ERF
search
accessibility

Nasilje u mladenačkim vezama

Šifra: 130796
ECTS: 3.0
Nositelji: izv. prof. dr. sc. Gabrijela Ratkajec Gašević
izv. prof. dr. sc. Ivana Maurović
Izvođači: dr. sc. Andrea Ćosić - Metodičke vježbe
izv. prof. dr. sc. Ivana Maurović - Metodičke vježbe
izv. prof. dr. sc. Gabrijela Ratkajec Gašević - Metodičke vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 15
Metodičke vježbe 30
Vježbe iz stranog jezika 30
Vježbe rekreacije 30
Kliničke vježbe 30
Vježbe u praktikumu 30
Diskusijske skupine 30
Auditorne vježbe 30
Laboratorijske vježbe 30
Lektorske vježbe 30
Vježbe tjelesnog odgoja 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta:
Razviti kompetencije za primjenu intervencija u području nasilja u mladenačkim vezama.

Očekivani ishodi učenja na razini predmeta:
Analizirati obilježja i elemente međuljudskih odnosa (na temelju istraživanja)
Razumjeti i argumentirati potrebu primjene intervencija kod problema nasilja u mladenačkim vezama
Pokazati uvjerenje o pravu svake osobe na život bez nasilja
Kritički ocijeniti programe rada s adolescentima na temu nasilja u mladenačkim vezama te prepoznati elemente najprimjerenijih programa
Provesti program intervencija s razrednom grupom na temu nasilja u mladenačkim vezama i evaluirati učinkovitost programa i vlastite provedbe
Reflektirati, pismeno i usmeno, o vlastitim profesionalnim postupcima tijekom praktičnog rada u okviru vježbi ili prakse
Upravljati grupnim procesom na način da se prevenira /zaustavi pretjerano izlaganje učenika u razredu
Upravljati vlastitom profesionalnom komunikacijom tijekom zajedničkog rada s drugim stručnjacima u školi

Teme:
Upoznavanje i predstavljanje; predstavljanje predmeta; dogovori
Odnosi i veze
Adolecencija
Kako izgledaju ljubavne veze mladih danas
Nasilje u mladenačkim vezama
Rodi i spol
Ljubavene veze osoba istog spola
Tretmanski rad s osobama s iskustvom nasilja u mladenačkim vezama
Preventivni rad s mladima na temu nasilja u mladenačkim vezama
Specifičnosti rada s razrednim odjeljenjima
Dogovor o načinu pripreme radionica
Izvedba prve radionice
Izvedba druge radionice
Izvedba treće radionice
Izvedba četvrte radionice
Finalni dogovor i priprema za odlazan na provedbu radionica u škole
Evaluacija predmeta

