ERF
search
accessibility

Motorički govorni poremećaji

Šifra: 130736
ECTS: 5.0
Nositelji: doc. dr. sc. Blaženka Brozović
Izvođači: doc. dr. sc. Blaženka Brozović - Seminar
dr. sc. Dora Knežević - Seminar

dr. sc. Dora Knežević - Predavanja

doc. dr. sc. Blaženka Brozović - Kliničke vježbe
dr. sc. Dora Knežević - Kliničke vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Metodičke vježbe 30
Vježbe iz stranog jezika 30
Vježbe rekreacije 30
Kliničke vježbe 30
Vježbe u praktikumu 30
Diskusijske skupine 30
Auditorne vježbe 30
Laboratorijske vježbe 30
Lektorske vježbe 30
Vježbe tjelesnog odgoja 30
Seminar 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Kroz ovaj predmet student se upoznaje s bazičnim znanjima u području uredne i narušene motoričke govorne izvedbe, odnosno s govornim poteškoćama koje nastaju kao posljedica oštećenja centralnog i/ili perifernog živčanog sustava. Naglasak je na razvojnim i stečenim dizartrijama i govornim apraksijama te jezično govornim poremećajima u osoba s cerebralnom paralizom.
Ishodi učenja na razini predmeta:
Objasniti neuro-anatomsko-fiziološke temelje govorne motorike
Opisati djelovanje rizičnih čimbenika za nastanak odstupanja u govornoj motorici
Povezati različita patološka stanja unutar neuromotorne organizacije koja mogu biti povezana s motoričko-govornim odstupanjima
Integrirati kliničke informacije te provoditi neke rehabilitacijske postupke
Opisati i kompetentno primijeniti različite logopedske dijagnostičke instrumentarije u procesu dijagnostike govornih motoričkih poremećaja
Ishodi učenja:
  1. Objasniti anatomsko-fiziološke temelje slušanja, glasa, govora, hranjenja i gutanja.
  2. Opisati djelovanje rizičnih čimbenika za nastanak odstupanja u slušanju, komunikaciji, jeziku, glasu, govoru, čitanju, pisanju, hranjenju i gutanju.
  3. Opisati složene komunikacijske potrebe kod osoba s intelektualnim teškoćama, osoba s poremećajem iz autističnog spektra i osoba s motoričkim poremećajima, senzoričkim poremećajima i poremećajima u ponašanju.
  4. Objasniti etička načela u logopedskom radu.
  5. Provesti probir u području slušanja, komunikacije, jezika, glasa, govora, čitanja, pisanja, hranjenja i gutanja.
Literatura:
  1. Motor Speech Disorders: substrates, differential diagnosis and management, Duffy JR. (2013) Motor Speech Disorders: substrates, differential diagnosis and management 3th Edition, St. Louis, Elsavier-Mosby, Duffy JR., Elsavier-Mosby, 2013.
  2. Motor Speech Disorders: Diagnosis and Treatment, Freed D.B. (2000):Motor Speech Disorders: Diagnosis and Treatment
    Singular publishing Group, Canada., Freed D.B., Singular publishing Group, Canada, 2000.
  3. Apraxia of speech in degenerative neurologic disease, Duffy , J.R. (2006). Apraxia of speech in degenerative neurologic disease,
    Aphasiology, 20:6, 511-527., Duffy , J.R., Taylor & Francis, 2006.
  4. Evaluation of the Child With Cerebral Palsy, Russman, B.S.; Ashwal, S.,(2004): Evaluation of the Child With Cerebral Palsy, Seminars in Pediatric
    . Neurology, Vol 11 (1), 47-57., Russman, B.S.; Ashwal, S, Elsavier, 2004.
6. semestar
Obavezni predmet - Redovni studij - Logopedija
Termini konzultacija:

Motorički govorni poremećaji