ERF
search
accessibility

Osnove socijalne pedagogije

Šifra: 80015
ECTS: 4.0
Nositelji: izv. prof. dr. sc. Dora Dodig Hundrić
prof. dr. sc. Neven Ricijaš
Izvođači: izv. prof. dr. sc. Dora Dodig Hundrić - Seminar
dr. sc. Sabina Mandić - Seminar
prof. dr. sc. Neven Ricijaš - Seminar

dr. sc. Sabina Mandić - Predavanja
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Seminar 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta
Razvijanje temeljnih kompetencija o socijalnoj pedagogiji kao znanstvenoj i stručnoj disciplini.
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4-10 ishoda učenja)
Moći opisati socijalnu pedagogiju kao znanstvenu disciplinu, te povijesni kontekst razvoja socijalne pedagogije kao znanstvene discipline u Republici Hrvatskoj,
te opisati socijalnu pedagogiju u različitim europskim zemljama.
Moći demonstrirati razumijevanje teorijske utemeljenosti socijalne pedagogije.
Moći opisati vrijednosna ishodišta socijalne pedagogije.
Moći demonstrirati poznavanje osnovnih obilježja populacije korisnika socijalnopedagoških intervencija.
Moći demonstrirati razumijevanje bio-psiho-socijalno-pedagoškog pristupa problemima u ponašanju.
Moći kritički se osvrnuti na reakciju šire društvene zajednice u odnosu na osobe s problemima u ponašanju, te u odnosu na različite aktualne teme važne u kontekstu socijalne pedagogije.
Moći demonstrirati poznavanje osnovne stručne terminologije.
Moću sudjelovati u konstruktivnom profesionalnom dijalogu (unutar svoje generacije).
Moći odabrati relevantne izvore informacija s ciljem argumentiranja vlastitih osobnih i profesionalnih stavova i uvjerenja.
Moći demonstrirati razumijevanje da se različite znanstvene i stručne discipline bave pitanjima problema u ponašanju.
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave
Sadržaj kolegija prema terminima:
Uvodno predavanje, upoznavanje sadržaja kolegija i načina rada
Povijesni razvoj socijalne pedagogije 1.
Povijesni razvoj socijalne pedagogije 2.
Suvremena socijalna pedagogija
Ponašanje i problemi u ponašanju - terminološka pitanja i pojmovna određenja 1.
Ponašanje i problemi u ponašanju - terminološka pitanja i pojmovna određenja 2.
Predmet socijalne pedagogije
KOLOKVIJ 1.
Socijalna pedagogija kao znanstvena disciplina
Odnos socijalne pedagogije i srodnih znanstvenih disciplina
Profesionalni identitet i kompetencije socijalnih pedagoga
Vrijednosne komponente socijalne pedagogije
Socijalna pedagogija u svijetu
Temelji, moći i granice socijalnopedagoških intervencija
KOLOKVIJ 2
Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu
Pismena provjera znanja temelji se na ukupnom zbroju bodova iz dva kolokvija tijekom semestra,
ili pisanjem cjelovitog pismenog ispita. Svaki kolokvij donosi najviše 30 bodova, odnosno cjelovit ispit donosi najviše 60 bodova.
Izlazak na kolokvij nije obavezan.
Preduvjet za ispravljanje i vrednovanje kolokvija, odnosno ispita, su točno odgovorena 3 kvalifikacijska pitanja na kolokviju odnosno 6 na cjelovitom ispitu.

Uspješno obavljeni grupni zadaci preduvjet su za dobivanje potpisa i pristupanje pismenom ispitu. Studenti su dužni, po obavljenom zadatku, nastavniku dostaviti ispunjeni Individualni protokol pripreme za debatu (svaki student šalje zasebno), te Timski protokol pripreme za debatu (jedan protokol po skupini).
Ishodi učenja:
  1. Sintetizirati etiologije problema u ponašanju
  2. Poticati i održavati kvalitetne odnose u stručnim timovima
  3. Odabrati relevantne izvore informacija s ciljem poticanja vlastitog profesionalnog razvoja odnosno cjeloživotnog učenja
  4. Analizirati obilježja osoba s problemima u ponašanju
  5. Analizirati cijeli kontinuum socijalnopedagoških intervencija za opću i specifične populacije
  6. Procijeniti obilježja intervencijskog okruženja u svrhu učinkovite provedbe intervencija
  7. Usporediti učinke različitih socijalnopedagoških intervencija s pojedincima i skupinama pojedinaca iz populacije osoba s problemima ponašanja
  8. Razlikovati područja profesionalnog djelovanja različitih struka u okviru timskog rada s osobama s problemima u ponašanju
  9. Djelovati u skladu s etičkim principima i suvremenim standardima struke
Literatura:
  1. Osnove socijalne pedagogije, , Bouillet, D., Uzelac, S., Zagreb: Školska knjiga, 2007.
  2. Standardi za terminologiju, definiciju, kriterije i način praćenja pojave poremećaja u ponašanju djece i mladih, , Koller-Trbović, N., Žižak, A., Jeđud Borić, I., Zagreb, 2011.
  3. Etički kodeks socijalnih pedagoga, , Žižak, A., ur., Zagreb, 2005.
  4. Pojam i tipologija društvenih devijacija: sociološka perspektiva, , Šućur, Z., , 2004.
  5. Profesionalne kompetencije socijalnih pedagoga, , Dodig, D., Ricijaš, N., ERF, 2011.
  6. Kvaliteta života mladih: odgovornost zajednice i/ili obitelji, , Bouillet, D., Zagreb: Institut za društvena istraživanja u Zagrebu i Zagrebačka županija, 2006.
  7. Socijalna politika: (ne)primjeren odgovor zajednice na potrebe mladih, , Bouillet, D., , 2006.
  8. Primjena međunarodnih standarda i preporuka u djelovanju hrvatskog društva prema djeci i mladima s poremećajima u ponašanju, Ljetopis Studijskog centra socijalnog rada, , Bouillet, D., , 2005.
  9. Kriminologija i socijalna integracija, tematski broj: Profesionalni identitet socijalnih pedagoga, , , , .
  10. Socialna pedagogika: izabrani koncepti stroke, , Sande, M. i sur., Ljubljana, 2006.
  11. Standardi u radu s djecom i mladima s poremećajima u ponašanju, , Bouillet, D., Žižak, A., , 2008.
  12. Vrijednosni, znanstveni i teorijski temelji socijalnopedagoških intervencija, , Uzelac, S., Bouillet, D., , 2007.
1. semestar
Obavezni predmet - Redovni studij - Socijalna pedagogija
Termini konzultacija:

Osnove socijalne pedagogije