ERF
search
accessibility

Klinički praktikum u logopediji

Šifra: 101941
ECTS: 4.0
Nositelji: prof. dr. sc. Draženka Blaži
prof. dr. sc. Mirjana Lenček
Izvođači: dr. sc. Dora Knežević - Predavanja

prof. dr. sc. Draženka Blaži - Kliničke vježbe
dr. sc. Dora Knežević - Kliničke vježbe
prof. dr. sc. Mirjana Lenček - Kliničke vježbe
Prijava ispita: Studomat
Opterećenje:
Vrsta nastaveUkupno
Predavanja 30
Metodičke vježbe 30
Vježbe iz stranog jezika 30
Vježbe rekreacije 30
Kliničke vježbe 30
Vježbe u praktikumu 30
Diskusijske skupine 30
Auditorne vježbe 30
Laboratorijske vježbe 30
Lektorske vježbe 30
Vježbe tjelesnog odgoja 30
* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)
Opis predmeta:
Šifra: LPI-15
KLINIČKI PRAKTIKUM U LOGOPEDIJI
Opći podaci
Odsjek Odsjek za logopediju Godina studija: III / semestar V
Studijski program Preddiplomski studij Logopedije
Nositelj predmeta Prof..dr.sc. Mirjana Lenček
Ustanova nositelja Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Suradnici na predmetu
Status predmeta obvezni
Okvirni sadržaj predmeta
Klinički praktikum u logopediji usmjeren je na teorijske i odrednice stručnoga rada koje su bitne za određivanje logopedske struke kod nas i u svijetu. Upoznaje studente sa sustavima obrazovanja logopeda i uvjetima i načinima rada u različitim sustavima unutar kojih su logopedi zaposleni. Uz teorijski dio, predmet je značajnim dijelom usmjeren na vježbe kojima se dopunjuju znanja za prepozavanje uvjeta osobitosti rada u odgojno obrazovnom sustavu (predškolski, osnovnoškolski sustav i sustav srednjih škola), o funkcioniranju unutar sustava socijalne skrbi te posebnostima u sustavu zdravstva. Sadržaj predmeta čini i upoznavanje sa sadržajem stručnih ispita unutar različitih sustava zapošljavanja. Kako se logopedski posao može obavljati i kao privatna djelatnost, teorijska znanja obuhvaćaju i smjernice za rad u privatnoj praksi.
Studenti se upoznaju s fenomenologijom oštećenja i teškoća koje logoped susreće tijekom (osobitosti oštećenja vida, sniženog intelektualnog funkcioniranja, poremećaja iz autističnog spektra i drugim posebnostima) i načinima rada u svim navedenim sustavima. Kroz premet se student upoznaju s terminologijom i dijagnozama/procjenama te najnovijim terminološkim određenjima vezanima uz pojedine fenomene, poremećaje i teškoće kao i aktualno nazivlje prema klasifikacijama dokumenata relevantnih u području dijagnostike/procjene. Upoznaje studente s nužnošću timskoga rada i interdisciplinarnim promatranjem fenomena unutar logopedske stručne djelatnosti.

Kompetencije, znanja i vještine koje predmet razvija
Predmet razvija kod studenta generičke i specifične vještine (kompetencije):

