ERF
search
accessibility

Mucanje

Šifra: 130983
ECTS: 5.0
Nositelji: izv. prof. dr. sc. Ana Leko Krhen
Izvođači: izv. prof. dr. sc. Ana Leko Krhen - Seminar

izv. prof. dr. sc. Ana Leko Krhen - Kliničke vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Metodičke vježbe 15
Vježbe iz stranog jezika 15
Vježbe rekreacije 15
Kliničke vježbe 15
Vježbe u praktikumu 15
Diskusijske skupine 15
Auditorne vježbe 15
Laboratorijske vježbe 15
Lektorske vježbe 15
Vježbe tjelesnog odgoja 15
Seminar 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Ciljevi predmeta
Utvrđivanje ranije stečenih znanja o vrstama poremećaja tečnosti govora i simptomatologiji mucanja. Usvojiti osnovna klinička znanja. Studenti će usvojiti temeljna znanja o mucanju, uključujući razvojne, genetske, bihevioralne i kognitivne komponenete. Razlikovati različite vrste mucanja i brzopletosti. Usvojiti osnovna znanja o dijagnostici mucanja kod djece predškolske dobi, djece školske dobi i kod odraslih. Usvojiti osnovna znanja o terapiji mucanja kod djece predškolske dobi, djece školske dobi i kod odraslih.
Ishodi učenja:
  1. Integrirati kliničke informacije radi planiranja i provedbe logopedske procjene.
  2. Integrirati kliničke informacije radi planiranja i provedbe logopedske intervencije.
  3. Primijeniti etička načela u logopedskom radu.
  4. Koristiti suvremene tehnologije u planiranju i provedbi logopedskog rada.
  5. Vrednovati ishode logopedske intervencije.
  6. Predlagati rješenja iz područja komunikacije, slušanja, jezika, govora i glasa te čitanja, pisanja, hranjenja i gutanja osobama unutar i izvan profesionalnog okruženja zastupajući stručno mišljenje.
Literatura:
  1. Stuttering: Foundations and Clinical Applications, 2nd edition, , Yairi, E.,H., i Seery, H., C., Pearson Education Limited. Harlow, 2015.
  2. Diferencijalna dijagnostika poremećaja tečnosti govora, , Andrijolić, A., Leko Krhen, A., Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja 2016, Vol 52, 2016.
  3. A handbook on stuttering (six edition), , Bloodstein, O. i Bernstein Ratner, N., Thomson Delmar Learning, Australia .., UK, US, 2008.
  4. Testing orofacial abilities of children who stutter: The Movement, Articulation, Mandibular and Sensory aeareness (MAMS) assessment procedure, , Cook, S., Rieger, M., Donlan, C., Howell, P., Journal of Fluency Disorders, 36, 2011.
  5. Stuttering: An integrated approach to its nature and treatment, , Guitar, B., Lippicott Willams & Wilkins, Australia, 2014.
  6. Brain activity in adults who stutter: Similarities across speaking tasks and correlations with stuttering frequency and speaking rate, , Ingham, R.J., Grafton, S.T., Bothe, A.K., Ingham, J.C., Brain & Language 122, 2012.
  7. Jezične sposobnosti djece koja mucaju, , Kutnjak, N., Mance, L., Leko Krhen, A., Logopedija, 6, 2016.
  8. Altered auditory feedback and treatment of stuttering: A review, , Lincoln, M., Packman, A., Onslow, M., Journal of Fluency Disorders, 31, 2006.
  9. Overview of the diagnosis ant treatment of stuttering, , Maguire, G.A., Yeh, C.Y., Ito, B.S., Journal of Experimental and Clinical Medicine, 4(2), 2012.
  10. Cortical plasticity associated with stuttering therapy, , Neumann, K., Preibich, C., Euler, H.A., von Gudenberg, A.W., Lanfermann, H., Gall, V., Giraud, A.L., Journal of Fluency Disorders, 30, 2005.
  11. The Child and Adolescent Stuttering Treatment and Activity Resource Guide, 2nd ed., , Ramig, p. R., Dodge, D. M., Delmar, 2010.
  12. Novija istraživanja u etiologiji mucanja, , Sardelić, S., Međunarodna konferencija: Multidisciplinarni pristupi u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji, Beograd, 2006.
3. semestar
Obavezni predmet - Redovni studij - Logopedija
Termini konzultacija:

Mucanje