ERF
search
accessibility

Matematika za slijepe

Šifra: 131033
ECTS: 3.0
Nositelji: prof. dr. sc. Tina Runjić
Izvođači: pred. Vlatka Anić - Predavanja
pred. Matea Luburić - Predavanja

pred. Vlatka Anić - Metodičke vježbe
pred. Matea Luburić - Metodičke vježbe
prof. dr. sc. Tina Runjić - Metodičke vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 15
Metodičke vježbe 30
Vježbe iz stranog jezika 30
Vježbe rekreacije 30
Kliničke vježbe 30
Vježbe u praktikumu 30
Diskusijske skupine 30
Auditorne vježbe 30
Laboratorijske vježbe 30
Lektorske vježbe 30
Vježbe tjelesnog odgoja 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta
Stjecanje znanja o metodičkim pristupima kod slijepe djece za usvajanje matematičkih sadržaja.
Usvajanje sistema znakova u matematici za slijepe.
Uvjeti za upis predmeta i ulazne kompetencije potrebne za predmet
Očekivani ishodi učenja na razini predmeta (4 do 10 ishoda učenja)
Steći osnovni obrazac koncipiranja nastavnog rada s djecom oštećena vida.
Usvojiti i primjenjivati Braillevu matematičku notaciju.
Upoznati nastavna sredstva za izvođenje nastave matematike sa slijepom djecom.
Upoznati nastavne metode u nastavi matematike, strategije učenja i nastavne principe u matematici.
Isplanirati pravilno metodičko iniciranje, u skladu s matematičkim pravilima, razvoja matematičkog mišljenja kod slijepe djece.
Sadržaj predmeta detaljno razrađen prema satnici nastave
Nastava matematike za slijepu djecu (1P)
Izazovi i poteškoće u učenju matematike kod slijepe djece (1P)
Teorija kognitivnog razvoja u poučavanju matematike (1P)
Strategije učenja u matematici (1P)
Poučavanje matematičkih koncepata (2P)
Brailleva matematička notacija (1P 30V)
Osnovne matematičke operacije (1P)
Napredna matematika (1P)
Nastavna sredstva i pomagala u nastavi matematike (2P)
Crtanje u geometriji (2P)
Taktilni prikazi u nastavi matematike (2P)
Ocjenjivanje i vrednovanje rada studenata tijekom nastave i na završnom ispitu
Tijekom nastave studenti će dobivati zadatke za samostalni rad, čije će se odrađivanje redovito provjeravati i vrednovati.
Studenti su u posljednjem terminu nastave dužni pristupiti kolokviju.
Uredno ispunjene sve obaveze (ispunjeni svi samostalni zadaci te položen kolokvij) uvjet su pristupanju pismenom ispitu.
Ishodi učenja:
  1. Razlikovati značajke urednog razvoja djece, mladih i odraslih u odnosu na značajke razvoja djece, mladih i odraslih s oštećenjima vida, s motoričkim poremećajima, s kroničnim bolestima, s intelektualnim teškoćama, s teškoćama učenja, s deficitom pažnje i hiperaktivnim poremećajem, s poremećajima iz autističnog spektra, s višestrukim teškoćama i s drugim razvojnim i stečenim teškoćama funkcioniranja različitih uzroka (u daljnjem tekstu: djeca s teškoćama u razvoju i osobe s invaliditetom)
  2. Zagovarati potrebe i prava djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom u području socijalne zaštite, zdravstvene zaštite, odgoja i obrazovanja, profesionalne rehabilitacije i zapošljavanja te neovisnog življenja u zajednici
  3. Procijeniti etičke izazove u struci i zastupati profesionalna i etička načela
  4. Primjenjivati profesionalnu terminologiju u skladu sa suvremenim konceptima u području edukacijske-rehabilitacije
  5. Objasniti osnovne metodološke postupke i znanstvenu utemeljenost edukacijsko-rehabilitacijskog područja
  6. Primjenjivati vještine aktivnog učenja i kritičkog mišljenja
  7. Objasniti stupnjeve potreba za podrškom djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom, u skladu sa značajkama njihovog funkcioniranja
  8. Opisati elemente edukacijsko-rehabilitacijskog procesa (rano otkrivanje/probir, procjena, planiranje, provedba, evaluacija) u radu s djecom s teškoćama u razvoju i osobama s invaliditetom te osobama iz njihova životnog okruženja (obitelj, skrbnici, vršnjaci, partneri, sustanari, suradnici)
  9. Objasniti različite modele i programe u zajednici utemeljene edukacije i rehabilitacije za djecu s teškoćama u razvoju i osobe s invaliditetom
  10. Provesti, uz superviziju, edukacijsko-rehabilitacijsku procjenu razina motoričkog, senzornog, spoznajnog, emocionalnog i socijalnog funkcioniranja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom te procjenu značajki njihova životnog okruženja (obitelj, škola, vršnjaci, stanovanje, zapošljavanje, itd.)
  11. Provesti, uz superviziju, edukacijsko-rehabilitacijske programe i postupke u cilju unapređenja funkcionalnog razvoja (sposobnosti, znanja i vještina), zadovoljavanja individualnih potreba i ostvarenja kvalitete življenja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom
  12. Provesti, uz superviziju, evaluaciju edukacijsko-rehabilitacijskih programa i postupaka
  13. Objasniti osnove transdisciplinarne profesionalne suradnje i ulogu edukacijskog rehabilitatora u sustavima odgoja i obrazovanja, profesionalne rehabilitacije i zapošljavanja, socijalne skrbi i zdravstva
  14. Analizirati stanja i potrebe za osiguravanjem pristupačnosti socijalne skrbi, zdravstva, odgoja i obrazovanja, profesionalne rehabilitacije i zapošljavanja, radi izjednačavanja mogućnosti i socijalnog uključivanja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom
Literatura:
  1. Čitanje i pisanje Brajevog pisma, , Jablan, B., Beograd, 2010.
  2. An Assessment-for-Learning System in Mathematics for Individuals with Visual Impairments, Journal of Visual Impairment and Blindness, , Hansen, E.G., Shute, V.J., Landau, S., , 2010.
  3. Applying Piagets Theory of Cognitive Development to Mathematics Instruction, The Mathematics Educator, , Ojose, B., , 2008.
  4. Success for Blind Students in Mathematics and Science: The Importance of Thinking Outside the Box; 7th International Conference on Higher Education and Disability, , Durre, I., Innsbruck, Austria, 2010.
  5. Teaching mathematics to non-sighted students: with specialization in solid geometry. Doctoral thesis, , Kohanova, I., Bratislava, 2006.
  6. Working toward the inclusion of blind students in Malta: The case of mathematics classroom, Journal of Theory and Practice in Education, , Buhagiar, M.A.; Tanti, M.B., , 2011.
  7. The role of gestures in the mathematical practices of those who do not see with their eyes, , Healy, L.; Ahmad Ali Fernandes, S.H., , 2011.
  8. A touch of mathematics: coming to our senses by observing the visually impaired, ZDM Mathematics Education, , Figueiras, L.; Arcavi, A., , 2014.
  9. Braille Literacy: Preservice Training and Teachers Attitudes, Journal of Visual Impairment and Blindnes, , Wittenstein, S. H.:, , 1994.
4. semestar
Obavezni predmet - Redovni studij - Rehabilitacija
Termini konzultacija:

Matematika za slijepe