Generičke (opće) vještine:
osnovno opće znanje o načinima školovanja logopeda u svijetu i o obilježjima logopedske struke kao i mogućim mjestima (sustavima) za rad; opća znanja i istraživačke vještine za stjecanje temeljnih informacija o fenomenologiji oštećenja i teškoća prisutnih u logopedskom stručnom radu; poznavanje postupaka logopedskog rada unutar različitih sustava u kojima logopedi rade; poznavanje etičkih načela u radu s osobama s bilo kojom logopedskom dijagnozom
Specifične vještine:
- prepoznavanje osobitosti školovanja logopeda kod nas s obzirom na osobitosti jezika i pisma;
- poznavanje i razumijevanje osobitosti fenomenologija unutar kojih logoped obavlja stručni rad;
- prikaz osobitosti pojedinih oštećenja i teškoća s logopedskog aspekta;
- prikupljanje podakata relevantnih za donošenje logopedskih dijagnoza i procjena kao i podataka za savjetodavni i terapijski rad;
- razumijevanje suštine dijagnoza/procjena kojima se logopedi bave;
- poznavanje mogućnosti primjene principa i strategija rada s pojednim oštećenjima i teškoćama unutar logopedske djelatnosti te unutar različitih sustava unutar kojih se susreću klijenti s pojedinim dijagnozama/procjenama
-
Nakon odslušanog i položenog predmeta (na temelju ishoda učenja) studenti će biti sposobni:
- opisati obilježja školovanja logopeda u nas i svijetu;
- nabrojati i opisati sustave unutar kojih je moguće zapošljavanje logopeda;
- opisati postupak provođenja stručnih ispita potrebnih za zapošljavanje unutar sustava u kojima logopedi mogu raditi;
- protumačiti specifičnosti pojedinih oštećenja i teškoća s kojima se logoped susreće u logopedskom radu, a nisu isključivo u domeni logopedske djelatnosti;
- protumačiti i prikazati smjernice za rad s osobama s oštećenjima i teškoćama koje nisu primarno i isključivo u domeni logopedske djelatnosti;
- nabrojati dijagnoze/procjene iz područja logopedske struke;
- usporediti nove dijagnostičke kategorije s ranije postojećim logopedskim nalazima
- definirati i primijeniti etička načela.
ECTS - bodovi 4
Broj sati Pred.: 1 Sem.:0 Vj.: 2 Ukupno sati: 45
Način polaganja ispita pismeni ispit kolokvij
Metode nastave
predavanja vježbe multimedija
internet konzultacije
Ishodi učenja:
  1. Opisati i razlikovati radne zadatke i specifičnosti rada logopeda u različitim sustavima opisati
  2. Navesti specifičnosti rada logopeda prema ASHA-i, CPLOL-u, IALP-u, WHO-i, HLD-u s obzirom na pojedini sustav i zakonsku regulativu rada logopeda u različitim sustavima
  3. Opisati i razlikovati fenomenologiju teškoća populacije s kojom logopedi rade
  4. Moći razumjeti i opisati logopedske dijagnoze i nalaze
  5. Moći primijeniti postupke individualizacije u učenju kod djece s teškoćama socijalne komunikacije i specifičnim teškoćama učenja
Literatura:
  1. , Obvezna literatura

    Ho, DWL; Whitehill, T. (2009) Clinical supervision of speech-language pathology students: Comparison of two models of feedback. International Journal Of Speech-Language Pathology, 2009, Vol. 11 (3), 244-255.

    Sheepwayl, L.; Lincoln, M.; Togher, L. (2011) An international study of clinical education practices in speech-language pathology. International Journal of Speech-Language Pathology. Vol. 13 (2) 174 - 185.

    Strohschein, J.; Hagler, P.; May, L. (2002) Assessing the Need for Change in Clinical Education Practices. Physical Therapy, Vol. 82 (2); 160-172.

    Ylvisaker, M.; Coelho, C.; Kennedy, M. I sur.(2002) Reflections on Evidence-Based Practice and Rational Clinical Decision Making. Journal of Medical Speech- Language Pathology. Vol. 10 (3), 25- 33., , , .
  2. , Preporučena literatura

    Davis, D.; Hedge, M. N. (2009) Clinical Methods and Practicum in Speech - Language Pathology. Caenedge Press.

    Haynes,W. O; Pindzola, R. H. (2008) Diagnosis and evaluation in speech pathology. Pearson/Allyn and Bacon.

    Zraick, R. I; Allen, R. M.; Johnson, Sh. B. (2003) The Use of Standardized Patients To Teach and Test Interpersonal and Communication Skills with Students in Speech-Language Pathology. Advances in Health Sciences Education; Vol. 8, 237-248., , , .
6. semestar
Obavezni predmet - Redovni studij - Logopedija
Termini konzultacija:

Klinički praktikum u logopediji