djelovanja socijalnog pedagoga u sustavu socijalne skrbi II. (Zakon o socijalnoj skrbi i Pravilnik o minimalnim uvjetima za pružanje socijalnih usluga)
14.04.2015. Obiteljski zakon
21.04.2015. Pravni temelji skrbi izvan vlastite obitelji (Zakon o socijalnoj skrbi i obiteljski zakon)
28.04.2015. 1. kolokvij
05.05.2014. Gost predavač Matea Babić, prof.
12.05.2015. Prekršajnopravni i kaznenopravni aspekt zaštite od nasilja u obitelji
19.05.2015. Kaznenopravni položaj maloljetnih i mlađih punoljetnih osoba I. (Zakon o sudovima za mladež uvodno)
26.05.2015. Kaznenopravni položaj maloljetnih i mlađih punoljetnih osoba II. (Zakon o sudovima za mladež sankcije prema maloljetnicima)
02.06.2015. Pravni položaj maloljetnika u prekršajnom pravu (Zakon o prekršajima odredbe o maloljetnicima)
09.06.2015. 2. Kolokvij
Nastavni sadržaj biti će obrađen kroz predavanja, te samostalne zadatke studenata.
Samostalni zadaci bit će definirani ovisno o temi, a studenti će ih obavljati grupno.
Uz to, od metoda će se na nastavi koristiti grupni rad, rad u paru, rad na problemskom zadatku, proučavanje literature, rasprave, analiza slučaja.
Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu
Ispit se polaže pismeno. Student ima mogućnost polagati ispit preko 2 kolokvija koji će biti organizirani tijekom godine
(na početku godine definirat će se datumi kolokvija).
Ukoliko student položi oba kolokvija, konačna ocjena unosi se u indeks kao prosječna ocjena kolokvija.
Ukoliko student ne položi jedan od kolokvija, dužan je izaći na cjeloviti pismeni ispit. Izlazak na kolokvij nije obavezan.
Kolokviji se sastoje od 5 opisnih pitanja, a kumulativni ispit od 10 pitanja. Svako pitanje donosi maksimalno dva boda.
Preduvjet za ispravljanje i vrednovanje pitanja na kolokviju odnosno ispitu su točno odgovorena 2 kvalifikacijska pitanja na kolokviju odnosno 3 na cjelovitom ispitu.
Ishodi učenja:
  1. Sintetizirati etiologije problema u ponašanju
  2. Zastupati najbolje interese ciljane populacije
  3. Poticati i održavati kvalitetne odnose u stručnim timovima
  4. Komunicirati informacije, ideje i njihova rješenja stručnoj i općoj javnosti na pisani ili usmeni način koristeći stručnu terminologiju
  5. Odabrati relevantne izvore informacija s ciljem poticanja vlastitog profesionalnog razvoja odnosno cjeloživotnog učenja
  6. Analizirati obilježja osoba s problemima u ponašanju
  7. Analizirati cijeli kontinuum socijalnopedagoških intervencija za opću i specifične populacije
  8. Procijeniti obilježja intervencijskog okruženja u svrhu učinkovite provedbe intervencija
  9. Primijeniti socijalnopedagoške intervencije u skladu s postojećim uputama, planovima i strategijama stručnog postupanja
  10. Napisati socijalnopedagoško mišljenje i nalaz o provedenim intervencijama
  11. Usporediti učinke različitih socijalnopedagoških intervencija s pojedincima i skupinama pojedinaca iz populacije osoba s problemima u ponašanju
  12. Djelovati u skladu s etičkim principima i suvremenim standardima struke
Literatura:
  1. Pravni aspekti socijalnopedagoških intervencija, , Poldrugač, Z., , .
  2. Konvencija o pravima djeteta, , , , .
  3. Obiteljski zakon, , , nn, .
  4. Zakon o socijalnoj skrbi, , , nn, .
  5. Zakon o sudovima za mladež, , , nn, .
  6. Zakon o suzbijanju zlouporabe opojnih droga, , , nn, .
  7. Priručnik za stručnjake i donositelje odluka o pravosudnim pitanjima koja uključuju djecu žrtve i svjedoke kaznenih djela. Serija priručnika iz kaznenog prava, , , , .
  8. Smjernice Vijeća Europe o pravosuđu prilagođenom djeci, , , , 2013.
4. semestar
Obavezni predmet - Redovni studij - Socijalna pedagogija
Termini konzultacija:

Pravni aspekti socijalnopedagoških intervencija