Završna ocjena formira se na temelju prikupljenih bodova iz različitih modaliteta rada. Ukupno je 100 bodova podijeljenih na sljedeći način:
Priprema za izvedbu i izvedba radionica na fakultetu (30 bodova)
Refleksija na izvedbu radionica u srednjoj školi, kroz Izvješće o radu (40 bodova)
Usmeni dio ispita (razgovor o provedenom programu u srednjoj školi, (30 bodova)
Ishodi učenja:
  1. Kritički ocijeniti etiološke i fenomenološke značajke specifičnih problema u ponašanju na lokalnoj, nacionalnoj i internacionalnoj razini u određenom razdoblju   
    Critically evaluate the etiological and phenomenological characteristics of specific behavioral problems at local, national and international levels in a given period
  2. Voditi timove i druge radne skupine formirane u svrhu rješavanja specifičnih problema korisnika i/ili stručnih pitanja
    Lead teams and other working groups formed to address specific beneficiary problems and / or professional issues
  3. Zastupati etičke principe i suvremene standarde struke
    Advocate ethical principles and modern standards of the profession
  4. Samoprocijeniti vlastite interpersonalne, generičke i profesionalne kompetencije i u skladu s time upravljati vlastitim profesionalnim razvojem
    Self-assess one's own interpersonal, generic and professional competencies and manage one's own professional development accordingly
  5. Critically evaluate the etiological and phenomenological characteristics of specific behavioral problems at local, national and international levels in a given period
  6. Critically evaluate the role and importance of research on the characteristics and effectiveness of specific interventions for the development of new evidence-based interventions or for the improvement of existing ones
  7. Develop interventions based on the principles of empowerment of individuals, groups and communities, social inclusion and multiculturalism
  8. Evaluate the processes and effectiveness of interventions with individuals, groups and communities during and after the implementation of the intervention and use the results to improve interventions
  9. Develop research of specific characteristics of the beneficiary population, environment and interventions based on theory and scientific methodology
  10. Lead teams and other working groups formed to address specific beneficiary problems and / or professional issues
  11. Advocate ethical principles and modern standards of the profession
  12. Self-assess one's own interpersonal, generic and professional competencies and manage one's own professional development accordingly
  13.  Kritički ocijeniti ulogu i značaj istraživanja o obilježjima i učincima specifičnih intervencija za razvoj novih, na dokazima utemeljenih intervencija ili za unapređenje postojećih
    Critically evaluate the role and importance of research on the characteristics and effectiveness of specific interventions for the development of new evidence-based interventions or for the improvement of existing ones
  14. Razviti intervencije na principima osnaživanja pojedinaca, skupina i zajednica, socijalnog uključivanja (inkluzije) i multikulturalnosti
    Develop interventions based on the principles of empowerment of individuals, groups and communities, social inclusion and multiculturalism
  15. Evaluirati procese i učinke intervencija s pojedincima, grupama i zajednicama tijekom provedbe i po završetku intervencije te rezultate koristiti za unaprjeđenje intervencija
    Evaluate the processes and effectiveness of interventions with individuals, groups and communities during and after the implementation of the intervention and use the results to improve interventions
  16. Razviti na teoriji i znanstvenoj metodologiji utemeljeno istraživanje specifičnih obilježja populacije korisnika, okruženja i intervencija
    Develop research of specific characteristics of the beneficiary population, environment and interventions based on theory and scientific methodology
Literatura:
  1. Tamna strana ljubavi, , Bijelić, N., , 2006.
  2. Program Osnaživanje djevojaka, , Bijelić, J., , 2011.
  3. Bolje spriječiti nego liječiti, , Cesar, S., Bijelić, N., Hodžić, A., Kobaš, V., , 2006.
  4. ksperimentalni program rodne/seksualne edukacije za učenike i učenice srednjih škola - izvještaj o primjeni, praćenju i evaluaciji, , Cesar, S., Bijelić, N., Hodžić, A., Hoblaj, P., , 2006.
  5. Nasilje ne prolazi samo od sebe; izvještaj o istraživanju rodno uvjetovanog nasilja u adolescentskim vezama u republici Hrvatskoj, , Hodžić, A., , 2007.
  6. Spol i rod pod povećalom, priručnik o identitetima, , Hodžić, A., Bijelić, N., Cesar, S., , 2003.
  7. Značaj roda u stavovima i seksualnom ponašanju adolescenata i adolescentica, , Hodžić, A., Bijelić, N., Cesar, S., , 2003.
  8. Seksualno nasilje u adolescentskim vezama, , Jurinčić, D., , 2009.
  9. Youth Violence: An Explaratory Study of a Treatment Program in a Central Illinois County. International Journal of Offender Therapy and Comparative Criminology, , Kathineni, S., Blimling, L., Bozarth, J.M., Gailes, C., , 2004.
  10. Psihologija adolescencije, , Lacković Grgin, K., , 2006.
  11. A critical review of theoretical frameworks for dating violence: Comparig the dating and marital fields. Aggression and Violent Behavior, , Shorey, R.C., Cornelius, T.L., Bell, K.M., , 2008.
  12. Rod i spol u psihosocijalnom radu, , Van Oosten, N., Van der Vlugt, I., , 2004.
1. semestar
Socijalna pedagogija, 1. semestar - Redovni studij - Socijalna pedagogija
Socijalna pedagogija, 1. semestar - Redovni studij - Socijalna pedagogija

3. semestar
Socijalna pedagogija, 1. semestar - Redovni studij - Socijalna pedagogija
Socijalna pedagogija, 1. semestar - Redovni studij - Socijalna pedagogija
Termini konzultacija:

Nasilje u mladenačkim vezama