ERF
search
accessibility

Osobno usmjereno planiranje podrške II

Šifra: 130746
ECTS: 5.0
Nositelji: prof. dr. sc. Daniela Bratković
Izvođači: prof. dr. sc. Daniela Bratković - Kliničke vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Metodičke vježbe 30
Vježbe iz stranog jezika 30
Vježbe rekreacije 30
Kliničke vježbe 30
Vježbe u praktikumu 30
Diskusijske skupine 30
Auditorne vježbe 30
Laboratorijske vježbe 30
Lektorske vježbe 30
Vježbe tjelesnog odgoja 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta:
Upoznati studente kako će odabrati nove metode za obradu podataka, temeljem relevantne literature, u području edukacijske rehabilitacije
Sposobnost prikupljanja i priređivanja podataka za statističku obradu
Stjecanje znanja i kompetencija studenata za samostalan rad i timsku suradnju u području razvoja kvalitete podrške u zajednici, procjene potreba za podrškom, kreiranja, primjene i evaluacije osobno usmjerenih programa podrške za osobe s intelektualnim teškoćama u tranzicijskom razdoblju i odrasloj dobi.

Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja):
Nakon odslušanog kolegija student će moći:
Argumentirati polazišta i ciljeve osobno usmjerenog planiranja podrške za osobe s IT
Usporediti i analizirati različite modele i alate osobno usmjerenog planiranja podrške
Odabrati i primjeniti primjerene načine procjene te definirati očekivane ishode osobno usmjerenog plana podrške
Opisati strategiju suradnje s osobama iz prirodnog i profesionalnog kruga podrške osoba s IT u kreiranju, primjeni i evaluaciji osobno usmjerene podrške
Argumentirati značaj primjene koncepta kvalitete življenja u oblikovanju i vrednovanju poželjnih ishoda osobno usmjerenih programa podrške
Poznavati neke kvantitativne i kvalitativne pristupe procjeni kvalitete življenja osoba s IT te kvalitete pružene podrške
Kompetentno zastupati prava osoba s IT na osobno-usmjerenu podršku te sudjelovati u strategijama razvoja sustava skrbi i podrške na tom području

Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave:
Nastava se izvodi tjedno (2P+2V). Predavanja i vježbe se održavaju četvrtkom u 9.30 - 12.30 sati, s time da se dio vježbi izvodi na fakultetu, a dio u vježbaonicama izvan fakulteta.
Teme predavanja po terminima:
datum
tema
15.10.2015.
Uvod u predmet, način izvođenja/procjenjivanja studenskog rada
Dogovor rasporeda i upute za realizaciju vježbi
22.10.2015.
Dimenzije i indikatori kvalitete življenja osoba s intelektualnim teškoćama
29.10.2015.
Uloga koncepta kvalitete življenja u oblikovanju i vrednovanju kvalitete podrške
5.11.2015.
Procjena objektivnih obilježja i subjektivnog doživljaja kvalitete življenja osoba s intelektualnim teškoćama
12.11.2015.
Značajke osobno usmjerenog planiranja podrške u tranzicijskom razdoblju i odrasloj dobi osoba s intelektualnim teškoćama
19.11.2015.
Značajke osobno vođenog planiranja podrške u tranzicijskom razdoblju i odrasloj dobi osoba s intelektualnim teškoćama
26.11.2015.
Modeli i alati osobno usmjerenog planiranja podrške
3.12.2015.
Uloge i aktivnosti facilitatora te osoba iz prirodnog i profesionalnog kruga podrške
10.12.2015.
Osobno usmjerena procjena i planiranje podrške: primjer 1. odabranog modela
17.12.2015.
Osobno usmjerena procjena i planiranje podrške: primjer 2. odabranog modela
7.01.2015.
Provedba i evaluacija osobno usmjerenih programa podrške
14.01.2015.
Reflektiranje
Evaluacija predmeta
21.01.2015.
Završni pismeni kolokvij

Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu:
Pravo na potpis i pravo izlaska na završni pismeni kolokvij imaju studenti koji su redovito prisustvovali nastavi (moguće je izostati najviše 2 puta s predavanja u semestru).
Ishodi učenja:
  1. Provesti edukacijsko-rehabilitacijsku procjenu razina motoričkog, senzornog, spoznajnog, emocionalnog i socijalnog funkcioniranja djece, mladih i odraslih osoba s oštećenjima vida, s motoričkim poremećajima, s kroničnim bolestima, s intelektualnim teškoćama, s teškoćama učenja, s deficitom pažnje i hiperaktivnim poremećajem, s poremećajima iz spektra autizma, s višestrukim teškoćama i s drugim razvojnim i stečenim teškoćama funkcioniranja različitih uzroka
  2. Analizirati sustave i modele podrške u zajednici i odabrati primjerene individualnim potrebama djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom.
  3. Kritički prosuđivati ostvarivanje prava i preuzimanje odgovornosti svih dionika u sustavima koji razvijaju modele i pružaju skrb i podršku djeci s teškoćama u razvoju i osobama s invaliditetom.
  4. Zagovarati i kreirati postupke unapređenja procesa socijalne inkluzije te razvoja suvremenih modela i programa podrške u zajednici za djecu s teškoćama u razvoju i osobe s invaliditetom.
  5. Prevenirati razvoj sekundarnih teškoća i socijalne isključenosti djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom.
  6. Planirati i provoditi znanstvena istraživanja temeljena na poštivanju etičkog kodeksa i načela društvene korisnosti rezultata istraživanja.
  7. Kreirati nova rješenja i protokole povezane s profesionalno-etičkim izazovima struke.
  8. Protumačiti stručnoj i široj javnosti znanstveno utemeljene informacije o edukacijsko-rehabilitacijskom procesu, odnosno sustavima podrške za djecu s teškoćama u razvoju i osobe s invaliditetom.
  9. Procijeniti čimbenike i obilježja kvalitete življenja djeca s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom te njihovih obitelji.
  10. Kreirati nove oblike procjene zadovoljavanja potreba pojedinaca i skupina djece teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom.
  11. Oblikovati i primjenjivati individualizirane, znanstveno utemeljene, edukacijsko-rehabilitacijske programe i postupke u cilju unapređenja funkcionalnog razvoja (sposobnosti, znanja i vještina) i ostvarenja kvalitete življenja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom.
  12. Evaluirati učinke edukacijsko-rehabilitacijskih programa i postupaka.
  13. Modificirati/preoblikovati edukacijsko-rehabilitacijske programe i postupke s obzirom na njihove učinke.
  14. Supervizirati prvostupnike edukacijske rehabilitacije tijekom provedbe edukacijsko-rehabilitacijske procjene te primjene edukacijsko-rehabilitacijskih programa i postupaka.
  15. Analizirati i razvijati pretpostavke i standarde kvalitete edukacijsko-rehabilitacijske podrške.
  16. Primjenjivati vještine timskog rada i suradnje sa stručnjacima različitih profila, s različitim organizacijama i sustavima te osobama iz životnog okruženja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom (obitelj, skrbnici, vršnjaci, partneri, sustanari, kolege, itd.).
Literatura:
  1. Komparativna analiza skrbi za osobe s težom mentalnom retardacijom u Republici Hrvatskoj, , Alfirev, M., , 2008.
  2. Neki pokazatelji subjektivnog doživljaja kvalitete življenja odraslih osoba s mentalnom retardacijom smještenih u domu za samostalno stanovanje, , Bilić, M., Bratković, D., , 2004.
  3. Kvaliteta podrške u programu stanovanja u zajednici, , Bratković, D., Bilić, M., , 2006.
  4. Mogućnost vršenja izbora u svakidašnjem životu osoba s mentalnom retardacijom, , Bratković, D., Bilić, M., Nikolić, B., , 2003.
  5. Čimbenici kvalitete življenja osoba s intelektualnim teškoćama, , Bratković, D.,, , 2006.
  6. ): Uloga koncepta kvalitete življenja u oblikovanju i vrednovanju eduakcijsko-rehabilitacijske podrške za osobe s intelektualnim i drugim razvojnim teškoćama, , Bratković, D. Pintarić-Mlinar, , 2011.
  7. Osobno usmjereno planiranje, , Rozman, B., , 2013.
  8. Kvaliteta življenja osoba s umjerenom i težom mentalnom retardacijom u obiteljskim i institucionalnim uvjetima života, , Bratković, D., , 2002.
  9. Person centred planning, , Broussine, E., , 2002.
  10. Person-Centered Planning, , Holburn, S., Vietze, P.M., , 2002.
  11. Osobno usmjeren pristup pri individualnom planiranju za osobe s intelektualnim teškoćama u institucijskim uvjetima, , Lesički, J., , 2011.
  12. Primjena koncepta kvalitete življenja u procesu osobno usmjerenog planiranja podrške pomoću modela MAPS/MAPA, , Svetec, M., , 2014.
  13. The origins of Person Centered Planing: A Community of Practice Perspective, , j Obrien, NY, 2000.
3. semestar
Obvezni predmeti - Edukacijska rehabilitacija (INK i ART), 3. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Obvezni predmeti - Edukacijska rehabilitacija (INK i VID), 3. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Obavezni predmet - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Termini konzultacija:

Osobno usmjereno planiranje podrške II