ERF
search
accessibility

Oštećenja sluha

Šifra: 39414
ECTS: 6.0
Nositelji: prof. dr. sc. Sandra Bradarić-Jončić
Izvođači: prof. dr. sc. Sandra Bradarić-Jončić - Seminar
Tomislav Radošević, mag. logoped. - Seminar

Tomislav Radošević, mag. logoped. - Predavanja
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 45
Seminar 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta
Razumijevanje i prepoznavanje posljedica oštećenja sluha na različitim područjima razvoja osobnosti djeteta oštećena sluha,
u funkciji boljeg razumijevanja postupaka i načela edukacije i rehabilitacije te djece. Uvodi studente u područje surdologije,
pružajući uvid u komunikacijske, psihološke, sociološke i edukacijsko-rehabilitacijske aspekte oštećenja sluha.
Prikazima relevantnih publikacija s područja oštećenja sluha, potkrijepit će se, proširiti i produbiti spoznaje koje su studenti stekli na predavanjima.
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja)
Nakon odslušanog i položenog ispita iz ovog predmeta student će moći:
prepoznati različite vrste oštećenja sluha s obzirom na stupanj, vrijeme nastanka, lokaciju, etiologiju oštećenja te vrstu audiogramske krivulje;
opisati i obrazložiti obilježja govorno-jezičnog razvoja u gluhe djece s klasičnim slušnim pomagalima i kohlearnim implantatima te u nagluhe djece;
objasniti ulogu vizualne percepcije govora u komunikaciji osoba oštećena sluha, procese jezične obrade te subjektivne i objektivne čimbenike o kojima ona ovisi
objasniti razliku između različitih oblika manualne komunikacije; objasniti kulturološki model gluhoće i navesti rezultate lingvističkih,
neurolingvističkih, psiholingvističkih i edukacijsko-rehabilitacijskih istraživanja koja su doprinjela prepoznavanju znakovnih jezika kao prirodnih jezika
navesti i objasniti značajke spoznajnog, emocionalnog i socijalnog razvoja te motoričkih sposobnosti djece oštećena sluha
opisati i obrazložiti značajke različitih pristupa u edukaciji i rehabilitaciji gluhe djece.
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave
Predavanja:
Anatomija uha i fiziologija slušanja, Karakterističke akustičkog podražaja, Kapacitet uha čovjeka
Klasifikacije oštećenja sluha I
Klasifikacije oštećenja sluha II
Govorno-jezični razvoj djece oštećena sluha
Čitanje govora s lica i usta I
Čitanje govora s lica i usta II
Manualni oblici komunikacije I
Manualni oblici komunikacije II
Manualni oblici komunikacije III
Kultura Gluhih
Percepcija, motoričke sposobnosti osoba oštećena sluha
Inteligencija, mišljenje i pamćenje osoba oštećena sluha
Emocionalni razvoj djece oštećena sluha
Socijalni razvoj djece oštećena sluha
Edukacija i rehabilitacija djece oštećena sluha
Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu
Studenti polažu dva pismena kolokvija. Završna ocjena je aritmetička sredina ocjena kolokvija.
S kolokvija student smije izostati jedino zbog opravdanih razloga (bolest i sl.).
U tom slučaju taj dio gradiva polaže na usmenom ispiti. Student može za višu ocjenu polagati usmeno čitavo gradivo.
Ishodi učenja:
  1. Objasniti anatomsko-fiziološke temelje slušanja, glasa, govora, hranjenja i gutanja.
  2. Opisati osnovne razvojne procese koji su u podlozi ljudskog ponašanja
  3. Opisati djelovanje rizičnih čimbenika za nastanak odstupanja u slušanju, komunikaciji, jeziku, glasu, govoru, čitanju, pisanju, hranjenju i gutanju.
  4. Opisati složene komunikacijske potrebe kod osoba s intelektualnim teškoćama, osoba s poremećajem iz autističnog spektra i osoba s motoričkim poremećajima, senzoričkim poremećajima i poremećajima u ponašanju.
  5. Objasniti načela rane intervencije.
  6. Objasniti etička načela u logopedskom radu.
  7. Objasniti osobitosti nastavnog procesa u poučavanju djece s teškoćama u slušanju, komunikaciji, jeziku, govoru, čitanju, pisanju i računanju.
  8. Tumačiti obilježja kulture Gluhih.
  9. Primijeniti oblik manualne komunikacije sukladno komunikacijskoj situaciji te individualnim komunikacijskim, slušnim i jezično-govornim obilježjima osobe.
  10. Razviti temeljne komunikacijske vještine, suradnju i timski rad
Literatura:
  1. Manualni oblici komunikacije osoba oštećena sluha, , Bradarić-Jončić, S, , 2000.
  2. Izgovor glasova u gluhih srednjoškolaca, , Bradarić-Jončić, S. i D. Blaži, , 2002.
  3. Nove alternative edukacije gluhe djece u Hrvatskoj, Nove alternative edukacije gluhe djece u Hrvatskoj, Bradarić-Jončić, S., , 2005.
  4. Djeca oštećena sluha u redovnoj osnovnoj školi. Školski vjesnik, časopis za pedagoška i školska pitanja, , Bradarić-Jončić, S, , 2005.
  5. Usvojenost padeženog sustava u djece s oštećenjem sluha, , Pribanić, Lj., , 1991.
  6. Jezični razvoj djece oštećena sluha (rječnik i gramatika). Logopedija, , Pribanić, Lj., , 1995.
  7. 110 godina zemaljskog zavoda za gluhonijeme, , Radovančić, B., , 1995.
4. semestar
Obavezni predmet - Redovni studij - Logopedija
Termini konzultacija:
  • Tomislav Radošević, mag. logoped.:

    Uz prethodnu najavu i dogovor e-mailom.

    Lokacija: soba 28, 1. kat

Oštećenja sluha