ERF
search
accessibility

Mentalno zdravlje osoba s intelektualnim teškoćama

Šifra: 87251
ECTS: 4.0
Nositelji: prof. dr. sc. Daniela Bratković
nasl. izv. prof. dr. sc. Saša Jevtović
Izvođači: nasl. izv. prof. dr. sc. Saša Jevtović - Seminar
izv. prof. dr. sc. Snježana Sekušak-Galešev - Seminar

izv. prof. dr. sc. Snježana Sekušak-Galešev - Predavanja

nasl. izv. prof. dr. sc. Saša Jevtović - Auditorne vježbe
izv. prof. dr. sc. Snježana Sekušak-Galešev - Auditorne vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Metodičke vježbe 15
Vježbe iz stranog jezika 15
Vježbe rekreacije 15
Kliničke vježbe 15
Vježbe u praktikumu 15
Diskusijske skupine 15
Auditorne vježbe 15
Laboratorijske vježbe 15
Lektorske vježbe 15
Vježbe tjelesnog odgoja 15
Seminar 15
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Naziv kolegija: Mentalno zdravlje osoba s intelektualnim teškoćama

Nositeljica kolegija: Izv.prof. dr.sc. Snježana Sekušak-Galešev
2. godina diplomskog studija Inkluzivna edukacija i rehabilitacija (III semestar)
Satnica: 2+2+0
3 ECTS-a

Ciljevi predmeta
1. Osposobiti studente za primjenu osnovnih znanja o psihosocijalnim razvojnim potrebama i poremećajima mentalnog zdravlja kod tipične populacije i osoba s intelektualnim teškoćama
2. Osposobiti studente za primjenu razvojnog integrativnog pristupa u svrhu procjene, dijagnostike i tretmana osoba s poremećajima mentanog zdravlja
3. Osposobiti studente za suradnju u multidisciplinarnom timu u svrhu pružanja podrške osobama s intelektualnim teškoćama kod kojih su prisutni psihički poremećaji i poremećaji ponašanja.

Ishodi učenja:
Nakon odslušanog kolegija, odrađenih vježbi te položenog ispita iz kolegija student će moći:
- primijeniti osnovna znanja o bazičnim psihosocijalnim razvojnim potrebama i o specifičnostima interakcije i ponašanja osoba s intelektualnim teškoćama
- planirati savjetodavne ili praktične postupke za stimulaciju psihički zdravog razvoja osobe
- primijeniti metode procjene, dijagnostike i tretmana osoba s poremećajima mentalnog zdravlja i intelektualnim teškoćama
- surađivati u interdisciplinarnim i intradisciplinarnim timovima u svrhu pružanja podrške osobama s intelektualnim teškoćama kod kojih su prisutni psihički poremećaji i poremećaji ponašanja

Teme predavanja i vježbi
Bioloski, psihički, socijalni i razvojni čimbenici mentalnog zdravlja.
Procesi koji vode zdravom psihičkom razvoju i zdravom mentalnom životu. Čimbenici i procesi koji dovode do psihičkih poremećaja.
Razvojna dimenzija u bio-psiho-socijalnom sistemu mentalnog zdravlja. Procjena psihosocijalnih potreba te određivanje adekvatne stimulacije zdravog razvoja.
Integrativna dijagnostika i integrativni tretman psihičkih poremećaja.
Organizacijski aspekti adekvatne stručne pomoći pri poremećajima mentalnog zdravlja u osoba s intelektualnim teškoćama.


Raspored tema po terminima

1. Uvodno predavanje
2. Bioloski, psihički, socijalni i razvojni čimbenici mentalnog zdravlja.
3. Procesi koji vode zdravom psihičkom razvoju i zdravom mentalnom životu.
4. Čimbenici i procesi koji dovode do psihičkih poremećaja.
5. Razvojna dimenzija u bio-psiho-socijalnom sistemu mentalnog zdravlja (I)
6. Procjena psihosocijalnih potreba te određivanje adekvatne stimulacije zdravog
razvoja.
7. Procjena psihosocijalnih potreba te određivanje adekvatne stimulacije
zdravog razvoja.
8. Kolokvij.
9 . Integrativna dijagnostika psihičkih poremećaja (II)
10. Integrativna dijagnostika psihičkih poremećaja (II)
11 Integrativni tretman psihičkih poremećaja(I)
12. Integrativni tretman psihičkih poremećaja(II)
13. Kolokvij
14. Organizacijski aspekti adekvatne stručne pomoći pri poremećajima mentalnog
zdravlja u osoba s intelektualnim teškoćama.
15. Završno predavanje - integracija

