ERF
search
accessibility

Osnove konfliktologije

Šifra: 32388
ECTS: 3.0
Nositelji: izv. prof. dr. sc. Anja Mirosavljević
Izvođači: izv. prof. dr. sc. Anja Mirosavljević - Auditorne vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 15
Metodičke vježbe 30
Vježbe iz stranog jezika 30
Vježbe rekreacije 30
Kliničke vježbe 30
Vježbe u praktikumu 30
Diskusijske skupine 30
Auditorne vježbe 30
Laboratorijske vježbe 30
Lektorske vježbe 30
Vježbe tjelesnog odgoja 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
CILJEVI PREDMETA:
Studenti će nakon odslušanog kolegija i položenog ispita usvojiti znanja o sukobima, strategijama, odnosno metodama rješavanja sukoba te usvojiti osnovne kompetencije za provedbu procesa pregovaranja i medijacije.

ISHODI UČENJA NA RAZINI PREDMETA:
Nakon odslušanog predmeta i položenog ispita studenti će moći:
Analizirati teorije u podlozi sukoba i povezati ih s vrstom i prirodom sukoba kao i mogućim intervencijama za rješavanje sukoba
Analizirati sukob u odnosu na njegove elemente i konceptualne okvire za odabir metode rješavanja sukoba
Usporediti različite stilove rješavanja sukoba
Usporediti osnovne modele rješavanja sukoba
Povezati komunikacijske vještine s vještinama rješavanja sukoba
Demonstrirati osnovne korake procesa pregovaranja i medijacije
Prezentirati način rješavanja sukoba na konkretnom primjeru
SADRŽAJ
Termin Sadržaj Vrsta aktivnosti poučavanja
Tjedan 1 Uvodno predavanje; definicije sukoba, vrste, razine i komponente sukoba Interaktivno predavanje i vježbe (mapiranje i analiza sukoba)
Tjedan 2 Definicije rješavanja sukoba
Faze eskalacije sukoba
Uloge u rješavanju sukoba
Teorijski kontekst rješavanja sukoba Interaktivno predavanje i vježbe (analiza teorija u podlozi sukoba, određivanje vrste i prirode sukoba te mogućih intervencija za rješavanje)
Tjedan 3 Refleksivni praktičar i rješavanje sukoba (emocije, vrijednosti, komunikacijske vještine)
Stilovi rješavanja sukoba Interaktivno predavanje i vježbe (analiza vlastitih strategija rješavanja sukoba, skala procjene komunikacijskih vještina, vježbanje/demonstracija komunikacijskih vještina)
Tjedan 4 Pregovaranje- definicije i pristupi pregovaranju, tijek pregovaranja Interaktivno predavanje i vježbe (Lista za pripremu pregovaranja- analiza sukoba i konceptualni okvir za odabir intervencije)
Tjedan 5 Pregovaranje- vježbe kroz igru uloga na konkretnom primjeru Igra uloga na konkretnom primjeru
Tjedan 6 Medijacija, definicije, pretpostavke, vrste, tijek i faze procesa Interaktivno predavanje i vježbe (dileme, vrijednosti i uspjeh medijacije; Lista za pripremu i provedbu medijacije)
Tjedan 7 Specifičnosti posredovanja/medijacije u socijalnoj pedagogiji (izvansudska nagodba, obiteljsko posredovanje, posredovanje u procesu rastave braka, školska medijacija) Interaktivno predavanje
Tjedan 8 Medijacija vježbe kroz igru uloga i primjer Igra uloga na konkretnom primjeru
Tjedan 9 Facilitacija grupe kao model rješavanja sukoba, pristupi facilitaciji, izazovi grupnih procesa Interaktivno predavanje i vježbe (Lista za pripremu grupne facilitacije;
Procjena grupnog konflikta i analiza pristupa facilitatora)
Tjedan 10 Rad na konkretnom slučaju (medijacija i grupna facilitacija) Vježbe
Tjedan 11 Obiteljska konferencija Interaktivno predavanje i vježbe (Analiza sukoba i primjena obiteljske konferencije)
Tjedan 12 Radni zadatak Vježbe na konkretnom primjeru
Tjedan 13 Gošća predavačica- specifičnosti obiteljske medijacije (prof.dr.sc. Sladović Franz) Interaktivno predavanje i vježbe
Tjedan 14 Gošća predavačica- specifičnosti školske medijacije (Ana Karlović, prof. psiholog) Interaktivno predavanje i vježbe
Tjedan 15 Kviz znanja, priprema za ispit, tema po izboru studenata; Evaluacija kolegija Interaktivno predavanje

Važne napomene:
Navedeni sadržaj predmeta po tjednima služi kao okvir nastave. Naime, sadržaj predmeta može varirati od navedenog okvira s ciljem zadovoljavanja potreba specifične grupe studenata.
Točni termini gošća predavačica bit će dogovoreni naknadno, nakon početka nastave o čemu će studenti biti obavješteni na vrijeme.
Na predmetu ćemo kombinirati teoriju rješavanja sukoba s iskustvenim učenjem o gore navedenim temama. Diskusije, samo-refleksija, vježbe i zadaci u manjim grupama, studije slučaja i sl. omogućit će studentima da povežu rješavanje sukoba s vlastitim iskustvom i osobnim učenjem.

OCJENJIVANJE I VREDNOVANJE RADA STUDENATA TIJEKOM NASTAVE I NA ZAVRŠNOM ISPITU

Studenti su dužni izvršiti dogovorene domaće zadatke s nastavnikom. Za svaki neizvršeni domaći zadatak, studentu se od pismenog ispita oduzima 0,5 bod.
Pismeni ispit nosi maksimalno 18 bodova te se sastoji od ukupno 9 pitanja. Pitanja su: točno/netočno, upari pojmove, esejska (opiši, pojasni, obrazloži, pokaži na primjeru).

Način bodovanje studentskih obveza:
Izvršene sve domaće zadaće/on-line zadaci maksimalno 2 boda
Pismena provjera znanja maksimalno 18 bodova
Ukupno 20 bodova

Odnos bodova i ocjena:
20,19 izvrstan
18,17 vrlo dobar
16,15,14 dobar
13,12 dovoljan
Manje od 11 nedovoljan
Ishodi učenja:
  1. Sintetizirati etiologije problema u ponašanju.
  2. Zastupati najbolje interese ciljane populacije.
  3. Komunicirati informacije, ideje i njihova rješenja stručnoj i općoj javnosti na pisani ili usmeni način koristeći stručnu terminologiju.
  4. Odabrati relevantne izvore informacija s ciljem poticanja vlastitog profesionalnog razvoja odnosno cjeloživotnog učenja.
  5. Analizirati obilježja osoba s problemima u ponašanju.
  6. Procijeniti obilježja intervencijskog okruženja u svrhu učinkovite provedbe intervencija.
  7. Primijeniti socijalnopedagoške intervencije u skladu s postojećim uputama, planovima i strategijama stručnog postupanja.
  8. Napisati socijalnopedagoško mišljenje i nalaz o provedenim intervencijama.
  9. Djelovati u skladu s etičkim principima i suvremenim standardima struke.
Literatura:
  1. Vršnjačka medijacija- priručnik za roditelje i nastavnike. Poglavlja: 1, 2, 3, 5 i 6., , Isić, U., OSCE, BiH, 2010.
  2. Vršnjačka medijacija u školi. Diplomski rad., , Krstanović, S., Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet. Sveučilište u Zagrebu., 2019.
  3. Obilježja obiteljske medijacije, , Sladović Franz,B., Ljetopis socijalnog rada, 12 (2), 2006.
  4. Konstruktivno rješavanje sukoba. U: Žižak,A., Vizek Vidović, V. i Ajduković, M.: Interpersonalna komunikacija u profesionalnom kontekstu, , Vizek Vidović, V., Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb, 2012.
  5. Pregovaranje, , Vizek Vidović, V., Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, 2012.
  6. Conflict resolution for the helping professions. 3rd edition., , Barsky, A., Oxford University Press, Oxford, New York., 2017.
6. semestar
Socijalna pedagogija, 6. semestar - Redovni studij - Socijalna pedagogija
Termini konzultacija:

Osnove konfliktologije