NAČIN RADA: frontalno, grupno, individualno

OBAVEZE STUDENTA: Redovito dolaženje (max. dopušteno izostati ukupno 2 sata vježbi i 2 sata predavanja), aktivno sudjelovanje, uključivanje u rasprave, samostalni zadatak

NAČIN PRAĆENJA NAPRETKA I UTVRĐIVANJA NAUČENOG:
1. procjena motivacije i aktivnog sudjelovanja
2. prikaz zadatka
3. kolokvij-pismeni ispit
4. usmeni ispit

Ispit
Završni usmeni ispit.Preduvjet su položeni kolokviji.
Ishodi učenja:
  1. Provesti edukacijsko-rehabilitacijsku procjenu razina motoričkog, senzornog, spoznajnog, emocionalnog i socijalnog funkcioniranja djece, mladih i odraslih osoba s oštećenjima vida, s motoričkim poremećajima, s kroničnim bolestima, s intelektualnim
  2. Kritički prosuđivati ostvarivanje prava i preuzimanje odgovornosti svih dionika u sustavima koji razvijaju modele i pružaju skrb i podršku djeci s teškoćama u razvoju i osobama s invaliditetom
  3. Zagovarati i kreirati postupke unapređenja procesa socijalne inkluzije te razvoja suvremenih modela i programa podrške u zajednici za djecu s teškoćama u razvoju i osobe s invaliditetom
  4. Prevenirati razvoj sekundarnih teškoća i socijalne isključenosti djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom
  5. Protumačiti stručnoj i široj javnosti znanstveno utemeljene informacije o edukacijsko-rehabilitacijskom procesu, odnosno sustavima podrške za djecu s teškoćama u razvoju i osobe s invaliditetom
  6. Primijeniti primjerene metodološke postupke u znanstvenom radu
  7. Procijeniti čimbenike i obilježja kvalitete življenja djeca s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom te njihovih obitelji
  8. Kreirati nove oblike procjene zadovoljavanja potreba pojedinaca i skupina djece teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom
  9. Oblikovati i primjenjivati individualizirane, znanstveno utemeljene, edukacijsko-rehabilitacijske programe i postupke u cilju unapređenja funkcionalnog razvoja i ostvarenja kvalitete življenja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom
  10. Evaluirati učinke edukacijsko-rehabilitacijskih programa i postupaka
  11. Modificirati/preoblikovati edukacijsko-rehabilitacijske programe i postupke s obzirom na njihove učinke
  12. Analizirati i razvijati pretpostavke i standarde kvalitete edukacijsko-rehabilitacijske podrške
  13. Primjenjivati vještine timskog rada i suradnje sa stručnjacima različitih profila, s različitim organizacijama i sustavima te osobama iz životnog okruženja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom
  14. Analizirati sustave i modele podrške u zajednici i odabrati primjerene individualnim potrebama djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom
Literatura:
  1. , Dosen A. (1993): Psihicko zdravlje i psihicka bolest kod osoba s mentalnom retardacijom: O cemu govorimo? U Fletcher R, Dosen A. (ured.) Mental Health Aspects of Mental Retardation; Lexington Books, New York, pp. 3-17.
    2. Dosen A., Skrinjar J. (2002): Mentalno zdravlje osoba s mentalnom retardacijom; U Dosen A., Igric Lj. (red.) Unapredjivanje skrbi za osobe s mentalnom retardacijom; ERF, Zagreb, pp. 69-118.
    3. Babić, G.,Frey Škrinjar, J., Sekušak-Galešev, S. (2004). Primjena razvojne psihijatrijske dijagnostike u procjeni psihijatrijskih poremećaja kod osoba s mentalnom retardacijom i autizmom. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja. 40 (1); 129-139.
    4. Došen A, Gardner, WI, Griffiths DM, King R, Lapointe A. (2007). Practice guidelines and principles: assessment, diagnosis, treatment, and related support services for persons with intellectual disabilities and problem behaviour. European Edition. Gouda: Centre of Consultation and Expertise.17-9.(interni prijevod)
    5. Kramarić Milivoj; Kvaliteta života i skrb za mentalno zdravlje odraslih osoba s intelektualnim teškoćama. Doktorska disertacija. Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu,2012. (uvod), , , .
3. semestar
Edukacijska rehabilitacija, 3. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Edukacijska rehabilitacija, 3. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Edukacijska rehabilitacija, 3. semestar - Redovni studij - Edukacijska rehabilitacija
Termini konzultacija:

Mentalno zdravlje osoba s intelektualnim teškoćama